Sunday, October 27, 2019

"O Dios, Kaluoyi Ako nga Makasasala!"

Liturhiya sang Pulong
(Domingo, Oktubre 27, 2019)
1. Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Sirac 35:12-14, 16-18
   Indi ka magdulot sa iya sing isa ka hamham, kay indi niya ini pagbatunon, kag indi ka magsalig sa indi matarong nga halad; kay ang Ginoo isa ka hukom nga wala sing pinilian. Wala sia sing pinilian sa kalainan sang imol nga tawo, kundi nagapamati sia sang pangamuyo sang isa ka tawo nga ginadaugdaog. Indi niya pagpatumbayaan ang pag-ampo sang mga ilo kag sang balo kon mag-ula sia sang iya reklamo.
   Ang batunon sang Ginoo, amo ang tawo nga nagaalagad sa iya sa bug-os niya nga tagipusoon kag ang iya pangamuyo magalambot sa mga panganod.
   Ang pangamuyo sang mapainuboson magalapos sa mga panganod, pero indi sia malipay tubtob makaabot ini sa Ginoo. Indi sia mag-untat tubtob nga ang Labing Mataas magsabat sa iya, sa paghatag sang kahilwayan sa mga matarong kag sa pagsilot sang mga nakasala. Ang Ginoo indi magmahinay, indi sia magpailob sa mga malaut, tubtob mabali njya ang mga hawak sang mga wala sing kaluoy kag magatimalos sia sa mga kapungsoran, tubtob mapapas niya ang tanan nga mga mabinatuon, kag maguba ang gahom sang mga di-matarong.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 34:2-3, 17-18, 19, 23
(S) Ang mga makaluluoy nagapanawag kag ang Dios nagasabat sa ila.

Sa gihapon magapasalamat ako sa Ginoo; indi gid ako mag-untat sa pagdayaw sa iya. Dayawon ko sia tungod sang iya mga binuhatan; kabay nga ang mga ginapigos magpamati kag magkalipay! (S)
Pero ginasumpong niya ang mga nagahimo sing malaut, sa bagay nga bisan ang ila mga kasimanwa nagakalipat sa ila. Ang mga matarong Nagapanawag sa Ginoo kag nagapamati sia, kag ginaluwas niya sila sa tanan nila nga mga kalisdanan. (S)
Ang Ginoo malapit sa mga napaslawan; ginaluwas niya ang mga nadulaan sing paglaom. Ang Ginoo magaluwas sang iya mga alagad; ang mga nagadangop sa iya indi maano. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Ikaduha nga Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa kay:
Timoteo 4:6-8, 16-18
   Nahanungod sa akon, ang tion nag-abot nga ako ihalad na, kag tion na ini nga magataliwan ako sa sini nga kabuhi. Nahimo ko na ang akon masarangan sa palumba, nadalagan ko na ang bug-os nga dalaganon kag natipigan ko ang pagtuo. Karon, ang padya sang pagdaog nagahulat sa akon, ang korona sang pagkamatarong nga ihatag sa akon sang Ginoo, ang matarong nga Hukom, sa sadto nga Adlaw—kag indi lamang sa akon, kundi sa tanan man nga nagahulat nga may paghigugma sang iya pagpahayag.
   Wala gid sing may nag-unong sa akon sa nahauna ko nga pagpangapin sang akon kaugalingon. Tanan sila nagbiya sa akon. Kabay nga indi ini pag-isipon sang Dios batok sa ila! Pero ang Ginoo nag-upod sa akon kag iya ako ginhatagan sing kusog, sa bagay nga nabantala ko ang bug-os nga pulong sang Dios agod makabati ang tanan nga mga Gentil, kag ginluwas ako sa baba sang leon. Ang Ginoo magaluwas sa akon sa tanan nga kalautan, kag iya ako dalhon nga indi maano didto sa iya langitnon nga Ginharian. Sa iya ang himaya sa wala sing katapusan! Kabay pa.

Aleluya:
2 Corinto 5:19
   Ang Dios nagahimo sang tanan nga mga tawo nga iya mga abyan paagi kay Cristo kag naghatag sia sa amon sang mensahi kon paano niya sila mahimo nga mga abyan. 

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 18:9-14
     Sa mga tawo nga nagakabig sang ila kaugalingon nga matarong kag nagatamay sa iban, si Jesus nagsugid man sini nga palaanggiran. “May duha ka tawo nga nagkadto sa templo sa pagpangamuyo. Ang isa Fariseo kag ang isa manugsokot sang buhis. Ang Fariseo nagtindog kag nagpangamuyo sing subong sini, ‘Nagapasalamat ako sa imo, O Dios, nga indi ako subong sang iban nga mga tawo nga sakon, mga madaya, mga babayidor, ukon subong sining manugsokot sang buhis. Nagapuasa ako sing makaduha sa isa ka simana, kag nagahatag ako sa imo sang ikapulo sang tanan ko nga kinitaan.’ Pero ang manugsokot sang buhis nagtindog sa malayo, kag indi gani sia magtangla sa langit, kundi nagpamukpok sang iya dughan kag nagsiling, ‘O Dios, kaluoyi ako nga makasasala!’ Nagasiling ako sa inyo nga ining tawo nagpauli sa iya balay nga ginpakamatarong sang sa isa. Kay ang nagapakataas sang iya kaugalingon pagapaubson, kag ang nagapaubos sang iya kaugalingon pagapataason.”

No comments:

Post a Comment