Thursday, April 9, 2020

Ang Pagpaubos kag Paghigugma ni Jesus

Liturhiya sang Pulong
(Huwebes, Abril 9, 2020)
Huwebes Santo
Ang Misa sa Panihapon sang Ginoo
1. Ang Pagbasa gikan sa Libro sang:
Exodo 12:1-8, 11-14
   Amo ini ang ginhambal sang Ginoo kay Moises kag kay Aaron sa duta sang Egipto, “Ini nga bulan amo ang manginnahauna nga bulan sang tuig para sa inyo. Ipahibalo ninyo sa bug-os nga katilingban sang Israel nga sa ikanapulo nga adlaw sini nga bulan, ang tagsa ka tawo magpili sang isa ka cordero ukon tinday nga kanding para sa iya panimalay, isa ka sapat para sa isa ka panimalay. Kon ang isa ka panimalay tama ka diutay nga indi makaurot sang isa ka bilog, sia kag ang iya kaingod suno sa ila kadamuon, magtingob kag magkuha sang isa ka cordero ukon tinday nga kanding. Pat-uron ninyo kon pila ka tawo ang makakaon sang isa ka bilog, suno sa pagbanabana ninyo nga makaon sang isa katawo. Kinahanglan ang cordero ukon kanding wala sing depekto, isa kalalaki nga isa pa lang ka tuig; magpili kamo sa karnero ukon sa kanding. Bukoton ninyo ini tubtob sa ika-14 nga adlaw sang bulan kag sa sini nga adlaw ang bug-os nga Israel mag-ihaw sini sa kahapunanon. Dayon magakuha sila sing dugo kag ila ipalhit ini sa mga bakalan sang puwerta kag sa ibabaw sang puwertahan sang mga balay sa diin pagakaunon nila ang kordero ukon kanding. Sa sina nga gab-i litsunon nila ini, kag kaunon nila upod sa tinapay nga wala sing lebadora, kag sa mapait nga mga tanom. Sa inyo pagkaon sini magwagkos kamo sang inyo mga hawak, kag magsuksok sang inyo mga sandalyas, kag mag-uyat kamo sang inyo mga sungkod, kag kauna ninyo ini sing dalidali. Amo ini ang Piesta sang Pascua sang Ginoo. 
   Sa sina gid nga gab-i magaagi ako sa duta sang Egipto, kag pamatyon ko ang tagsa ka lalaki nga panganay sa duta, sang mga tawo kag sang mga kahayupan. Silutan ko ang tanan nga diosdios sang Egipto. Ako amo ang Ginoo. Ang dugo amo ang tanda sa mga balay nga inyo ginpuy-an. Kon makita ko ang dugo sa inyo mga balay magaligad lang ako sa inyo, kag ang kalaglagan tungod sang akon pagsilot sa duta sang Egipto indi makalambot sa inyo. Ini nga adlaw inyo gid pagadumdomon. Dapat ninyo ini saulogon subong isa ka piesta sa Ginoo. Dapat ninyo ini saulogon tuigtuig subong piesta sa tanan nga mga kaliwatan nga palaabuton.”

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 116:12-13, 15-16, 17-18
(S) Ang santos nga kalis nga aton ginabendisyunan, isa ka pagpakig-ambit sa dugo ni Kristo.

Ano bala ang mahatag ko sa Ginoo tungod sang tanan niya nga kaayo sa akon? Magadala ako sing halad nga ilimnon sa Ginoo, sa pagpasalamat sa iya sang pagluwas niya sa akon. (S)
Daw ano kasakit para sa Ginoo kon ang isa sang iya mga tawo mapatay! Alagad mo ako, O Ginoo; ginaalagad ko ikaw, subong sang ginhimo sang akon iloy. Ginhilway mo ako. (S)
Magadulot ako sa imo sang halad sang pagpasalamat, kag magapangamuyo ako sa imo. Sa pagtilipon sang tanan mo nga mga tawo, sa sulod sang imo Templo sa Jerusalem, ihatag ko sa imo ang akon ginsaad. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Corinto 11:23-26
   Kay ginbaton ko halin sa Ginoo ang pagtulon-an nga ginpaalinton ko man sa inyo: nga si Ginoong Jesus, sang gab-i nga gintugyan sia, nagkuha sing tinapay, nagpasalamat sa Dios, nagpamihakpihak sini kag nagsiling, “Ini amo ang akon lawas para sa inyo. Himoa ninyo ini sa akon handumanan.” Sa amo man nga bagay ginkuha niya ang kupa sa tapos ang panihapon kag nagsiling, “Ini nga kupa amo ang bag-o nga kasugtanan nga ginsilyuhan sang akon dugo. Sa inyo pag-inom sini, himoa ninyo ini sa akon handumanan.” Kay sa tagsa ninyo ka pagkaon sini nga tinapay kag pag-inom sa sini nga kupa, ginabantala ninyo ang kamatayon sang Ginoo tubtob nga magkari sia.

Sa Wala pa ang Ebanghelyo:
Juan 13:34
   Ginahatag ko sa inyo ang isa ka bag-o nga sugo: siling sang Ginoo, maghigugmaanay kamo, subong nga ako nagahigugma sa inyo.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Juan 13:1-15
   Karon bisperas na sang Piesta sang Pascua. Si Jesus nakahibalo nga ang iya tion nag-abot na sa pagtaliwan sa sining kalibutan pakadto sa Amay. Ginhigugma gid niya sa gihapon ang mga iya sa sining kalibutan, kag ginhigugma niya sila tubtob sa katapusan. 
   Si Jesus kag ang iya mga gintuton-an nagpanihapon. Ang Yawa nakatanom na sa tagipusoon ni Judas nga anak ni Simon Iscariote, sang handom sa pagluib kay Jesus. Si Jesus nakahibalo nga ang Amay naghatag sa iya sang bug-os nga gahom. Nakahibalo man sia nga nagikan sia sa Dios kag magabalik sia sa Dios. Gani nagtindog si Jesus, nag-uba sang iya kunop, nagkuha sang tualya kag ginwagkos ini sa iya hawak. Dayon nagbubo sia sang tubig sa labador, kag nagsugod sa paghugas sang mga tiil sang iya mga gintuton-an kag ginpahiran sang tualya nga iya ginwagkos. Nakaabot sia sa kay Simon Pedro nga nagsiling sa iya, “Ginoo, hugasan mo bala ang akon mga tiil?” 
   Si Jesus nagsabat sa iya, “Indi pa ikaw makahangop sang ginahimo ko karon, pero mahangpan mo ini sa ulihi.” 
   Si Pedro nagsiling, “Indi gid ako magpahugas sa imo sang akon mga tiil tubtob san-o!” 
   Si Jesus nagsabat, “Kon indi ko mahugasan ang imo mga tiil, indi na ikaw akon gintuton-an.” 
   Nagsabat si Simon Pedro, “Ginoo, kon amo ina, hugasi indi lamang ang akon mga tiil, kundi ang akon man mga kamot kag ulo!” 
   Si Jesus nagsiling, “Ang nakapaligo matinlo na ang iya bug-os nga lawas, kag indi na kinahanglan manghugas luas lamang sa iya mga tiil. Tanan kamo mga matinlo na luas lamang sa isa.” (Si Jesus nakahibalo na kon sin-o ang magaluib sa iya. Gani nga nagsiling sia, “Tanan kamo mga matinlo na luas lamang sa isa.”) 
   Sang mahugasan na ni Jesus ang ila mga tiil, ginsuksok niya ang iya kunop kag nagbalik sa iya lingkuran sa lamisa. Nagpamangkot sia sa ila, “Nahangpan bala ninyo ang akon ginhimo sa inyo? Ginatawag ninyo ako nga Manunodlo kag Ginoo, kag husto ina, kay amo gid man ako. Ako amo ang inyo Ginoo kag Manunodlo, kag bag-o lang ako maghugas sang inyo mga tiil. Gani kamo man dapat maghinugasay sang inyo mga tiil. Ginhatagan ko kamo sing sulondan, agod nga inyo man himuon ang ginhimo ko sa inyo.

No comments:

Post a Comment