Friday, May 31, 2019

"Wala sing Tawo nga Nagabulobalikid"

Liturhiya sang Pulong
(Domingo, Hunyo 30, 2019)
1. Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Libro sang:
Mga  Hari 19:16, 19-21
   "Haplasa man si Eliseo nga anak ni Safat gikan sa Abelmeholasa pagbulos sa imo subong propeta.
   Si Elias naglakat kag nakita niya si Eliseo nga nagaarado sang dose ka paris nga mga baka. May onse ka paris sa unaniya kag nagaarado sia sang katapusan nga pari. Gin-uba ni Eliasang iya kunop kag gintaklap kay Eliseo. Dayon ginbayaan ni Eliseo ang iya mga baka, kag naglagas kay Elias kag nagsiling, “Mahalok anay ako sa akon amay kag iloy sa pagpaalam sa ila, kag dayon magaupod ako sa imo.”
   Si Elias nagsabat, “Sigi, balik ka. Wala ako nagapugong sa imo!” Dayon si Eliseo nagbalik sa iya mga baka, gin-ihaw niya ini kag gingamit niya ang mga gota nga gatong sa pagluto sang karne.Ginhatag niya ang linuto sa mga tawo kag ginkaon nila ini. Dayon naglakat sia kag nagsunod kay Elias subong iya kabulig.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 16:1-2, 5, 7-8, 9-10, 11
(S) Ikaw, O Ginoo, ang bahin sang akon panublion.

Apini ako, O Dios, kay nagadangop ako sa imo agod indi maano. Nagasiling ako sa Ginoo, "Ikaw ang akon Ginoo, kag ang tanan ko nga kaayuhan nagikan sa imo." (S)

Ikaw, O Ginoo, ang tanan para sa akon kag imo ginhatagan sang tanan ko nga mga kinahanglanon, yara ako sa Imo mga kamot ang akon kabuhi. (S)
Nagadayaw ako sa Ginoo, tungod kay gintuytoyan niya ako, kag sa kagab-ihon ang akon konsyensya nagapa-andam sa akon. Ginadumdom ko ang Ginoo sa tanan nga tion nga yara sia sa tupad nakon, malapit ang Ginoo sa akon sa tanan nga-tion, malapit sia kag wala gid sing may makatublag sa akon. (S)
Gani puno ako sing kalipay kag kasadya, kag pat-od gid nga may kalig-unan ako sa tanan nga tion, tungod kay ginaapinan mo ako gikan sa gahom sang kamatayon. Nag-alagad ako sa imo nga may katutom, kag indi mo ako pagpabay-an sa kalibutan sang mga patay. (S)
Ipakita mo sa akon ang dalan nga nagapadulong sa kabuhi, ang imo presensya nagapuno sa akon sing kalipay, kag nagahatag sa akon sing kasadya nga wala sing katapusan. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Galacia 5:1, 13-18
   May kahilwayan na kita! Si Cristo amo ang naghilway sa aton! Gani, magpakalig-on kamo subong hilway nga mga tawo kag indi na kamo magpaulipon liwat.
   Nahanungod sa inyo, mga kautoran ko, gintawag kamo agod manginhilway. Pero indi ninyo paggamita ang inyo kahilwayan nga balibad sa pagpatuyang sang inyo unodnon nga handom. Sa baylo, mag-alagaray kamo tungod sa gugma. Kay ang bug-os nga Kasugoan natingob sa isa ka sugo: “Higugmaa ang imo isigkatawo subong sang imo kaugalingon.” Pero kon magsinakitay kag mag-inupas kamo subong sang mga sapat, ti mag-andam kamo, kay basi kon maglaglaganay kamo.
   Amo ini ang ginasiling ko: magkabuhi kamo suno sa pagtuytoy sang Espiritu, kag indi ninyo pagpasugti ang mga handom sang tawuhanon nga kinaugali. Kay ang luyag sang aton tawuhanon nga kinaugali batok sa luyag sang Espiritu, kag ang luyag sang Espiritu batok sa luyag sang tawuhanon nga kinaugali. Ining duha nagasumponganay, kag nagakahulogan ini nga indi ninyo mahimo ang luyag ninyo himuon. Kon ang Espiritu nagatuytoy sa inyo, ti indi kamo sa idalom sang Kasugoan.

Aleluya:
1 Samuel 3:9; Juan 6:68
Maghambal ka, O Ginoo, kay ang Imo alagad nagapamati; yara sa Imo ang pulong sang kabuhi nga wala sing katapusan.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 9:51-62
   Sang malapit na lang ang mga inadlaw nga si Jesus pagadalhon sa langit, nagpamat-od sia sa pagkadto sa Jerusalem. May mga ginsugo sia sa pagkadto sing una sa isa ka baryo sang Samaria sa pag-aman sang tanan para sa iya. Pero ang mga tawo didto indi magbaton sa iya tungod kay nasat-uman gid nila nga ang iya tuyo amo ang pagkadto sa Jerusalem. Sang pagkahibalo sini sang mga gintuton-an nga si Santiago kag si Juan, nagsiling sila kay Jesus, “Ginoo, luyag mo bala nga magpangayo kami sang kalayo gikan sa langit kag sunogon sila?”
   Si Jesus nagbalikid kag nagsaway sa ila, kag nagpadayon sila sa isa na man ka baryo. Sang nagapadayon sila sa paglakat, may isa ka tawo nga nagsiling kay Jesus, “Maupod ako sa imo bisan diin ka magkadto.”
   Si Jesus nagsiling sa iya, “Ang mga singgalong may mga buho, kag ang mga pispis may mga pugad, pero ang Anak sang Tawo wala gid sing hiligdaan kag palahuwayan.” Nagsiling si Jesus sa isa na man ka tawo, “Upod ka sa akon.” Pero ang tawo nagsiling, “Ginoo, tugoti anay ako sa pagpauli kag paglubong sang akon amay.”
   Si Jesus nagsabat, “Pabay-i ang mga patay sa paglubong sang ila mga minatay. Lakat ka kag ibantala ang Ginharian sang Dios.”
   Ang isa pa gid ka tawo nagsiling, “Maupod ako sa imo, Ginoo, pero tugoti ako anay sa pagpaalam sa akon panimalay.” Si Jesus nagsiling sa iya, “Ang tawo nga nagaarado kag nagabulobalikid wala sing pulos sa Ginharian sang Dios.”

No comments:

Post a Comment