Friday, March 20, 2020

"Indi ka Malayo sa Ginharian sang Dios"

Liturhiya sang Pulong
(Biyernes, Marso 20, 2020)
Ika-3 nga Semana sang Kwaresma
Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Oseas nga Propeta 14:2-10
   Magbalik kamo sa Ginoo, kag himoa ninyo ini nga pangamuyo nga inyo halad sa iya: “Patawara kami sang amon mga sala, kag batuna ang amon pangamuyo, kag magadayaw kami sa imo suno sa amon ginsaad. Ang Asiria indi gid makaluwas sa amon, kag ang amon mga karuwahi sa inaway indi makaapin sa amon. Indi na kami magsiling liwat sa amon mga diosdios, ‘Kamo amo ang amon Dios.’ Ginakilala namon, O Ginoo, nga ikaw nagakaluoy sa ila nga wala na sing iban nga ginadangpan.” 
   Pabalikon ko sa akon ang akon mga tawo. Higugmaon ko sila sa bug-os ko nga tagipusoon, kay wala na ako naakig sa ila. Sa mga tawo sang Israel manginkaangay ako sang ulan sa mamala nga duta. Magapamukadkad sila kaangay sang mga bulak, magapanggamot sila sing madalom kaangay sang mga kahoy sa Libano. Magapanalingsing sila kag manginmatahom kaangay sang mga kahoy nga olivo. Manginmahamot sila kaangay sang mga sedro sa Libano. Sa liwat magakabuhi sila sa idalom sang akon pag-apin. Magalagtom sila kaangay sang hardin kag manginmabungahon kaangay sang talamnan sang ubas. Manginbantog sila kaangay sang bino sa Libano. Ang mga tawo sang Israel indi na magsapak sang mga diosdios, sabton ko ang ila mga pangamuyo kag tatapon ko sila. Pasilungon ko sila sa akon kaangay sang madabong nga kahoy. Ako ang ginagikanan sang tanan nila nga mga kaayuhan. 
   Kabay nga sila nga mga maalam makahangop sang ginasulat diri kag ila ini huptan sa ila tagipusoon. Ang mga dalanon sang Ginoo husto, kag ang matarong nga mga tawo nagakabuhi paagi sini, pero ang mga makasasala nagakasandad tungod kay wala sila nagakabuhi suno sa sini nga mga dalanon.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 81:6-8, 8-9, 10-11, 14 kag 17
(S) Ako ang Ginoo nga imo Dios. Pamatii ninyo ang akon paandam.

Nabatian ko ang tingog nga wala ko makilala nga nagasiling “Ginkuha ko ang mabug-at nga karga sa imo likod, ginpabutang ko sa imo ang imo mga alat. Sang ikaw yara sa kagamo, nagpanawag ikaw sa akon, kag ako nagluwas sa imo. (S)
Gikan sa akon ginapanaguan sa bagyo, nagsabat ako sa imo; gintilawan ko ikaw didto sa mga tuboran sang Meriba. “Mga tawo ko, pamatii ninyo ang akon paandam, O Israel, magpamati ka kuntani sa akon! (S)
Indi ka gid mag-alagad sa iban nga Dios, ukon magsimba sa kay bisan sin-o kundi sa akon lamang. Ako ang Ginoo nga imo Dios, nga nagpagwa sa imo sa duta sang Egipto. (S)
Daw ano ang akon handom nga pamatian ako kuntani sang akon mga tawo; daw ano ang akon handom nga tumanon kuntani nila ako! Pakaunon ko kamo sang pinili nga trigo, kag busgon ko kamo sang dugos sa talon." (S)

Sa wala pa ang Ebanghelyo:
Mateo 4:17
   Magbiya kamo sang inyo mga sala siling sang Ginoo; ang Ginharian sang Langit malapit na.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 12:28-34
   May isa ka manunodlo sang Kasugoan didto nga nakabati sang ila pagbinaisay. Natalupangdan niya nga si Jesus nagsabat sa ila sing nagakaigo. Gani, nagpamangkot man sia sa iya, “Ano gid bala ang labing importante nga sugo sa tanan?” 
   Si Jesus nagsabat, “Amo ini ang labing importante nga sugo, ‘Pamati ka, O Israel, ang Ginoo nga aton Dios amo lamang ang Ginoo. Higugmaa ang Ginoo nga imo Dios sa bug-os mo nga tagipusoon, sa bug-os mo nga kalag, sa bug-os mo nga hunahona, kag sa bug-os mo nga kusog.’ Ang ikaduha amo ini, ‘Higugmaa ang imo isigkatawo subong sang imo kaugalingon.’ Wala na sing sugo nga labi pa ka importante sa sining duha.” 
   Ang manunodlo sang Kasugoan nagsiling sa iya, “Husto gid, Manunodlo! Matuod ang siling mo, nga isa lamang ang Dios, kag wala na gid sing iban pa luas sa iya. Kag dapat higugmaon sang tawo ang Dios sa bug-os niya nga tagipusoon, sa bug-os niya nga hunahona, kag sa bug-os niya nga kusog, kag dapat niya higugmaon ang iya isigkatawo subong sang iya kaugalingon. Labi pa ka importante ang pagtuman sining duha ka sugo sang sa tanan nga halad nga sinunog kag halad nga inihaw.” 
   Kag sang pagkahibalo ni Jesus nga maayo ang iya sabat, iya sia ginsingganan, “Indi ka malayo sa Ginharian sang Dios.” 
   Sa tapos sadto, wala na gid sing may nangahas sa pagpamangkot kay Jesus.

No comments:

Post a Comment