Monday, January 20, 2020

"Nagapuasa ukon Nagapiyesta?"

Liturhiya sang Pulong
(Lunes, Enero 20, 2020)
San Sebastian, Martir
1. Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Libro ni:
Samuel nga Propeta 15:16-23
   Nagsiling si Samuel, "Maghipos ka, kay sugiran ko ikaw sang ginsiling sang Ginoo sa akon kagab-i.”
   Nagsiling si Saul, "Sugiri ako."
   Nagsabat si Samuel, "Bisan ginkabig mo ang imo kaugalingon nga indi importante, pero ikaw ang pangulo sang mga tribo sang Israel. Ang Ginoo naghaplas sa imo nga manginhari sang Israel, kag nagsugo sa imo nga laglagon yadtong mga malaut nga mga tawo sang Amalek. Ginsingganan niya ikaw sa pagpakig-away tubtob nga mapamatay nimo sila tanan. Karon, ngaa bala nga wala ka magtuman sa iya? Ngaa bala nga nagdinaguso kamo sa pag-agaw sang ila mga pagkabutang, kag naghimo sang kontra sa Ginoo?”
   Nagsabat si Saul, "Nagtuman ako sa Ginoo. Naglakat ako suno sa iya ginsiling, kag gindala ko diri si Haring Agag, kag ginpamatayang tanan nga mga Amaleknon. Pero ang akon mga tinawo wala magpamatay sang pinakamaayo nga mga karnero kag mga baka nga ila gin-agaw, sa baylo gindala nila ini diri sa Gilgal agod idulot subong halad sa GINOO nga imo Dios."
   Nagsiling si Samuel, "Ano bala ang ginapasulabi sang Ginoo? Ang pagtuman bala ukon ang mga dulot kag mga halad? Labing maayo pa ang pagtuman sa iya sang sa paghalad sa iya sang pinakamaayo nga karnero. Ang pagsupak sa iya pareho kalain sang pagkababaylan, kag ang pagkadi-matinumanon pareho kalaut sang pagsimba sa mga diosdios. Tungod kay ginsikway mo ang mga sugo sang Ginoo, ginsikway ka man niya subong hari."

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 50:8-9, 16-17, 21 kag 23
(S) Luwason ko gid ang tanan nga nagatuman sa akon.

Wala ako nagasaway sa imo tungod sang imo mga halad kag sang mga halad nga sinunog nga imo pirme ginahalad sa akon. Wala ako kinahanglan sang toro nga mga baka gikan sa inyo mga pastuhan, ukon mga kanding gikan sa inyo mga kahayupan. (S) 
Pero nagasiling ang Dios sa malaut, “Ngaa bala ginapabutyag mo ang akon mga sugo? Ngaa bala nagahambal ka nahanungod sang akon kasugtanan? Indi ka magpatudlo sa akon, ginasikway mo ang akon mga sugo. (S) 
Ini tanan ginhimo mo, kag naghipos lang ako, gani nagpanghunahona ka nga kaangay ako sa imo. Pero karon sabdungon ko ikaw, kag ipaathag ini nga butang sa imo. Ang mga pagpasalamat amo ang halad nga nagapadungog sa akon, kag luwason ko gid ang tanan nga nagatuman sa akon.” (S) 

Aleluya:
Hebreo 4:12
     Ang pulong sang Dios gamhanan; kag nagausisa sang mga hunahona kag mga tinutuyo sang mga tagipusoon. 

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 2:18-22
   Isa ka bes ang mga sumolunod ni Juan Bautista kag ang mga Fariseo nagapuasa. May mga tawo nga nagpalapit kay Jesus kag nagpamangkot sa iya, “Ngaa bala nga nagapuasa ang mga gintuton-an ni Juan Bautista kag ang mga gintuton-an sang mga Fariseo, pero ang imo mga gintuton-an wala nagapuasa?” Si Jesus nagsabat, “Nagapaabot bala kamo nga ang mga inagda sa kasal magapuasa samtang yara pa ang nobyo kaupod nila? Indi sila makahimo sina! Pero magaabot ang adlaw nga ang nobyo pagakuhaon sa ila, kag amo na yadto ang ila pagpuasa. “Wala sing bisan sin-o nga nagagamit sing bag-o nga panapton sa pagtukap sa daan nga bayu. Kon himuon niya ini, ang bag-o nga tukap magagisi sang daan nga bayu kag mangindaku pa gid ang tulokapan. Wala man sing bisan sin-o nga nagasulod sing bag-o nga bino sa daan nga sulodlan nga panit. Kon himuon niya ini, ang bino magabusdik sang daan nga panit, kag ang bino kag ang panit nga sulodlan indi na mapuslan. Pero ang bag-o nga bino ginasulod sa bag-o nga sulodlan!”

No comments:

Post a Comment