Monday, November 18, 2019

"Ano ang Luyag mo nga Himuon Ko sa Imo?"

Liturhiya sang Pulong
(Lunes, Nobyembre 18, 2019)
Ang Dedikasyon sang mga Simbahan ni San Pedro kag ni San Pablo
Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Libro sang mga:
Macabeo 1:10-15, 41-43, 54-57, 62-64
   Halin sa sini naggwa ang malaut nga kaliwat, si Antioco Epifanes nga anak ni Haring Antioco. Sang una isa sia ka bihag sa Roma. Nanginhari sia sang ika-137 ka tuig sa ginharian sang mga Griego. Sadto nga panahon may mga tawo sa Israel nga nagalapas sang kasugoan, kag ila ginpatalang ang madamo nga mga tawo. Nagsiling sila, “Dali kamo, mahimo kita sing kasugtanan sa mga Gentil sa palibot naton, kay halin sang aton pagbulag sa ila, madamo nga mga kalautan ang nag-abot sa aton.” Nalipay sila sini nga plano, kag ang iban nga mga tawo may kakunyag nga nagkadto sa hari. Gintugotan niya sila sa pagsunod sang mga ginahimo sang mga Gentil. Gani nagpatindog sila sing estadyom sa Jerusalem pareho sang iya sang mga Gentil. Ginkuha nila ang mga tanda sang pagkatinuli kag ginsikway nila ang balaan nga kasugtanan. Nagpaidalom sila sa paggahom sang mga Gentil, kag nagapasugot sila nga mangin-ulipon sang mga di-diosnon.
   Dayon ang hari naghimo sang isa ka kasugoan sa bug-os niya nga ginharian nga ang tanan nga mga sakop niya maghiliugyon, kag ang tagsatagsa magsikway sang iya kaugalingon nga pagginawi. Ang tanan nga mga pagano nagtuman sang mando sang hari. Madamo sang mga Israelinhon ang nagbaton sang iya pagtuloohan. Nagdulot sila sing mga halad sa mga diosdios kag wala ginapakabalaan ang mga Inugpahuway.
   Sa ika-15 nga adlaw sang bulan sang Kisleb sang tuig-145, ang hari nagpatindog sing Makakulogmat nga Kangil-aran sa ibabaw sang altar, kag sa palibot nga mga banwa sang Juda nagpatindog sila sing mga altar. Kag nagsunog man sila sing insyenso sa mga puwertahan sang mga kabalayan kag sa mga kalsada. Ang bisan ano nga libro sang kasugoan nga ila makita, ginagisi nila kag ginasunog. Ang bisan sin-o nga madakpan nga may libro sang kasugtanan kag nagatuman sang kasugoan, ginsilotan sang kamatayon sa mando sang hari.
   Pero madamo sa Israel ang nagtapat kag nagpamat-od sa ila tagipusoon nga indi magkaon sang bisan ano nga butang nga mahigko. Ginpili nila nga mapatay sang sa madagtaan sang mahigko nga kalan-on ukon ang pagdagta sang balaan nga kasugtanan, kag ginpamatay sila. Isa ka daku nga pagsilot ang nag-abot sa Israel.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 119:53, 61, 134, 150, 155, 158
(S) Magmaayo ka sa akon, O Ginoo, agud matuman ko ang imo mga kasugoan.

Naakig gid ako, sang makita ko ang malaut nga nagalapas sang imo kasugoan. (S)
Ang mga malaut nagsambod sa akon sing hugot sang ila lubid, pero wala ako nakalipat sang imo kasugoan. (S)
Luwasa ako sa mga nagapigos sa akon agod nga matuman ko ang imo mga sugo. (S)
Ang mapintas nga mga manughingabot sa akon nagapalapit na, mga tawo nga wala gid nagatuman sang imo kasugoan. (S)
Ang malaut indi maluwas, kay wala sila nagatuman sang imo mga kasugoan. (S)
Kon magtulok ako sa sinang mga maluibon, nagalain gid ang akon buot, kay wala sila nagatuman sang imo mga sugo. (S)

Aleluya:
Juan 8:12
   Ako amo ang kapawa sang kalibutan, siling sang Ginoo, ang nagasunod sa akon indi na gid maglakat sa kadudolman kundi may kapawa sang kabuhi.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 18:35-43
   Sang nagahinampot si Jesus sa Jerico, may isa ka bulag nga nagalingkod sa higad sang dalan nga nagapakilimos. Sang pagkabati sang bulag nga may madamo nga mga tawo nga nagaagi nagpamangkot sia, “Ano ang nagakatabo?” 
   Nagsabat sila, “Si Jesus nga taga-Nazaret nagaagi.” 
   Nagsinggit sia, “Jesus! Kaliwat ni David, kaluoyi ako!” 
   Ang mga yara sa una nagsaway sa iya kag ginsingganan sia nga maghipos. Sa baylo sini, nagsinggit pa gid sia sing mabaskog, “Kaliwat ni David, kaluoyi ako!” 
   Gani si Jesus nagdulog kag nagsugo nga ang bulag dalhon sa iya. Sang malapit na sia, si Jesus nagpamangkot sa iya, “Ano ang luyag mo nga himuon ko sa imo?” 
   Nagsabat sia, “Sir, luyag ko nga makakita ako liwat.” 
   Dayon si Jesus nagsiling sa iya, “Makakita ka na! Ang imo pagtuo nag-ayo sa imo.” 
   Sa gilayon makakita na sia, kag nag-upod sia kay Jesus, nga nagahimaya sa Dios. Sang pagkakita sang mga tawo sini, nagdayaw sila tanan sa Dios.

No comments:

Post a Comment