Tuesday, December 3, 2019

"Sia amo ang Ginoo - Nagsalig kami sa Iya"

Liturhiya sang Pulong
(Miyerkules, Disyembre 4, 2019)
San Juan Damasceno, Pari kag Doktor sang Simbahan
Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Isaias nga Propeta 25:6-10
   Diri sa bukid sang Sion ang Ginoo nga Makagagahom magaaman sang isa ka bangkite para sa tanan nga mga kapungsoran sang kalibutan—isa ka bangkite sang labing manamit nga pagkaon kag sang labing maayo nga bino. Diri panason niya ang tanan nga mga gal-om sang kasubo nga nagalikop sang tanan nga mga kapungsoran. Ang Ginoo magadula sang kamatayon sa walay katapusan! Pagapahiran niya ang mga luha sang tagsatagsa sa mga mata kag kuhaon niya ang kahuloy-an nga gin-antos sang iya mga tawo sa bug-os nga kalibutan. Ang Ginoo gid amo ang naghambal!
   Kon mahanabo ini, ang tagsatagsa magasiling, "Sia amo ang amon Dios! Nagsalig kami sa iya kag ginluwas niya kami. Sia amo ang Ginoo. Nagsalig kami sa iya, kag karon nagakasadya kami kag nagakalipay, kay ginluwas niya kami!” Ang Ginoo magaapin sang bukid sang Sion.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 23: 1-3, 3-4, 5, 6
(S) Magapuyo ako sa balay sang Ginoo sa tanan nga adlaw sang akon kabuhi.

Ang Ginoo amo ang akon manugbantay, yara ang tanan nga ginakinahanglan ko. Iya ako ginapapahuway sa mga latagon nga may malagtom nga hilamon, kag iya ako ginatuytuyan sa mga tubig nga malinaw. Ginahatagan niya ako sing bag-o nga kusog. (S)
Ginatuytoyan niya ako sa husto nga mga dalanon, suno sa iya ginsaad. Bisan pa nagaagi ako sa dalan nga tama kadulom, indi gid ako mahadlok, O Ginoo, kay ikaw nagaupod sa akon. Ang imo baston kag ang imo sungkod nagaapin sa akon. (S)
Ginahandaan mo ako sa lamisa sing madamo nga pagkaon, sa diin makit-an ako sang tanan ko nga mga kaaway. Ginhisuan mo sing lana ang akon ulo sa pag-abiabi sa akon, kag ginpaawas mo ang akon kupa. Ginaabiabi mo ako subong sang pinasidunggan nga bisita, kag ginapuno mo ang akon kupa. (S)
Sa pagkamatuod, ang imo kaayo kag gugma magaupod sa akon sa bug-os ko nga kabuhi, kag ang imo balay mangin-akon balay samtang ako nagakabuhi. (S)

Aleluya:
   Tan-awa, nagapakari ang Ginoo sa pagluwas sang iya nga tawo; bulahan ang nakaaman sa pagsugata sa iya.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 15:29-37
   Naghalin si Jesus sa sadto nga duog kag nagkadto sa higad sang Linaw sang Galilea. Nagtaklad sia sa isa ka bakulod kag naglingkod didto. Nagkadto sa iya ang madamo nga mga tawo nga nagadala sang mga piang, mga bulag, mga pingkaw, mga apa, kag sang madamo pa nga mga masakiton, kag ila ginbutang sa atubangan ni Jesus, kag gin-ayo niya sila.
   Ang mga tawo natingala sang ila makita nga ang mga apa makahambal, ang mga pingkaw makauntay sang ila mga kamot, ang mga piang makalakat, ang mga bulag makakita; kag gindayaw sang mga tawo ang Dios sang Israel.
   Gintawag ni Jesus ang iya mga gintuton-an kag nagsiling sa ila, “Naluoy ako sa sini nga mga tawo, kay tatlo na ini ka adlaw ang ila pag-upod sa akon, kag karon nawad-an na sila sing kalan-on. Indi ako luyag nga magpauli sila nga wala makakaon, kay basi magkalalipong sila sa dalanon.”
   Ang mga gintuton-an nagpamangkot sa iya, “Diin bala kita mangita sing pagkaon diri sa desierto nga makaigo para sa sini nga kadamuon sang mga tawo?”
   Ginpamangkot sila ni Jesus, “Pila bala ka bilog ang inyo tinapay?” Nagsabat sila, “Pito ka bilog nga tinapay kag pila lang ka bilog nga magamay nga mga isda.” Ginsugo niya ang mga tawo nga magpungko sa duta. Dayon ginkuha niya ang pito ka bilog nga tinapay kag ang mga isda, kag sang nakapasalamat sia sa Dios, ginpamihakpihak niya ini kag ginhatag sa mga gintuton-an, kag ang mga gintuton-an naghatag sini sa mga tawo. Ang tanan nagkaon kag nabusog. Gintipon sang mga gintuton-an ang nabilin kag pito pa ka alat ang napuno.

No comments:

Post a Comment