Wednesday, August 14, 2019

"Nahadlok si Herodes sa kay Juan - ang Matarong kag Balaan nga Tawo"

Liturhiya sang Pulong
(Huwebes, Agosto 29, 2019)
Ang Pagkasakit ni San Juan Bautista, Martir

Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Jeremias nga Propeta 1:17-19
   Magpakaisog ka! Lakat ka, kag isugid sa ila ang tanan nga akon ginsugo sa imo nga isiling. Karon, indi ka magkahadlok sa ila, kay kon indi, pahadlukon ko pa gid ikaw sa ila atubangan. Pamati ka, Jeremias! Ang tagsatagsa nga nagapuyo sa sining duta--ang mga hari sang Juda, ang mga opisyales, ang mga pari, kag ang mga tawo--magapamatok sa imo. Pero karon nga adlaw, ihatag ko sa imo ang ikasarang sa pagbato sa ila. Manginkaangay ikaw sang isa ka siyudad nga napamakuran sing maayo, sang isa ka haligi nga salsalon, kag sang isa ka pader nga saway. Indi sila makadaog sa imo, kay yari ako sa pag-apin sa imo. Ako, ang GINOO, naghambal sini."

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 71:1-2, 3-4, 5-6, 15 kag 17
(S) Magabantala ako sang imo kaayo.

Upod sa imo, O Ginoo, indi ako maano; indi gid pag-itugot nga malutos ako! Tungod kay matarong ka, buligi ako kag tabangi ako! Pamatii ako kag luwasa ako! (S)
Ikaw mangindalangpan ko nga mapag-on, kag malig-on nga pamakod sa pag-apin sa akon, ikaw ang akon dalangpan kag mangangapin. O Dios ko, luwasa ako sa malaut nga mga tawo. (S)
Ang akon paglaom, O Ginoo, yara sa imo, nagsalig ako sa imo halin sang pamatan-on pa ako. Nagsalig ako sa imo sa bug-os ko nga kabuhi, gin-apinan mo ako halin pa sang akon pagkatawo. (S)
Magasugid ako sang imo pagkamatarong, sa bug-os nga adlaw magahambal ako nahanungod sang imo kaluwasan. Gintudloan mo ako halin sang pamatan-on pa ako, kag tubtob karon ginasugid ko ang imo makatilingala nga mga binuhatan. (S)

Aleluya:
Mateo 5:10
    Bulahan ang mga ginahingabot tungod kay ginatuman nila ang ginapaabot sang Dios sa ila, kay ila ang Ginharian sang langit! 

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 6:17-29
   Si Herodes mismo amo ang nagmando nga ipadakop si Juan, ipagapos kag ipabilanggo. Ginhimo niya ini tungod kay Herodias nga iya ginpangasawa bisan ini sia asawa sang iya utod nga si Felipe. Pirme lang sia ginahambalan ni Juan Bautista, “Indi matarong ang imo pagpangasawa sang asawa sang imo utod!”
   Gani gindumtan ni Herodias si Juan kag gintuyo niya nga patyon, pero indi sia makahimo sini tungod kay Herodes. Nahadlok si Herodes sa kay Juan tungod kay nahibal-an niya nga si Juan matarong kag balaan nga tawo. Gani, gin-apinan niya si Juan nga indi maano. Naluyag sia magpamati kay Juan wala sapayan nga nagakatublag sia sa kada pagpamati niya sa iya.
   Sang ulihi nag-abot gid ang kahigayunan nga ginahulat ni Herodias. Kaadlawan yadto ni Herodes kag naghiwat sia sing isa ka punsyon para sa mataas nga mga punoan sang banwa, mga opisyales sang mga soldado kag lutaw nga mga pumoluyo sang Galilea. Ang anak nga babayi ni Herodias nagsulod kag nagsaot, kag naglingaw sa kay Herodes kag sang iya mga dinapit. Gani ang hari nagsiling sa dalagita, “Pangayo ka sang bisan ano kay ihatag ko sa imo.” Kag nagsiling pa sia, “Ginasumpa ko nga ihatag ko sa imo ang bisan ano nga pangayuon mo, bisan pa ang katunga sang akon ginharian.”
   Tungod sini naggwa ang dalagita kag nagpamangkot sa iya iloy, “Ano bala ang pangayuon ko?”
   Ang iloy nagsabat, “Ang ulo ni Juan Bautista.”
   Gilayon nagdalidali sa pagbalik ang dalagita sa hari kag nagsiling, “Gusto ko nga ihatag mo sa akon sa gilayon ang ulo ni Juan Bautista sa isa ka bandihado!”
   Nagpasubo gid ini sa hari, pero indi na sia makabalibad tungod kay nagpanumpa sia sa atubangan sang iya mga dinapit. Gani ginsugo niya sa gilayon ang isa ka soldado sa pagdala sa iya sang ulo ni Juan. Nagkadto ang soldado sa prisuhan kag ginpugotan si Juan. Kag gindala niya ang ulo nga natungtong sa isa ka bandihado kag ginhatag ini sa dalagita nga amo ang naghatag sini sa iya iloy. Sang mabatian ini sang mga gintuton-an ni Juan, ginkadtuan nila kag ginkuha ang iya bangkay kag ginlubong. 

No comments:

Post a Comment