Thursday, July 25, 2019

Nagsabat si Marta, “Nahibaluan ko nga Mabanhaw Sia”

Liturhiya sang Pulong
(Lunes, Hulyo 29, 2019)
Santa Marta
Ang Pagbasa gikan sa Libro sang:
Exodo 32:15-24, 30-34
   Si Moises nagbalik kag nagdulhog sa bukid, nga nagadala sang duha ka malapadlapad nga bato sang kasugtanan, nga nasulatan sa pihak kag pihak. Ini ginhimo sang Dios, kag ang mga sulat sinulat sang Dios, nga ginsinsil sa mga malapadlapad nga bato.
   Nakabati si Josue sang pagsininggit sang mga tawo, kag nagsiling sia kay Moises, "Nabatian ko ang kinagahod sang inaway sa kampamento.” Si Moises nagsiling, "Ina nga ginahod indi singgit sang pagdaog, ukon ginahod sang paglalaw tungod sang pagkalutos. Ang akon nabatian amo ang gahod sang mga pagkinanta."
   Sang malapit na si Moises sa kampamento kag nakita niya ang tinday nga baka kag ang mga tawo nga nagasinaot, naakig gid sia. Ginpusdak niya ang mga malapadlapad nga bato nga iya ginadala kag nabuka ini sa kunsaran sang bukid. Ginkuha niya ang tinday sang baka nga ila ginhimo, ginsunog ini, ginbukbok ini subong sang pulbos, kag ginsabwag niya sa tubig. Dayon ginpainom niya ini sa mga tawo sang Israel. Nagsiling sia kay Aaron, "Ano bala ang ginhimo sini nga mga tawo sa imo, nga imo sila ginpahimo sining daku nga sala?"
   Nagsabat si Aaron, "Sir, indi ka magkaakig sa akon, nahibal-an mo kon daw ano ang huyog sini nga mga tawo sa paghimo sing malaut. Nagsiling sila sa akon, 'Himoi kami sing isa ka dios nga magapangulo sa amon, kay wala kami makahibalo kon ano na ang natabo sa sini nga tawo nga si Moises nga nagpagwa sa amon gikan sa Egipto.' Ginpamangkot ko sila, 'Sin-o bala sa inyo ang may bulawan?’ Ginpanguha nila ang ila alahas nga bulawan kag ginhatag sa akon. Ginhaboy ko ini sa kalayo kag nahimo ini nga tinday sang baka."
   Sa madason nga adlaw si Moises nagsiling sa mga tawo, "Nakahimo kamo sing daku nga sala. Pero karon, matukad ako sa bukid pakadto sa Ginoo, ayhan matigayon ko ang kapatawaran sang inyo mga sala." Nagbalik si Moises sa Ginoo kag nagsiling, "Abaw, daku gid nga sala ang nahimo sini nga mga tawo! Naghimo sila sing isa ka dios nga bulawan para sa ila kaugalingon. Pero karon, kon mahimo patawara ang ila sala. Kon indi, ginaampo ko nga panasa ang akon ngalan sa libro nga imo nasulat."
   Ang Ginoo nagsiling kay Moises, "Ang ngalan sang nakasala batok sa akon amo ang panason ko sa akon libro. Karon Iakat ka, pangulohi ang mga tawo pakadto sa duog nga ginsiling ko sa imo. Dumdoma nga ang akon anghel magtuytoy sa imo, pero kon ako magsilot, silutan ko sila tungod sang ila mga sala.”

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 106:19-20, 21-22, 23
(S) Magpasalamat kamo sa Ginoo, kay sia maayo.

Naghimo sila sing tinday nga baka nga bulawan sa Horeb, kag ginsimba nila ini; ginbayluhan nila ang himaya sang Dios, sang larawan sang isa ka sapat nga nagahalab sang hilamon. (S)
Nalimtan nila ang Dios nga nagluwas sa ila, paagi sa iya gamhanan nga mga buhat didto sa Egipto. Daw ano ka makatilingala ang mga ginhimo niya didto! Daw ano ka makahalangawa ang mga ginhimo niya didto sa Mapula nga Dagat! (S)
Gani nagsiling ang Dios nga iya laglagon ang iya mga tawo; pero si Moises nga iya pinili nga alagad nagpakiluoy sa Dios, sa paglupay sang kaakig sang Dios, agod indi sila malaglag. (S)

Aleluya:
   Sa iya kaugalingon nga kabubot-on ginhimo niya kita nga iya mga anak paagi sa pulong sang kamatuoran, agud nga mangin nahauna kita sa tanan niya nga tinuga.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Juan 11:19-27
   Kag madamo nga mga Judio ang nag-abot sa paglipay kay Marta kag kay Maria tungod sang pagkapatay sang ila utod.
   Sang pagkabati ni Marta nga nagapadulong si Jesus, naggwa sia sa pagsugata sa iya, pero si Maria nagpabilin sa balay. Nagsiling si Marta kay Jesus, “Ginoo, kon yari ka lang diri, wala kuntani mapatay ang akon utod! Pero nahibaluan ko nga bisan subong ang Dios magahatag sa imo sang bisan ano nga imo pangayuon sa iya.”
   Si Jesus nagsiling sa iya, “Mabanhaw ang imo utod.”
   Nagsabat si Marta, “Nahibaluan ko nga mabanhaw sia sa katapusan nga adlaw.”
   Si Jesus nagsiling sa iya, “Ako amo ang pagkabanhaw kag ang kabuhi. Ang nagatuo sa akon, bisan pa nga mapatay sia, magakabuhi; kag ang nagakabuhi kag nagatuo sa akon indi gid mapatay. Nagatuo ka bala sini?”
   Nagsabat sia, “Huo, Ginoo! Nagatuo gid ako nga ikaw amo ang Cristo, ang Anak sang Dios, nga magakari sa kalibutan.” 

No comments:

Post a Comment