Friday, February 28, 2020

Magpuasa para sa Ginharian sang Dios

Liturhiya sang Pulong
(Biyernes, Pebrero 28, 2020)
Biyernes sa Tapos ang Badlis
 Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Isaias nga Propeta 58:1-9
   Ang Ginoo nagasiling, “Magsinggit sing tudo suno sa imo masarangan! Pakilalaha ang akon mga tawo nga Israel sang ila mga sala! Nagasimba sila sa akon adlaw-adlaw, kag nagasiling sila nga ginatuman nila ang akon mga kasugoan kag nagahimo sing matarong. Nagapangamuyo sila nga bendisyunan ko sila kag hatagan sing matarong nga mga kasugoan.”
   Ang mga tawo nagapamangkot, “Ngaa magpuasa kita kon ang Ginoo indi man lang makakita? Ngaa mag-antos kita kon wala man lang sia makatalupangod?”
   Ang Ginoo nagasiling sa ila, “Ang matuod amo nga samtang nagapuasa kamo, ang inyo man lang kaugalingon nga kaayuhan ang inyo ginapangita kag ginapigos ninyo ang nagapamugon sa inyo. Nagapamintas kamo, pirme lang nagainaway kag nagabinaisay. Nagahunahona bala kamo nga pamatian ko ang inyo mga pangamuyo tungod sini nga pagpuasa? Kon magpuasa kamo, ginapaantos ninyo ang inyo kaugalingon, nagaduko kamo sing manubo pa sang sa dahon sang hilamon, kag nagabuklad sang sako kag nagasabwag sing abo nga inyo higdaan. Amo bala ina ang inyo pagpuasa? Nagahunahona bala kamo nga nalipay ako sina?
   Ang sahi sang puasa nga luyag ko amo ini: Kuhaa ninyo ang kadena sang pagpamigos kag gota sang pagkadimatarong, kag hilwaya ninyo ang mga ginapigos. Hatagi man ninyo ang mga ginagutom sing kalan-on, kag abrihi ninyo ang inyo mga puloy-an sa mga imol nga wala sing balay. Hatagi sing bayu ang mga wala sing ginasuksok, kag indi magbalibad sa pagbulig sa inyo mga kaparyentihan.
   “Dayon ang akon kaayo magasilak sa inyo kaangay sang nagabutlak nga adlaw, kag ang inyo mga pilas magaayo gilayon. Magaupod ako pirme sa inyo kag magaluwas sa inyo; kon yara ako maapinan kamo sa bug-os ninyo nga palibot. Kon mangamuyo kamo, ako magapamati sa inyo. Kon manawag kamo sa akon, ako magasabat.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 51:3-4, 5-6, 18-19
(S) O Dios, indi pagsikwaya ang mapainuboson kag matinumanon nga tagipusoon.

Kaluoyi man ako, O Dios, tungod sang imo mapinadayunon nga gugma, panasa ang akon mga sala, tungod sang imo daku nga kaluoy! Hugasi sing lubos ang akon kalaut, kag tinloi ako sa akon sala! (S)
Ginaako ko ang akon mga kasaypanan, ginakilala ko ang akon mga sala sa tanan nga tion. Nakasala ako sa imo, sa imo gid lang, kag ginhimo ko ang ginapakalain mo. (S)
Indi ka luyag sang mga halad, kay kuntani magahalad ako; wala ka malipay sang mga halad nga sinunog. Ang akon halad, O Dios, amo ang mapainuboson nga espiritu, ang mapainuboson kag matinumanon nga tagipusoon indi mo pagsikwayon. (S)

Sa Wala pa ang Ebanghelyo:
Amos 5:14
   Tinguhaa ninyo ang paghimo sang matarong kag magakabuhi kamo; dayon ang Ginoong Dios mangin kaupod ninyo.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 9:14-15
   Karon ang mga sumolunod ni Juan Bautista nagkadto kay Jesus nga nagapamangkot, “Ngaa nga kami kag ang mga Fariseo nagapuasa sing masunson, pero ang imo mga gintuton-an wala gid nagapuasa?”
   Si Jesus nagsabat, “Magakasubo bala ang mga inagda sa kasal samtang ang nobyo kaupod pa nila? Pero magaabot ang adlaw nga ang nobyo pagakuhaon sa ila kag amo na ina ang ila pagpuasa.

No comments:

Post a Comment