Thursday, April 2, 2020

"Sang wala pa Matawo si Abraham, Amo na Ako"

Liturhiya sang Pulong
(Huwebes, Abril 2, 2020)
Ika-5 nga Semana sang Kwaresma
Ang Pagbasa gikan sa Libro sang:
Genesis 17:3-9
   Dayon si Abram nagluhod kag nagduko tubtob nga ang iya guya nagduot sa duta kag ang Dios nagsiling, “Amo ini ang aton kasugtanan nga akon ginahimo sa imo: Nagasaad ako nga mangin-amay ka sang madamo nga mga pungsod. Ang imo ngalan indi na Abram, kundi Abraham tungod kay ginahimo ko ikaw nga amay sang madamo nga mga pungsod. Hatagan ko ikaw sing madamo nga mga kaliwat kag ang iban sa ila manginhari. Magadamo gid ang imo nga mga kaliwat kag mahimo sila nga mga pungsod. “Pagatumanon ko ang akon saad sa imo kag sa imo nga mga kaliwat sa palaabuton nga mga kaliwatan subong isa ka walay katapusan nga kasugtanan. Ako mangin-imo Dios kag Dios sang imo mga kaliwat. Ihatag ko sa imo kag sa imo mga kaliwat ini nga duta sa diin isa ikaw kadumuluong. Ang bug-os nga duta sang Canaan mangin-ila sang imo mga kaliwatan sa walay katubtoban, kag ako mangin-ila Dios.” Ang Dios nagsiling kay Abraham, “Ikaw dapat man magsugot sa pagtuman sang kasugtanan upod sa akon, ikaw kag ang imo mga kaliwat sa palaabuton nga mga kaliwatan.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 105:4-5, 6-7, 8-9
(S) Ang Ginoo nagatuman sang iya kasugtanan sa gihapon.

Magakalipay kamo kay iya kita; ang tanan nga nagaalagad sa Ginoo magkalipay. Magdangop kamo sa Ginoo agod buligan; magpabilin kamo sa iya atubangan sa gihapon. (S)
Kamo nga mga kaliwat ni Abraham nga iya mga alagad, kamo nga mga kaliwat ni Jacob nga iya mga pinili; dumdoma ninyo ang iya gamhanan kag makatilingala nga mga milagro, kag ang mga paghukom nga iya ginhatag. (S)
Ang Ginoo amo ang aton Dios, ang iya mga sugo para sa bug-os nga kalibutan. Pagatumanon niya sa gihapon ang iya kasugtanan, ang iya mga saad tubtob sa isa ka libo ka mga kaliwatan, ang kasugtanan nga iya ginhimo kay Abraham, kag ang iya saad kay Isaac. (S)

Sa Wala pa ang Ebanghelyo:
Mga Salmo 95:8
   Karon nga adlaw indi ninyo pagpatig-aha ang inyo mga kasingkasing; kundi pamatii ninyo ang ginasiling sang Ginoo.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Juan 8:51-59
   Nagasiling ako sa inyo sing matuod: ang nagatuman sang akon pulong indi gid mapatay.” 
   Ang mga Judio nagsiling sa iya, “Karon napat-od gid namon nga ginagamhan ka sang yawa! Si Abraham napatay kag ang mga propeta nagkalamatay man, pero ikaw nagasiling, ‘Ang nagatuman sa akon pulong indi gid mapatay.’ Ang amon amay nga si Abraham napatay. Gamhanan ka pa bala sa kay Abraham? Ang mga propeta nagkalamatay man. Ngaa, sin-o ka na gid?” 
   Si Jesus nagsabat, “Kon ako ang magpadungog sang akon kaugalingon, ang akon kadungganan manginwala sing pulos. Ang nagapadungog sa akon amo ang akon Amay—ang ginasiling man ninyo nga inyo Dios. Wala gid ninyo makilala sia, pero kilala ko sia. Kon magsiling ako nga ako wala makakilala sa iya, butigon ako subong sa inyo. Pero akon gid sia nakilala, kag ginatuman ko ang iya pulong. Si Abraham nga inyo amay nagkalipay nga makakita sia sang akon adlaw. Nakita niya ini kag nagkalipay sia.” 
   Ang mga Judio nagsiling sa iya, “Wala pa gani magsingkuwenta ka tuig ang imo edad, kag nakakita ka na kay Abraham?” 
   Si Jesus nagsabat, “Nagasiling ako sa inyo sang matuod: sang wala pa matawo si Abraham, ‘Amo na Ako’.” 
   Nagpulot sila sing mga bato agod habuyon sia, pero si Jesus nagpanago kag naghalin sa templo.

No comments:

Post a Comment