Monday, April 13, 2020

Balita sang Pagkabanhaw

Liturhiya sang Pulong
(Lunes, Abril 13, 2020)
Lunes sang Nahauna nga Semana sang Pagkabanhaw

Ang Pagbasa gikan sa mga:
Binuhatan sang mga Apostoles 2:14, 22-33 
Dayon nagtindog si Pedro upod sa onse ka mga apostoles, kag sa mabaskog nga tingog naghambal sa mga tawo, “Mga kasimanwa ko nga mga Judio, kag tanan kamo nga nagapuyo sa Jerusalem, pamatii ninyo ako kag tugoti ako sa pagsugid sa inyo sang kahulogan sini.
"Mga kasimanwa ko nga mga Judio . . . pamatii ninyo ako." (2:14)
   “Mga taga-Israel, pamatii ninyo ako! Si Jesus nga taga-Nazaret isa ka tawo nga may diosnon nga hilikuton. Ginpamatud-an ini sing maathag paagi sa mga milagro kag makatilingala nga mga buhat kag mga tanda nga ginhimo sang Dios paagi sa iya. Nakahibalo gid kamo sini kay diri ini matabo. Ginpat-od sang Dios suno sa iya kaugalingon nga kabubot-on kag tinutoyo nga itugyan si Jesus sa inyo mga kamot kag inyo sia ginpatay paagi sa makasasala nga mga tawo nga naglansang sa iya sa krus. Pero ginbanhaw sia sang Dios kag ginhilway sia sa mga kasakitan sang kamatayon, kay ang kamatayon wala sing gahom sa iya. Nahanungod sa iya si David nagsiling: 
   ‘Nakita ko ang Ginoo 
   Sa akon atubangan sa tanan nga tion, 
   Yara sia sa akon tuo, 
   Gani wala sing may makatublag sa akon. 
   Tungod sini 
   Malipayon ang akon tagipusoon 
   Kag puno sang kasadya 
   Ang akon mga ginapanghambal. 
   Kag bisan mamalatyon ako, 
   Magapadayon ako nga may paglaom, 
   Kay indi mo pagpabay-an 
   Ang akon kalag 
   Sa kalibutan sang mga patay, 
   Ukon pahanugotan mo 
   Nga madunot 
   Ang imo matutom nga alagad. 
   Gintudloan mo ako 
   Sang mga dalanon sang kabuhi, 
   Kag sa imo atubangan 
   Pun-on mo ako sing kalipay.’ 
   “Mga utod, dapat ko kamo paathagan nahanungod sa aton patriarka nga si David. Napatay sia kag ginlubong, kag yara pa gani ang iya lulobngan tubtob karon. Isa sia ka propeta kag nahibaluan niya ang ginsaad sang Dios sa iya. Ginsaad sang Dios nga himuon niya nga hari ang isa sang mga kaliwat ni David subong sa iya. Ginpanan-aw ni David ang pagahimuon sang Dios, gani naghambal sia nahanungod sang pagkabanhaw ni Cristo: 
   ‘Wala sia ginpabay-i 
   Sa kalibutan sang mga patay, 
   Wala madunot ang iya lawas.’ 
   Ginbanhaw sang Dios ini gid nga Jesus kag kami tanan mga saksi sini. Ginbayaw sia sa tuo sang Dios, kag nagbaton sia sang Espiritu Santo nga ginsaad sang Amay, kag karon ang inyo nakita kag nabatian amo ang mga bugay nga nagikan sa iya. 

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 16:1-2, kag 5, 7-8, 9-10, 11
(S) Apini ako, O Dios, kay nagadangop ako sa imo. 

Apini ako, O Dios, kay nagadangop ako sa imo agod indi maano, Nagasiling ako sa Ginoo, "Ikaw ang akon Ginoo, ikaw, O Ginoo ang tanan para sa akon, kag imo ako ginahatagan sang tanan ko nga mga kinahanglanon, yara sa imo mga kamot ang akon kabuhi. (S) 
Nagadayaw ako sa Ginoo, kay ginatuytoyan niya ako, kag sa kagab-ihon ang akon konsyensya nagapaandam sa akon. Malapit ang Ginoo sa akon sa tanan nga tion, malapit sia kag wala gid sing may makatublag sa akon. (S)
Gani puno ako sing kalipay kag kasadya, kag pat-od gid nga indi ako maano sa tanan nga tion, kay indi mo ako pagpakadtuon sa kalibutan sang mga patay, indi mo pag-itugyan ang imo ginahigugma sa kadadalman. (S) 
Ipakita mo sa akon ang dalan sang kabuhi, kon yara ka sa luyo ko puno ako sing kalipay, kag ang imo bulig nagadala sa akon sang kasadya nga wala sing katapusan. (S) 

Aleluya:
Mga Salmo 118:24
   Daw ano katahom sini nga adlaw nga ginhatag sang Ginoo; magkalipay kita kag maghinugyaw. 

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 28:8-15
   Gani naghalin sila sa lulobngan nga nagadalidali nga may kahadlok, pero puno sing kalipay, kag nagdalagan sila sa pagsugid sa iya mga gintuton-an. Sa hinali ginsugata sila ni Jesus nga nagasiling, “Ang paghidait sa inyo.” Nagpalapit sila kay Jesus, ginhakos nila ang iya mga tiil kag nagsimba sila sa iya. Si Jesus nagsiling sa ila, “Indi kamo magkahadlok. Lakat kamo kag sugiri ninyo ang akon mga utod nga lalaki nga magkadto sila sa Galilea, kag didto makita nila ako.” Sang nakahalin ang mga babayi, ang iban sang mga gwardya sa lulobngan nagkadto sa siyudad kag nagpanugid sa pangulo nga mga pari sang mga nahanabo. Nagsinapol ang pangulo nga mga pari kag mga katigulangan sang mga Judio, kag naghisugot sila sa paghatag sing madamo nga kuwarta sa mga soldado, kag ginsingganan sila, “Isiling ninyo nga ang iya mga gintuton-an nagkari sang kagab-ihon kag ginkawat nila ang iya bangkay samtang nagakatulog kamo. Kon mabatian ini sang Gobernador, kami lang ang mahibalo agod magpati sia kag indi na kamo magpalibog.” Ginbaton sang mga gwardya ang kuwarta kag gintuman nila ang ginsiling sa ila. Halin sadto tubtob karon amo ini ang ginapalapnag nga sugid sa mga Judio. 

No comments:

Post a Comment