Tuesday, February 4, 2020

Ang Babayi nga Nagtuo sa kay Jesus

Liturhiya sang Pulong
(Martes, Pebrero 4, 2020)
Ang Pagbasa gikan sa Ikaduha nga Libro ni:
Samuel nga Propeta 18:9-10, 14, 24-25, 30-19:3
   Sa hinali nasugata ni Absalom ang pila ka mga tinawo ni David. Si Absalom nagasakay sa isa ka mula kag samtang nagaagi sia sa idalom sang magapa nga kahoy nga terebinto, ang iya ulo nakasangit sa mga sanga sini. Ang mula nagpadayon sa pagdalagan kag si Absalom nabilin nga nagakabit. Ang isa sang mga tinawo ni David nakakita sa iya kag ginsugid ini kay Joab, “Sir, nakita ko si Absalom nga nagakabit sa sanga sang kahoy nga terebinto!”
   Nagsiling si Joab, “Ginauyangan ko lang ang akon tion sa imo.” Nagkuha sia sing tatlo ka bilog nga mga bangkaw kag ginbuno ini sa dughan ni Absalom samtang buhi pa sia nga nagakabit sa kahoy nga terebinto.
   Si David nagalingkod sa tunga sang duha ka puwerta sang siyudad. Ang gwardya nga nagabantay nagsaka sa ibabaw sang pader kag nagtindog sa atop sang puwerta; sang paglantaw niya nakita niya ang isa ka tawo nga nagadalagan. Nagpanawag sia kag ginsugiran niya ang hari, kag ang hari nagsiling, “Kon isa lang sia, may dala sia nga maayo nga balita.” Ang tawo nga nagadalagan nagapalapit. 
   Ang hari nagsiling sa iya, “Pahigad ka,” kag nagpahigad sia kag didto nagtindog.
   Dayon ang Etiopianhon nag-abot kag nagsiling sa hari, “Mahal nga Hari, may maayong balita ako para sa imo! Karon nga adlaw ang Ginoo nagpadaog sa imo sa tanan nga nagribok batok sa imo!”
   Ang hari nagpamangkot, “Wala bala maano ang pamatan-on nga si Absalom?”
   Ang Etiopianhon nagsabat, “Mahal nga Hari, maayo kuntani nga ang natabo sa iya amo man ang natabo sa tanan mo nga mga kaaway kag sa tanan nga nagaribok batok sa imo.”
   Wala makapugong ang hari sa iya paghibi. Nagsaka sia sa kuwarto sa ibabaw sang puwerta kag naghibi. Samtang nagalakat sia, nagahibi sia nga nagapanalambiton, "Anak ko! Anak ko! Anak ko nga Absalom! Maayo pa kuntani nga ako na lang ang napatay sa baylo sa imo, O anak ko! Absalom, anak ko!"
   Si Joab ginsugiran nga ang hari nagahilibion kag nagalalaw tungod kay Absalom. Gani ang ila pagdaog ginbayluhan sang paglalaw sadto nga adlaw sa tanan nga mga hangaway ni David, kay nakabati sila nga ang hari nagalalaw tungod sa iya anak. Nagbalik sila sing mahipos sa siyudad, kaangay sang mga soldado nga nahuya kag nagpalagyo sa inaway.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 86:1-2, 3,-4, 5-6
(S) Pamatii ako, O Ginoo, kag sabta ako.

Pamatii ako, O Ginoo, kag sabta ako, kay maluya ako kag wala sing ikasarang. Luwasa ako sa kamatayon, kay ako mainunongon sa imo, luwasa ako,  kay ako imo alagad kag nagasalig ako sa imo. (S)
Ikaw amo ang akon Dios, gani kaluoyi ako, O Ginoo, nagapangamuyo ako sa imo sa bug-os nga adlaw. Lipaya man ang imo alagad, O Ginoo, kay ang akon pangamuyo nagalambat sa imo. (S) 
O Ginoo, maayo ka kag mapinatawaron, puno sang mapinadayunon nga gugma sa tanan nga nagapangamuyo sa imo. Pamatii man, O Ginoo, ang akon pangamuyo, dungga ang akon pagpangayo sing bulig. (S)

Aleluya:
Mateo 8:17
   Si Kristo nagkuha sang aton mga masakit kag nagdala sa iya kaugalingon sang aton mga balatian.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 5:21-43
   Si Jesus nagtabok liwat sa pihak sang linaw. Didto sa higad sang linaw gintipunan sia sang madamo nga mga tawo. Si Jairo, isa ka opisyal sang sinagoga nagkadto didto, kag sang pagkakita niya kay Jesus nagluhod sia sa tiilan ni Jesus, kag nagsagad gid sia pakiluoy: “Ang akon anak nga dalagita nagahimumogto. Kadtoi man sia palihog kag tanduga sia sang imo kamot agod magaayo sia kag mabuhi!”
   Dayon si Jesus nag-upod sa iya. Madamo gid nga mga tawo ang nag-upod sa iya sa bagay nga nagaginutok sila sa palibot niya.
   May isa ka babayi didto nga tama gid ang iya pag-antos tungod sang pagpanggwa sang dugo sa iya nga wala mag-untat sa sulod sang dose ka tuig, wala sapayan nga ginabulong sia sang madamo nga mga manugbolong. Naurot na niya gasto ang iya kuwarta sa pagpabulong, pero sa baylo nga mag-ayo sia, naglain pa gani sia. Nakabati sia nahanungod kay Jesus, gani nagpanagil-ot sia sa tunga sang madamo nga mga tawo sa likod nayon ni Jesus. Siling niya sa iya kaugalingon, “Kon matandog ko bisan lang ang iya bayu, magaayo ako.”
   Gintandog niya ang bayu ni Jesus, kag gilayon nagtugon ang iya dugo, kag iya nabatyagan nga nag-ayo na sia sa iya balatian. Sa gilayon nabatyagan ni Jesus nga may gahom nga naggwa sa iya. Gani nagbalikid sia kag nagsiling, “Sin-o ang nagtandog sang akon bayu?”
   Ang iya mga gintuton-an nagsabat, “Nakita mo na gid nga nagaginutok ang mga tawo sa palibot mo, ngaa nga nagapamangkot ka pa kon sin-o ang nagtandog sa imo?”
   Pero nagpanghulonghulong si Jesus sa pagtan-aw kon sin-o ang naghimo sadto. Ang babayi nakatalupangod sang nahanabo sa iya, gani nagpalapit sia nga nagakurog sa kahadlok, kag nagluhod sa tiilan ni Jesus, kag nagsugid sa iya sang bug-os nga kamatuoran. Si Jesus nagsiling sa iya, “Anak ko, ang imo pagtuo nag-ayo sa imo. Lakat ka sa paghidait, kag magaayo ka na sa imo balatian.”
   Sang nagahambal sini si Jesus, may nag-abot nga mga sinugo halin sa balay ni Jairo, kag nagsiling sa iya, “Napatay na ang imo anak nga babayi. Ngaa pabudlayan mo pa ang Manunodlo?”
   Si Jesus waay nagsapak sang ila ginsiling, kundi nagsiling sia kay Jairo, “Indi ka magkahadlok, kundi magtuo ka lang.” Dayon wala sia magtugot bisan kay sin-o sa pag-upod sa iya luas lamang kay Pedro kag sa mag-utod nga si Santiago kag si Juan. Sang pag-abot nila sa balay sang opisyal sang sinagoga, nakita ni Jesus ang mga tawo nga nagaginahod, kag nabatian niya ang mabaskog nga hinibi kag mga panalabiton. Sumolod sia kag nagsiling sa ila, “Ngaa nagakinagula kag nagahinibi kamo? Ang bata indi patay, kundi nagakatulog lang sia!”
   Ginkadlawan nila sia, gani ginpagwa niya sila tanan, kag gindala niya ang amay kag iloy sang bata kag ang iya tatlo ka mga gintuton-an, kag nagsulod sa kuwarto sa diin ang bata nagahamyang. Gin-uyatan niya ang bata sa kamot kag nagsiling sa iya, “Talitha, koum,” nga kon sayuron, “Inday, nagasiling ako sa imo, bangon ka!”
   Sa gilayon nagbangon sia kag naglakatlakat. (Nagagulang na sia sing dose ka tuig.) Sang mahanabo ini, naurongan gid sila! Pero ginpaandaman gid sila ni Jesus nga indi magpanugid bisan kay sin-o. Kag nagsiling sia, “Pakan-a ninyo sia.”

No comments:

Post a Comment