Friday, September 13, 2019

"Sin-o ang Makasalig sa Pagtugyan sa Inyo sang Matuod nga Manggad?"

Liturhiya sang Pulong
(Domingo, Setyembre 22, 2019)
1. Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Amos nga Propeta 8:4-7
   Pamatii ninyo ini, kamo nga nagatapak sang mga nawad-an, kag buot magpapas sang mga imol sa duta. Nagasiling kamo sa inyo kaugalingon, “San-o pa matapos ang  balaan nga mga adlaw, agod makapadalawat kita sang aton trigo. San-o pa matapos ang Adlaw nga Inugpahuway, agod mapadalawat naton ang aton trigo? Dayon mapasobrahan naton ang bili, gamitan naton sing indi husto nga sulokban, kag liwaton naton ang kiluhan sa pagdaya sa mga nagabakal. Kag sa bili sang isa ka pares nga sandalyas baklon naton ang imol nga mangin-ulipon. Ipadalawat naton ang alupinpin sa mahal nga bili.”
   Ang Ginoo, ang Dios sang Israel nagsumpa, “Indi ko gid pagkalipatan ang ila malaut nga mga buhat.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 113:1-2, 4-6, 7-8
(S) Dayawa ang Ginoo! Ginabayaw niya ang mga nawad-an gikan sa ila kapipit-an.

Dayawa ang Ginoo! Kamo nga mga alagad sang Ginoo, dayawa ninyo ang iya ngalan! Ang iya ngalan pagadayawon, karon kag sa walay katapusan! (S)
Ang Ginoo nagagahom sa tanan nga mga kapungsoran, ang iya himaya yara sa ibabaw sang kalangitan. Wala gid sing isa nga kaangay sa Ginoo nga aton Dios, nagapuyo sia sa kahitaasan, pero nagaduko sia sa pagtan-aw sang kalangitan kag sang duta.
Ginabatak niya ang imol gikan sa yab-ok; ginabayaw niya ang nawad-an gikan sa ila kapipit-an, kag ginahatagan sila sing duog upod sa mga prinsipe, ang mga prinsipe sang iya mga tawo. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Sulat ni San Pablo nga Apostol, kay:
Timoteo 2:1-8
   Karon, una sa tanan, nagalaygay gid ako nga ang mga pag-ampo kag mga pagpangamuyo, ang mga pagpangabay kag mga pagpasalamat ihalad sa Dios para sa tanan nga mga tawo; para sa mga hari kag sa tanan nga yara sa awtoridad, agod nga magkabuhi kita sing matawhay kag mahidaiton sa bug-os nga pagkadiosnon kag sa nagakaigo nga pagginawi. Maayo ini kag nahamut-an sang Dios nga aton Manlulowas, nga luyag nga ang tanan nga mga tawo maluwas kag makadangat sa paghibalo sang kamatuoran. Kay may isa lamang ka Dios kag may isa lamang nga nagapahiusa sang Dios kag sang mga tawo, ang tawo nga si Cristo Jesus, nga nagtugyan sang iya kaugalingon sa pagtubos sang tanan nga mga tawo. Amo yadto ang pagpamatuod, sa nagakaigo nga panahon, nga luyag sang Dios nga ang tanan nga mga tawo maluwas. Tungod sini, ginpadala ako subong isa ka apostol kag manunodlo sang mga Gentil, sa pagbantala sang pagtuo kag kamatuoran. Wala ako nagabutig, kundi nagasugid ako sing matuod!
   Luyag ko nga ang tanan nga mga lalaki sa bisan diin nga duog magpangamuyo nga nagabayaw sang ila mga kamot sa matinlo nga tagipusoon nga wala sing kaakig kag pagsinuay.

Aleluya:
2 Corinto 8:9
   Kay kamo gid nakahibalo sang grasya sang aton Ginoong Jesu-Cristo, nga bisan manggaranon sia, nagpakaimol sia tungod sa inyo, agod nga paagi sa iya kaimulon manginmanggaranon kamo.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 16:1-13
   Si Jesus nagsiling sa iya mga gintuton-an, “May isa ka manggaranon nga tawo nga may enkargado. Ini nga enkargado ginsumbong sa iya nga nagausik lang sang pagkabutang sang iya amo. Ginpatawag niya ang iya enkargado kag ginpamangkot, ‘Ano ining nabatian ko nahanungod sa imo? Hatagi ako sing husay sang akon pagkabutang nga gintugyan ko sa imo, kay pahalinon ko ikaw.’ Ang enkargado nagsiling sa iya kaugalingon, ‘Ano bala ang himuon ko, kay pahalinon ako sang akon amo? Wala ako sing kusog sa pagkutkot, kag nahuya ako magpakilimos. A, nahibaluan ko na kon ano ang akon himuon, agod nga kon wala na ako sing obra may mga abyan ako nga magabaton sa akon sa ila mga puloy-an.’ Gani ginpatawag niya ang tanan nga mga tawo nga nakautang sa iya amo. Sa nahauna nagpamangkot sia, ‘Pila ang utang mo sa akon amo?’ Nagsabat ang tawo, ‘Isa ka gatos ka barel nga lana sang olibo.’ Ang enkargado nagsiling sa iya, ‘Yari ang imo listahan. Pungko ka kag isulat nga 50 lang.’ Sa isa na man nagpamangkot sia, ‘Kag ikaw, pila ang utang mo?’ Nagsabat sia, ‘Isa ka libo ka sako nga trigo.’ Nagsiling sa iya ang enkargado, ‘Yari ang imo listahan. Isulat nga 800 lang.’ Ang amo sining di-matarong nga enkargado nagdayaw sa iya bangod sang iya pagkaabtik, kay ang mga tawo sining kalibutan maabtik pa sang sa mga tawo nga yara sa kapawa sa pagpatikang sang ila mga bulohaton.”
   Si Jesus nagpadayon sa pagsiling, “Gani nagasiling ako sa inyo, gamita ninyo ang dutan-on nga manggad sa pagpangamigo, agod nga kon ining manggad maurot na pagabatunon kamo sa puloy-an nga wala sing katapusan. 
   Ang matutom sa diutay nga mga butang magamatutom man sa dalagku nga mga butang, kag ang indi masaligan sa diutay nga mga butang indi man masaligan sa dalagku nga mga butang. Gani, kon indi kamo masaligan sa pagpatikang sang manggad nga dutan-on, sin-o ang makasalig sa pagtugyan sa inyo sang matuod nga manggad? Kag kon indi kamo masaligan sang mga pagkabutang nga iya sang iban, sin-o bala ang magahatag sa inyo sang pagkabutang nga para sa inyo?
   “Wala sing suloguon nga makaalagad sa duha ka agalon, kay pakalainon niya ang isa kag higugmaon ang isa, ukon pasulabihon niya ang isa kag tamayon ang isa. Indi kamo makaalagad sa Dios kag sa manggad!”

No comments:

Post a Comment