Tuesday, September 18, 2018

LEVITICO - Kapitulo 26

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
●●●●●
Ang mga Kaayohan sang Pagtuman
(Deut. 7:12-24; 28:1-14)
1 Ang Ginoo nagsiling, “Indi kamo maghimo sing mga diosdios ukon magpatindog sing mga estatwa, mga haligi nga bato, ukon mga bato nga ginkortehan agod simbahon. Ako amo ang Ginoo nga inyo Dios.
2 Sauloga ninyo ang mga piesta sang Ginoo kag tahora ninyo ang akon balaan nga tolda. Ako amo ang Ginoo.
3 "Kon magkabuhi kamo suno sa akon mga kasugoan kag magtuman sang akon mga sugo
4 padalhan ko kamo sing ulan sa nagakaigo nga panahon, agod ang duta magapatubas sing mga kalan-on kag ang mga kahoy magapamunga.
5 Ang inyo patubas manginbugana sa bagay nga magaani pa kamo sing mga uhay samtang panahon na sa pagpamupo sing mga ubas, kag magapadayon kamo sa pagpamupo sing mga ubas samtang panahon na sa pagsab-og sing mga uyas. Indi kamo pagkulangon sang luyag ninyo kaonon, kag magapuyo kamo nga wala sing katalagman sa inyo duta.
6 "Paluntaron ko ang kalinong sa inyo duta, kag sarang kamo makatulog nga wala sing kulbaan bisan sin-o. Panguhaon ko ang tanan nga makatalagam nga mga sapat diri sa duta, kag manginwala na sing inaway didto.
7 Magadaug kamo batok sa inyo mga kaaway;
8 ang lima sa inyo makalutos sang isa ka gatos, kag ang isa ka gatos sarang makalutos sang napulo ka libo.
9 Bendisyonan ko kamo kag hatagan sing madamo nga mga anak; tumanon ko ang akon bahin sa kasugtanan nga akon ginhimo upod sa inyo.
10 Ang inyo patubas manginmadamo sa bagay nga indi ini maubos sa sulod sang isa ka tuig, kag bisan pa ang nabilin sang daan nga patubas inyo ihaboy agod may butangan kamo sang bag-o.
11 Magapuyo ako upod sa inyo sa akon balaan nga Tolda kag indi na gid ako magsikway sa inyo.
12 Ako magaupod sa inyo; ako mangin-inyo Dios, kag kamo mangin-akon mga tawo.
13 Ako, ang Ginoo nga Dios, nagpagwa sa inyo sa Egipto agod mangin-indi na kamo ulipon. Ginguba ko ang gahom nga naghugakom sa inyo kag ginpalakat ko kamo nga tadlong na ang inyo ulo.”
Silot tungod sang Di-pagtuman
(Deut. 28:15-68)
14 Ang Ginoo nagsiling, "Kon indi kamo magtuman sang akon mga sugo, pagasilotan ko kamo.
15 Kon indi kamo magtuman sang akon mga kasugoan kag mga sugo kag lapason ninyo ang kasugtanan nga akon ginhimo upod sa inyo,
16 silotan ko kamo. Mapadala ako sa inyo sing mga kalalat-an—mga balatian nga indi mag-ayo kag mga hilanat nga magabulag sang inyo mga mata kag magapakag-as sa inyo. Magatanom kamo, pero indi ini makabulig sa inyo, kay ang inyo mga kaaway magalutos sa inyo kag magakaon sang inyo gintanom.
17 Manginbatok ako sa inyo, agod malutos kamo, kag ang mga nagadumot sa inyo magagahom sa inyo; pagakugmaton kamo sa bagay nga magadalagan kamo bisan wala sing may nagalagas sa inyo.
18 "Kon sa tapos sini tanan indi pa gihapon kamo magtuman sa akon, dugangan ko ang pagsilot sa inyo sing pito ka pilo.
19 Sumpaon ko ang inyo batinggilan nga pagbugal; manginwala sing ulan, kag ang inyo duta magamala kag manginsubong ini katig-a sang salsalon.
20 Ang tanan ninyo nga pagpangabudlay manginwala sing pulos sa inyo, kay ang inyo duta indi magpatubas sing kalan-on kag ang mga kahoy indi magpamunga.
21 "Kon magpadayon pa gid kamo sa pagsumpong sa akon kag indi magtuman sa akon, dugangan ko liwat sing pito ka pilo ang inyo silot.
22 Magapadala ako sa inyo sing makatalagam nga mga sapat, kag pamatyon nila ang inyo mga anak; laglagon nila ang inyo mga kabakahan, kag diutay lang ang mabilin sa inyo sa bagay nga ang inyo mga dalan manginmamingaw.
23 "Kon sa tapos sini tanan nga mga silot indi pa kamo gihapon magpamati sa akon, kundi magpadayon sa pagsumpong sa akon,
24 dayon manginbatok ako sa inyo kag silotan ko kamo sing pito ka pilo ka bug-at sang sa nahauna.
25 Magapadala ako sang inaway sa inyo sa pagsilot sa inyo tungod sang inyo paglapas sang aton kasugtanan, kag kon magtipon kamo sa inyo mga siyudad agod indi kamo maano, magapadala ako sa inyo sing mga balatian nga indi mag-ayo, kag mapilitan kamo sa pag-ampo sa inyo mga kaaway.
26 Indi ko kamo paghatagan sing kalan-on, agod nga ang napulo ka babayi magakinahanglan lamang sang isa ka lulutoan sang tanan nga tinapay nga yara sa ila; ila ini ipanagtag, kag kon makaon na ninyo ini tanan, gutom man kamo gihapon.
27 "Kon sa tapos sini tanan magapadayon gihapon kamo sa pagsumpong sa akon kag indi magtuman sa akon,
28 dayon sa akon kaakig manginbatok ako sa inyo kag sa liwat silotan ko kamo sing pito ka pilo ka bug-at sang sa nahauna.
29 Ang inyo kagutom tama gid sa bagay nga kaonon ninyo ang inyo kaugalingon nga mga anak.
30 Gub-on ko ang mga duog nga inyo ginasimbahan sa mga bakolod, gub-on ko ang inyo mga altar nga ginasunogan sang insyenso, kag ihaboy ko ang inyo mga bangkay sa ibabaw sang inyo napukan nga mga diosdios. Sa akon bug-os nga kaakig,
31 gub-on ko ang inyo mga siyudad, laglagon ko ang mga duog nga inyo ginasimbahan, kag indi ko pagbatonon ang inyo mga halad.
32 Laglagon ko sing bug-os ang inyo duta sa bagay nga ang mga kaaway nga magaagaw makibot sang kalaglagan sini.
33 Magadala ako sing inaway sa inyo kag paalaplaagon ko kamo sa iban nga mga pungsod. Ang inyo duta manginmamingaw, kag ang inyo mga siyudad magapabilin nga nalaglag.
34-35 Dayon ang duta makaangkon sang bug-os nga kapahuwayan nga wala ninyo ginhatag sa sini; magapabilin ini nga pinatumbayaan kag makapahuway ini samtang yara kamo sa kabihagan sa duta sang inyo mga kaaway.
36 "Pakugmaton ko gid kamo nga yara sa kabihagan sa bagay nga sa huni lamang sang dahon nga ginahuyop sang hangin magapalagyo na kamo. Magadalagan kamo pareho sang daw ginalagas kamo sa inaway kag mapukan kamo bisan nga wala sing kaaway nga malapit sa inyo.
37 Magakadusmo kamo sa isa kag isa, bisan nga wala sing may nagalagas sa inyo kag indi kamo makasarang sa pagpakig-away sa bisan sin-o nga kaaway.
38 Magakalamatay kamo sa kabihagan, kag halunhonon kamo sang duta sang inyo mga kaaway.
39 Ang pila ka bilog sa inyo nga mabilin sa duta sang inyo mga kaaway magakag-as, tungod sang inyo kaugalingon nga sala kag sang sala sang inyo mga katigulangan.
40 “Pero ang inyo mga kaliwat magakilala sang ila mga sala kag sang mga sala sang ila mga katigulangan, nga nagsumpong kag nagrebelde batok sa akon,
41 nga nanginkabangdanan sang akon pagsumpong sa ila kag ginpadala ko sila sa kabihagan sa duta sang ila mga kaaway. Sa ulihi, kon ang inyo mga kaliwat magpaubos kag mabayaran nila ang silot tungod sang ila sala kag pagrebelde,
42 dumdomon ko ang akon kasugtanan kay Jacob kag kay Isaac kag kay Abraham, kag bag-ohon ko ang akon saad sa paghatag sa akon mga tawo sang duta.
43 Pero sa wala pa ini, kinahanglan nga makuha sa duta ang mga pumoluyo, agod nga makapahuway sing bug-os ang duta, kag kinahanglan bayaran nila sing bug-os ang silot tungod sang ila paglapas sang akon mga kasugtanan kag mga sugo.
44 Pero bisan yara pa sila sa duta sang ila mga kaaway indi ko sila pagpatumbayaan sing bug-os ukon laglagon sila, kay magatapos ini sang akon kasugtanan sa ila, kag ako amo ang Ginoo nga ila Dios.
45 Bag-ohon ko ang akon kasugtanan nga akon ginhimo sa ila mga katigulangan sang ginpakita ko ang akon gahom sa tanan nga mga kapungsoran paagi sa akon pagpagwa sang akon mga tawo sa Egipto, agod nga ako, ang Ginoo, mangin-ila Dios.”
46 Ini tanan amo ang kasugoan kag mga sugo nga ginhatag sang GINOO kay Moises sa bukid sang Sinai para sa mga tawo sang Israel.


No comments:

Post a Comment