Monday, March 23, 2020

Jesus - Ang Balaan nga Manugbulong

Liturhiya sang Pulong
(Lunes, Marso 23, 2020)
Ika-4 nga Semana sang Kwaresma
Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Isaias nga Propeta 65:17-21
   Ang Ginoo nagasiling, “Magatuga ako sing bag-o ngaduta kag bag-o nga langit. Ang nagliligad nga mga hitabo malipatan sing bug-os. Magkalipay kamo kag magkasadya sa walay katubtoban sa akon gintuga. Ang bag-o nga Jerusalem nga akon ginhimo mapuno sang kalipay, kag ang iya mga pumoluyo magakalipay. Ako, subong man, mapun-an sing kalipay, tungod sa Jerusalem kag sang iya mga pumoluyo. Wala na sing hinibi didto, wala sing pagpanawag sing bulig. Ang mga kabataan indi mapatay samtang lapsag pa sila, kag ang tagsatagsa magakabuhi sing malawig. Ang mga nagakabuhi sing 100 ka tuig kabigon nga pamatan-on pa. Ang mga mapatay nga indi pa makalambot sa 100 ka tuig ang ila edad, nagakahulogan nga ginsilutan ko sila. Ang mga tawo magapuyo sa mga balay nga ila ginpatindog—kag indi ang iban ang magapulos sini. Magatanom sila sing mga ubas, kag magainom sang bino-indi ini pag-imnon sang iban. 

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 30:2 kag 4, 5-6, 11-12 kag 13
(S) O Ginoo, bansagon ko ikaw kay ginluwas mo ako.

Nagadayaw ako sa imo, O Ginoo kay ginluwas mo ako, kag wala ka magtugot nga hikayan ako sang akon mga kaaway. Ginpabalik mo ako halin sa kalibutan sang mga patay, kaupod ako sang mga nagpanaog sa kadadalman, pero gin-uli mo ang akon kabuhi. (S)
Mag-amba kamo sing mga pagdayaw sa Ginoo, kamo nga matutom niya nga mga tawo! Dumdoma ninyo ang ginhimo sang Balaan, kag inyo sia pasalamatan! Ang iya kaakig wala nagadugay, pero ang iya kaayo tubtob sa ikamatay. Ayhan may kasubo sa kagab-ihon, pero nagaabot ang kalipay sa kaagahon. (S)
Pamatii ako kag kaluoyi, O Ginoo! Buligi man ako, O Ginoo!" Ginbayluhan mo ang akon kalisod sang kalipay; Gani, indi ako maghipos; magakanta ako sang mga pagdayaw sa imo. O Ginoo, Ikaw ang akon Dios, magapasalamat ako sa imo sa wala sing katapusan. (S) 

Sa Wala pa ang Ebanghelyo:
Amos 5:14
   Tinguhaa ninyo ang paghimo sang matarong kag indi ang malaut, agod magkabuhi kamo; dayon ang Ginoo mangin kaupod ninyo. 

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Juan 4:43-54
   Sa tapos sang duha ka adlaw nga nakapabilin didto si Jesus, naglakat sia kag nagkadto sa Galilea. Kay si Jesus mismo nagsiling, “Ang propeta wala ginatahod sa iya kaugalingon nga banwa.” Sang pag-abot ni Jesus sa Galilea, gin-abiabi sia sang mga tawo didto, kay sila ila nakakadto sa Jerusalem sa Piesta sang Pascua, kag nakita nila ang tanan nga ginhimo niya sang piesta. 
   Gani nagbalik si Jesus sa Cana sang Galilea sa diin ginhimo niya nga bino ang tubig. May isa ka opisyal sang gubyerno didto nga ang iya anak nga lalaki nagamasakit sa Capernaum. Sang pagkabati niya nga si Jesus nag-abot sa Galilea halin sa Judea, nagkadto sia kay Jesus, kag iya ginpangabay nga magkadto sa Capernaum kag ayuhon ang iya anak nga tagumatayon. Si Jesus nagsiling sa iya, “Kon indi ninyo makita ang dalagku kag makatilingala nga mga buhat, indi kamo magtuo.” 
   Ang opisyal nagsabat, “Sir, upod ka sa akon sa wala pa mapatay ang akon anak.” 
   Si Jesus nagsiling sa iya, “Lakat ka, ang imo anak indi mapatay!” Ang opisyal nagtuo sa mga pulong ni Jesus kag naglakat. Sang nagahinampot sia sa iya balay, ginsugata sia sang iya mga suloguon kag ginsugiran, “Ang imo anak maayo na.” 
   Ginpamangkot niya sila kon san-o nag-ayuayo ang iya anak, kag nagsiling sila, “Mga alauna kahapon sing hapon wala na sia sing hilanat.” 
   Nadumdoman dayon sang amay nga amo gid yadto nga oras sang magsiling si Jesus sa iya, “Ang imo anak indi mapatay.” Gani sia kag ang iya bug-os nga panimalay nagtuo. 
   Amo ini ang ikaduha nga gamhanan nga buhat nga ginhimo ni Jesus halin sang pag-abot niya sa Galilea gikan sa Judea.

No comments:

Post a Comment