Monday, January 13, 2020

"Ang Ginharian sang Dios Malapit na"

Liturhiya sang Pulong
(Lunes, Enero 13, 2020)
San Hilario, Obispo kag Doktor sang Simbahan
Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Libro ni:
Samuel nga Propeta 1:1-8
   May isa ka tawo gikan sa tribo ni Efraim nga ginahingalanan kayElcana, nga nagapuyo sa banwa sang Rama, sa kabakuloran sang Efraim. Anak sia ni Jeroham, kag apo ni Elihu, sa panimalay ni Tohu, sa kabaranggayan ni Sop. Si Elcana may duha ka asawa, si Ana kag si Penina. Si Penina may mga kabataan, pero si Ana iya wala. Tagsa ka tuig si Elcana nagakadto sa Silo halin sa iya banwa sa pagsimba kag sa pagdulot sing mga halad sa GINOO nga Makakagahom, sa diin si Opni kag si Pines nga mga anak ni Eli amo ang mga pari sang GINOO. Sa tagsa ka pagdulot ni Elcana sang iya halad, ginapartihan niya si Penina kag ang tagsa niya ka anak. Pero si Ana iya ginahatagan sang pinasahi nga parti kay iya gid sia ginahigugma, bisan ang GINOO naghimo sa iya nga baw-as. Ginapaugtas kag ginapakahuy-an sia ni Penina nga iya ribal kay ang GINOO naghimo sa iya nga baw-as. Amo ini ang nagakahanabo tuigtuig: kon sila magkadto sa balay sang GINOO, si Penina nagapalisod kay Ana sa bagay nga nagahibi sia kag indi na magkaon. Ang iya bana nga si Elcana nagapamangkot sa iya, “Ana, ngaa nagahibi ka? Ngaa indi ka magkaon? Ngaa pirme ka lang nagapangasubo? Indi bala nga ako labi pa sa imo sang sa napulo ka mga anak nga lalaki?”

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 116:12-13, 14-17, 18-19
(S) O Ginoo, magadulot ako sa imo sang halad sang pagpasalamat.

Ano bala ang mahatag ko sa Ginoo tungod sang tanan niya nga kaayo sa akon? Magadala ako sing halad nga ilimnon sa Ginoo, sa pagpasalamat sa iya sang pagluwas niya sa akon. (S)
Sa pagtilipon sang tanan niya nga mga tawo, hatagan ko sia sang akon ginsaad. Daw ano kasakit para sa Ginoo kon ang isa sang iya mga tawo mapatay! Alagad mo ako, O Ginoo; ginaalagad ko ikaw, subong sang ginhimo sang akon iloy. Ginhilway mo ako. Magadulot ako sa imo sang halad sang pagpasalamat, kag magapangamuyo ako sa imo. (S)
Sa pagtilipon sang tanan mo nga mga tawo, sa sulod sang imo Templo sa Jerusalem, ihatag ko sa imo ang akon ginsaad. Dayawa ang Ginoo! (S)

Aleluya:
Marcos 1:15
   Ang ginharian sang Dios malapit na, siling sang Ginoo. Bayai ninyo ang inyo mga sala, kag magpati sa Maayong Balita.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 1:14-20
   Sang nabilanggo na si Juan, si Jesus nagkadto sa Galilea kag nagwali sang Maayong Balita gikan sa Dios. Nagsiling sia, “Nag-abot na ang nagakaigo nga tion, kag ang Ginharian sang Dios malapit na. Bayai ninyo ang inyo mga sala, kag magpati sa Maayong Balita.”
   Sang nagalakat si Jesus sa higad sang Linaw sang Galilea, may nakita sia nga duha ka mangingisda, si Simon kag ang iya utod nga si Andres, nga nagapanahid sa linaw. Si Jesus nagsiling sa ila, “Upod kamo sa akon kay tudloan ko kamo sa pagpanahid sang mga tawo.” Sa gilayon ginbayaan nila ang ila sahid kag nag-upod sa iya. 
Sa gilayon ginbayaan nila ang ila sahid. (1:18)
   Nagpadayon si Jesus sa paglakat kag sa uloonhan may duha pa gid ka mag-utod nga nakita sia, si Santiago kag si Juan, nga mga anak ni Zebedeo. Didto sila sa ila sakayan nga nagaaman sang ila sahid. Sang pagkakita ni Jesus sa ila gilayon gintawag niya sila. Gani, ginbayaan nila ang ila amay nga si Zebedeo sa sakayan upod sang mga sinuholan nga mga tawo kag nag-upod sila kay Jesus.

No comments:

Post a Comment