Wednesday, January 29, 2020

Nagpanudlo si Jesus sa mga Tawo sang mga Palaanggiran

Liturhiya sang Pulong
(Miyerkules, Enero 29, 2020)
Ang Pagbasa gikan sa Ikaduha nga Libro ni:
Samuel nga Propeta 7:4-17
   Pero sa sadto nga gab-i ang Ginoo nagsiling kay Natan, “Lakat ka kag singgana ang akon alagad nga si David nga ako nagasiling sa iya, ‘Indi ikaw ang magapatindog sang isa ka templo nga akon pagapuy-an. Halin sang pagpagwa ko sang mga tawo sang Israel sa Egipto tubtob karon nga adlaw,  wala ako magpuyo sa templo; nagpanglakaton ako nga nagapuyo sa isa ka tolda. Sa akon pagpanglakaton upod sa mga tawo sang Israel wala ako magreklamo sa mga pangulo nga akon gintugyanan kon ngaa wala sila magpatindog para sa akon sang templo nga nahimo sa sedro.’ Gani singgana ang akon alagad nga si David nga ako, ang Ginoo nga Makagagahom nagasiling sa iya, ‘Halin sa pagkamanugbantay sang mga karnero sa latagon, ginpili ko ikaw nga manginpangulo sang akon mga tawo nga Israel. Gin-updan ko ikaw bisan diin ikaw magkadto, kag ginlutos ko ang tanan mo nga mga kaaway sa atubangan mo. Himuon ko ikaw nga gamhanan subong kagamhanan sa labing gamhanan nga mga pangulo sang duta. Magapili ako sing isa ka duog para sa akon mga tawo nga Israel kag pa estaron ko sila didto, sa diin magapuyo sila nga indi na gid pagtublagon. Sugod sang ila pagsulod sa sini nga duta, ginsalakay sila sang mapintas nga mga tawo, pero indi na ini matabo liwat sa ila. Nagasaad ako nga apinan ko kamo nga indi maano batok sa tanan ninyo nga mga kaaway, kag hatagan ko ikaw sing mga kaliwat. Kon mapatay ka kag ilubong upod sa imo mga katigulangan, himuon ko ang isa sang imo mga kaliwat nga hari, kag palig-unon ko ang iya ginharian. Magapatindog sia sing isa ka templo para sa akon, kag himuon ko nga ang iya mga kaliwat magagahom sa walay katapusan. Ako mangin-iya amay, kag sia mangin-akon anak. Kon maghimo sia sing malain, ako magasilot sa iya subong sang isa ka amay nga nagasilot sang iya anak. Pero indi ko sia pagpatumbayaan subong sang akon ginhimo kay Saul, nga akon ginsikway agod ikaw manginhari. Indi ka mawad-an sing mga kaliwat, kag himuon ko ang imo ginharian nga manginwalay katapusan. Ang imo harianon nga paggahom wala sing katapusan.’”

   Ginsugid ni Natan kay David ang tanan nga ginpahayag sang Dios sa iya.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 89:4-5, 27-28, 29-30
(S) Pagatumanon ko sa gihapon ang akon saad sa iya. 

Nagsiling ka, “Naghimo ako sing kasugtanan sa tawo nga akon ginpili; nagsaad ako sa akon alagad nga si David, ‘Ang isa sang imo mga kaliwatmanginhari sa wala sing katubtoban; tipigan ko ang imoginharian sa wala sing katapusan.’” (S) 
Magasiling sia sa akon, ‘Ikaw ang akon amay kag akon Dios;ikawang akon mangangapin kag manlulowas.’ Pagahimuon ko sia nga akon panganay nga anak nga lalaki, ang labing gamhanan sa tanan nga mga hari. (S) 
Pagatumanon ko sa gihapon ang akon saad sa iya, kag ang akon kasugtanan sa iya magapadayon sa walay katapusan. Ang isa sang iya mga kaliwat manginhari sa gihapon, ang iya ginharian manginwalay katapusan subong sang langit. (S)

Aleluya:
   Ang binhi amo ang Pulong sang Dios, si Kristo amo ang manugsab-og; ang bisan sin-o nga nagadangop sa iya may kabuhi nga walay katapusan.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 4:1-20
   Sa liwat si Jesus nagpanudlo sa higad sang Linaw sang Galilea. Tama gid kadamo ang mga tawo nga nagdulogok sa palibot niya sa bagay nga nagsakay sia sa isa ka sakayan nga nagalutaw sa tubig kag naglingkod sia didto samtang ang madamo nga mga tawo nagpabilin sa bibi sang linaw. Si Jesus naggamit sang mga palaanggiran sa pagtudlo sa ila sang madamo nga mga butang, kag sa iya pagpanudlo nagsiling sia sa ila: “Magpamati kamo! May isa ka tawo nga naglakat sa pagsab-og. Sang pagsab-og niya sang binhi, ang iban nagtupa sa dalan, kag ang mga pispis nagdapo kag nagtuka sini. Ang iban nagtupa sa batuhon nga mga duog, sa diin hapaw lamang ang duta. Sa wala lang madugay nag-ulhot ang binhi tungod kay manabaw ang duta. Sang udto na ang adlaw nalayong ang bag-ong tubo nga binhi, kag bangod kay indi gid madalom ang gamot sini, ang tanom madali nga nalaya. Ang iban nga binhi nagtupa sa mga talungon. Nagtubo ang mga talungon kag naglumos sang tanom, kag wala ini magpamunga. Pero ang iban nga binhi nagtupa sa maayo nga duta, namuhi, nagtubo kag nagpamunga: ang iban sini nagpatubas sing 30 ka pilo, ang iban sini 60 ka pilo, kag ang iban sini 100 ka pilo.” Kag si Jesus nagsiling “Gani, kon sin-o ang luyag magpamati, magpamati sia!” 
   Sang isahanon na lang si Jesus, ang iban nga nakabati sa iya nagpalapit upod sa dose ka mga apostoles kag nagpangabay nga ipaathag niya ang mga palaanggiran. Si Jesus nagsabat sa ila, “Ginhatagan kamo sang tinago sang Ginharian sang Dios, pero ang iban nga yara sa gwa magapamati sini tanan paagi sa mga palaanggiran, agod nga, 
     ‘Magatulok nga magatulok sila, 
     Pero indi makakita, 
     Magapamati nga magapamati sila, 
     Pero indi makahangop, 
     Kay kon makahangop sila 
     Basi magliso sila sa Dios 
     Kag patawaron niya sila.’” 
   Dayon si Jesus nagpamangkot sa ila, “Indi bala kamo makahangop sini nga palaanggiran? Karon, paano abi ang pagkahangop ninyo sang bisan ano nga palaanggiran? Ang manugsab-og nagsab-og sang pulong sang Dios. Ang mga binhi nga nagatupa sa dalan amo ang pulong sang Dios nga sang pagkabati sang mga tawo, sa gilayon nagaabot si Satanas kag nagaagaw sang pulong nga ginsab-og sa ila tagipusoon. Amo man ang ginasab-og sa batuhon nga duta. Kasubong ini sang pulong sang Dios nga sang pagkabati sang mga tawo, sa gilayon ginabaton nila sing malipayon. Pero wala ini nagatudok sa ila tagipusoon, kag wala nagapabilin sing madugay. Gani wala na sila nagapadayon kon mag-abot ang mga kalalat-an ukon mga paghingabot tungod sang pulong sang Dios. Kag ang mga nagatupa sa mga talungon amo ang pulong sang Dios nga nabatian sang mga tawo. Pero ang palaligban sang pangabuhi, ang paghigugma sa manggad, kag ang iban pa gid nga mga handom nagaginutok sa ila mga hunahona kag nagalumos sang pulong sang Dios, kag wala ini nagapamunga. Pero ang nagtupa sa maayo nga duta amo ang pulong sang Dios nga sang pagkabati sang mga tawo ginbaton nila ini, kag nagapamunga: ang iban 30 ka pilo, ang iban 60 ka pilo, kag ang iban 100 ka pilo.”

No comments:

Post a Comment