Wednesday, December 11, 2019

"Ginakilala nila si Juan nga Isa ka Propeta"

Liturhiya sang Pulong
(Lunes, Disyembre 16, 2019)
Misa sa Matag-adlaw
Ang Pagbasa gikan sa Libro sang:
Numeros 24:2-7, 15-17
   Kag nakita niya ang mga tawo sang Israel nga naghimo sing kampamento suno sa ila mga tribo. Gingamhan sia sang espiritu sang Dios, kag ginhambal niya ini nga tagna. 
   "Ang mensahi ni Balaam nga anak ni Beor,
   Ang mga pulong sang tawo nga makakita sing maathag,
   Nga makabati sang ginasiling sang Dios.
   Sa akon pagtulok sing masusi, makita ko
   Ang isa ka palanan-awon nga gikan sa Labing Makagagahom nga Dios.
   Ang mga tolda sang Israel matahom,
   Kaangay sang nagakubay nga mga palma,
   Ukon subong sang mga hardin
   Sa luyo sang isa ka suba,
   Kaangay sang linaloes nga gintanom sang Ginoo,
   Ukon sang mga sedro sa luyo sang tubig.
   Ang mga hangaway sang Israel
   Nagapakurog sang mga kapungsoran,
   Kag ang Israel nagagahom sa madamo nga mga tawo.
   Ang ila hari mangingamhanan pa sa kay Agag,
   Kag ang iya paggahom magasangkad.
   Dayon ginhambal niya ini nga tagna: 
   "Ang mensahi ni Balaam nga anak ni Beor,
   Ang mga pulong sang tawo nga makakita sing maathag
   Nga makabati sang ginasiling sang Dios,
   Kag makabaton sang ihibalo gikan sa Labing Gamhanan. 
   Sa akon pagtulok sing masipat, makita ko
   Ang isa ka palanan-awon gikan sa Labing Makagagahom nga Dios.
   Nagatulok ako sa palaabuton,
   Kag makita ko ang pungsod sang Israel.
Ang isa ka hari, kaangay sang isa ka masanag nga bituon,
   Magasubang sa sina nga pungsod. 
   Kaangay sang isa ka kometa
   Nagagikan sia sa Israel. 
   Laglagon niya ang mga pangulo sang Moab,
   Kag lutoson niya ang tanan nga mga bugalon kag mapintas.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 25:4-5, 6-7, 8-9
(S) Ipakilala sa akon, O Ginoo, ang imo mga dalan. 

Tudloi ako sang imo mga dalan, O Ginoo, ipakilala man ini sa akon. Tudloi ako sa pagkabuhi suno sa imo kamatuoran, kay ikaw ang akon Dios nga nagaluwas sa akon. Sa bug-os nga adlaw nagasalig ako sa imo. (S)
Ginoo, dumdoma man ang imo kaayo kag mapinadayunon nga gugma, nga imo ginpakita halin pa gid sang una. Patawara man ang akon mga sala kag kasaypanan sang akon pagkapamatan-on, tungod sang imo mapinadayunon nga gugma kag kaayo, dumdoma man ako, O Ginoo! (S)
Ang Ginoo matarong kag maayo, ginatudloan niya ang mga makasasala sang dalan nga ila pagaagyan. Ginatuytoyan niya ang mapainuboson sa matadlong nga dalan, kag iya sila ginatudloan sang iya kabubot-on. (S)

Aleluya:
Mga Salmo 85:8
   Ipakita sa amon ang imo kaluoy, O Ginoo, kag ihatag sa amon ang imo kaluwasan.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 21:23-27
   Nagbalik si Jesus sa templo, kag sang nagapanudlo sia didto, ang pangulo nga mga pari kag ang mga katigulangan sang mga Judio nagpalapit sa iya kag nagpamangkot, “Ano bala ang imo awtoridad sa paghimo sini nga mga butang? Sin-o bala ang naghatag sa imo sini nga awtoridad?” 
   Si Jesus nagsabat sa ila, “Ako man may isa ka pamangkot sa inyo, kag kon inyo masabat ini sugiran ko kamo sang akon awtoridad sa paghimo sini nga mga butang. Sa diin bala nagikan ang awtoridad ni Juan sa pagbautiso, sa Dios bala ukon sa tawo?” 
   Kag nagbinaisay sila nga nagasiling, “Ano bala ang aton isabat? Kon magsiling kita, ‘Gikan sa Dios,’ masiling sia sa aton, ‘Ngaa wala kamo magpati kay Juan?’ Pero kon magsiling kita, ‘Gikan sa tawo,’ nahadlok man kita sa mga tawo kay ginakilala nila si Juan nga isa ka propeta.”a Gani nagsabat sila kay Jesus, “Wala kami makahibalo.” 
   Dayon nagsiling sia sa ila, “Ti, indi ko man kamo pagsugiran kon sa kay sin-o awtoridad ginahimo ko ini nga mga butang.” 

No comments:

Post a Comment