Friday, February 14, 2020

"Daw ano Kaayo ang Paghimo niya sang Tanan nga mga Butang"

Liturhiya sang Pulong
(Biyernes, Pebrero 14, 2020)
San Cirilo, Monghe kag San Metodio, Obispo
Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Libro sang:
Mga Hari 11:29-32; 12:19
   Isa ka adlaw, samtang si Jeroboam nagapakadto sa Jerusalem, si Ahias nga propeta gikan sa Silo nagsugata sa iya nga isahanon lang sa dalan sa wayang. Si Ahias nagabayu sing bag-o nga panapton, pero gin-uba niya ini, gingisi sa dose ka bahin, kag nagsiling kay Jeroboam, “Kuha ka sing napulo ka bahin para sa imo kaugalingon, kay ang Ginoo, ang Dios sang Israel, nagasiling sa imo, ‘Kuhaon ko ang ginharian kay Salomon, kag pagahatagan ko ikaw sing napulo ka tribo. Si Salomon magahawid sing isa ka tribo tungod sa akon alagad nga si David kag tungod sa Jerusalem, ang siyudad nga ginpili ko nga mangin-akon gikan sa bug-os nga duta sang Israel.
   Halin sadto nga tion, ang mga tawo sang naaminhan nga ginharian sang Israel nagapamatok sa panimalay ni David.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 81:10-11, 12-13, 14-15
(S) Ako ang Ginoo nga imo Dios, pamatii ninyo ang akon paandam.

Indi ka gid mag-alagad sa iban nga dios, ukon magsimba sa kay bisan sin-o kundi sa akon lamang. Ako ang Ginoo nga imo Dios, nga nagpagwa sa imo sa duta sang Egipto. Ngangaha ang imo baba, kag ako magahungit sa imo. (S)
“Pero ang akon mga tawo indi magpamati sa akon; ang Israel wala magtuman sa akon. Gani ginpabay-an ko sila sa ila pagkabatinggilan kag sa paghimo sang ila luyag. (S)
Daw ano ang akon handom nga pamatian ako kuntani kamo sang akon mga tawo; daw ano ang akon handom nga tumanon kuntani nila ako! Sa madali malutos ko kuntani ang ila mga kaaway, kag madaog ko ang tanan nila nga mga kasumpong. (S)

Aleluya:
Binuhatan 16:14
   Buksi, O Ginoo ang amon tagipusoon agod amon mahangpan ang mga pulong sang Imo anak.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 7:31-37
   Dayon naghalin si Jesus sa kadutaan sang Tiro kag nagpadulong sa Linaw sang Galilea. Nag-agi sia sa Sidon kag sa mga duog nga sakop sang Decapolis. May isa ka tawo nga bungol kag halos makahambal nga gindala sang mga tawo kay Jesus, kag nagpakiluoy sila sa iya nga itungtong niya ang iya mga kamot sa bungol. Gindala sia ni Jesus sa unhan malayo sa madamo nga mga tawo, kag gingulo ni Jesus ang iya mga tudlo sa duha ka du longgan sang tawo, nagdupla si Jesus kag gintandog niya ang dila sang tawo. Dayon nagtangla si Jesus sa langit, nagpangamuyo sing madali kag nagsiling sa iya, “Effata,” nga kon sayuron, “Magbukas ka!” 
   Sa gilayon nabuksan ang iya dulonggan kag nagtugak ang iya dila, kag naghambal sia sing maathag. Dayon nagmando si Jesus sa ila tanan nga indi magpanugid sa kay bisan sin-o sang nahanabo, pero sa sagad niya dumili sa ila tapat pa gani nga ginpanugid nila. Ang tanan nga nakabati sini natingala gid. Nagsiling sila, “Daw ano kaayo ang paghimo niya sang tanan nga mga butang. Ginahimo niya nga makabati ang mga bungol kag makahambal ang mga apa!”

No comments:

Post a Comment