Friday, January 24, 2020

"Nagpili si Jesus sang Dose nga Mag-upod sa Iya"

Liturhiya sang Pulong
(Biyernes, Enero 24, 2020)
San Francisco de Sales, Obispo kag Doktor sang Simbahan
Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Libro ni:
Samuel nga Propeta 24:3-21
   Si Saul nagdala sing 3,000 ka pinili nga mga hangaway gikan sa Israel kag naglakat sa pagpangita kay David kag sa iya mga tinawo sa nasidlangan sang mga Bato sang mga Kanding nga Talunon. Nag-abot sia sa kuweba malapit sa mga toril sang mga karnero sa higad sang dalan, kag nagsulod sia sa pagpahuway. Si David kag ang iya mga tinawo yadto didto sa sulod gid nga bahin sang kuweba nga nagapanago. Nagsiling sila sa iya, "Amo na ini ang imo kahigayunan! Ang Ginoo nagsiling sa imo nga iya itugyan sa imo kamot ang imo kaaway kag mahimo mo sa iya ang imo luyag himuon."Si David nagkamang pakadto kay Saul kag naggutrab sang bahin sang bayu ni Saul nga wala niya mabatyagi. Pero ang konsensya ni David nagtublag sa iya, kag nagsiling sia sa iya mga tinawo, "Kabay ang GINOO indi magtugot sa akon sa paghimo sang malain sa akon agalon, nga ginpili sang Ginoo subong nga hari! Indi ako maghimo sing malain sa iya, tungod kay sia ang hari nga ginpili sang Ginoo!" Gani ginpunggan ni David ang iya mgatinawo nga indi sila magsalakay kay Saul. 
   Nagtindog si Saul, naggwa sa kuweba, kag naglakat. Dayon si David nagsunod sa iya pa gwa kag nagtawag sa iya, "Mahal nga hari!" Nagliso si Saul kag si David nagsaludo sa pagtahod kag nagsiling, "Ngaa nagapati ka sa mga tawo nga nagasiling nga nagatinguha ako sa pagpatay sa imo? Nakita mo gid nga karon nga adlaw ang Ginoo nagtugyan sa imo sa akon didto sa sulod sang kuweba. Ang iban nagsiling sa akon nga patyon ikaw pero naluoy ako sa imo, kag nagsiling nga indi ako mag-ano sa imo, tungod kay ikaw ang ginpili sang GINOO nga hari. Tan-awa, amay ko, tan-awa ang bahin sang imo bayu nga ginauyatan ko! Gingutrab ko ini, pero wala ko ikaw pagpatya. Ini magapamatuod sa imo nga wala ako sing handom sa pagsupak kag pagpatay sa imo. Wala ako sing malain nga nahimo sa imo, pero nagatinguha ka sa pagpatay sa akon. Kabay ang GINOO maghukom sa aton kon sin-o ang may sayop! Kabay sia magsilot sa imo tungod sang imo mga ginhimo sa akon, kay indi ako maghimo sing bisan ano nga malain sa imo. Nahibaluan nimo ang hulobaton, 'Ang malaut ginahimo sang malaut lang nga mga tawo.' Pero indi ako mag-ano sa imo. Tan-awa kon ano ang ginahingabot sang hari sang Israel nga patyon! Tan-awa kon ano ang iya ginalagas! Isa ka patay nga ido, isa ka bitik! Ang Ginoo magahukom, kag magpat-od kon sin-o sa aton nga duha angmay sayop. Kabay nga magtalupangod sia sining butang, mag-apin sa akon, kag magluwas sa akon gikan sa imo.”
   Sang pagkatapos ni David hambal, nagsiling si Saul, "Ikaw gid bala ina, David, anak ko?" Kag naghibi sia. Dayon nagsiling sia kay David, "Husto ikaw, kag sala ako. Nanginmaayo ikaw sa akon, pero ako naghimo sing malain sa imo! Ginpakita mo karon nga adlaw kon daw ano ang imo kaayo sa akon, tungod kay wala mo ako pagpatya bisan ang Ginoo nagtugyan sa akon sa imo kamot. Talagsa lang ang isa katawo nga indi magpatay sang iya kaaway nga nadakpan na niya. Kabay nga balusan ka sang Dios tungod sang imo ginhimo nga maayo sa akon karon nga adlaw. Karon nahibaluan ko sing pat-od nga ikaw manginhari sa Israel, kag ang ginharian magapadayon sa imo paggahom. Pero magsaad ka sa akon sa ngalan sang Ginoo nga indi mo pagpamatyonang akon mga kaliwat, agod ang akon ngalan, kag ang ngalan sang akon panimalay indi gid madula."

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 57:2, 3-4, 6, 11
(S) Kaluoyi ako, O Dios, kaluoyi man ako.

Kaluoyi ako, O Dios, kaluoyi man ako, kay nagapalapit ako sa imo agod indi ako maano. Sa landong sang imo mga pakpak magapanago ako, tubtob nga wala na ang tanan nga katalagman. (S) 
Nagapanawag ako sa Dios, ang Labing Mataas, sa Dios nga nagahatag sang tanan ko nga kinahanglanon. Gikan sa langit pagasabton niya ako kag Iuwason, pagalutoson niya ang mga nagasalakay sa akon. Ang Dios magapakita sa akon sang iya mapinadayunon nga gugma kag pagkatutom. (S) 
Ipakita sa langit ang imo pagkagamhanan, O Dios, kag ang imo himaya sa bug-os nga duta! Ang imo mapinadayunon nga gugma nagalambot sa kalangitan, ang imo katutom sa kahawaan. (S)

Aleluya:
2 Corinto 5:19
   Ang Dios nagahimo sang tanan nga mga tawo nga iya mga abyan paagi kay Cristo; kag naghatag sia sa amon sang mensahi kon paano niya sila mahimo nga mga abyan. 

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 3:13-19
   Dayon si Jesus nagtaklad sa isa kabakulod kag gintawag niya ang mga tawo nga iya naluyagan. Nagpalapit sila sa iya, kag nagpili sia sang dose nga gintawag niya nga mga apostoles. Si Jesus nagsiling sa ila, “Ginpili ko kamo nga mag-upod sa akon. Ipadala ko kamo sa pagwali, kag magaangkon kamo sang gahom sa pagtabog sang mga yawa.” Ang dose nga ginpili niya amo ang masunod: si Simon (nga ginhingalanan ni Jesus kay Pedro); si Santiago kag si Juan, mga anak ni Zebedeo (nga ginhingalanan ni Jesus nga Boanerges, nga kon sayuron “Mga Anak sang Daguob”); si Andres, si Felipe, si Bartolome, si Mateo, si Tomas, si Santiago nga anak ni Alfeo, si Tadeo, si Simon nga patriota, kag si Judas Iscariote nga nangintraidor. 

No comments:

Post a Comment