Monday, March 16, 2020

Ang Gahom ni Jesus sa Pag-ayo kag Pagtinlo

Liturhiya sang Pulong
(Lunes, Marso 16, 2020)
Ika-3 nga Semana sang Kwaresma

Ang Pagbasa gikan sa Ikaduha nga Libro sang:
Mga Hari 5:1-15
   Si Naaman nga pangulo sang mga hangaway sang Siria, gamhanan kag ginatahod sang hari sang Siria, tungod kay paagi kay Naaman, ang Ginoo nagpadaog sang mga hangaway sang Siria. Bantog sia nga hangaway, pero aruon sia. Sa isa sang ila pagsalakay batok sa Israel, ang mga Sirianhon nakabihag sing isa ka dalagita halin sa Israel nga nanginsuloguon sang asawa ni Naaman. Isa ka tion nagsiling ang dalagita sa iya ama, “Maayo kuntani nga makapakigkita ang akon amo sa propeta nga nagapuyo sa Samaria! Ayuhon gid sia sang iya aro.” Sang pagkabati sini ni Naaman, nagkadto sia sa hari kag nagsugid sang ginsiling sang dalagita. Ang hari nagsiling, “Kadto ka sa hari sang Israel kag dalha ini nga sulat sa iya.” 
   Gani si Naaman naglakat, nagdala sia sing 30,000 ka bilog nga pilak, 6,000 ka bilog nga bulawan kag napulo ka ilislan nga matahom nga bayu. Ang sulat nga iya gindala nagasiling, “Ini nga sulat nagapakilala sa imo sang akon opisyal nga si Naaman. Luyag ko nga ayuhon mo sia sang iya aro.”
   Sang mabasa sang hari sang Israel ang sulat, gingisi niya ang iya bayu sa kainit kag nagsiling, “Ano bala ang pagpaabot sang hari sang Siria nga ayuhon ko ini nga tawo? Nagahunahona bala sia nga ako Dios, nga may gahom sa paghatag sang kabuhi kag sa pagpatay? Maathag gid nga nagapangita lang sia sing kabangdanan nga mag-away kami!”
   Sang makabati si Eliseo sang natabo, nagpadala sia sining mga pulong sa hari: “Ngaa magkaakig ka gid? Ipadala diri ang tawo sa akon, kag ipakita ko sa iya nga may propeta sa Israel.”
   Gani si Naaman naglakat upod sa iya mga kabayo kag karuwahi, kag nagdulog sa puwertahan sang balay ni Eliseo. Si Eliseo nagpadala sang iya suloguon sa pagsiling kay Naaman nga magkadto sia kag magpanghugas sang iya kaugalingon sing makapito sa suba sang Jordan, kag magaayo sia sing bug-os sang iya aro. Pero si Naaman naglakat nga naakig kag nagsiling sa iya kaugalingon. “Nagahunahona ako nga maggwa sia kag magpangamuyo sa Ginoo nga iya Dios, magbayaw sang iya kamot sa ibabaw sang akon aro kag ayuhon ako! Wala labot sina, indi bala ang mga suba sang Abana kag Farfar didto sa Damasco maayo pa sa bisan diin nga suba sang Israel? Kuntani nagpanghugas na lang ako didto kag nag-ayo!”
   Ang iya mga suluguon nagkadto sa iya kag nagsiling, “Sir kon ang propeta nagsugo sa imo sa paghimo sing mabudlay nga butang, kuntani gintuman mo ini. Karon ngaa nga indi ka na lang magpanghugas sang imo kaugalingon suno sa iya ginsiling agod mag-ayo ka?”
   Gani si Naaman naglusong sa Jordan, nagtum-oy sang iya kaugalingon sing makapito suno sa ginsiling ni Eliseo, kag nag-ayo sia sing bug-os. Ang iya panit nagtinlo kaangay sang isa ka bata. Nagbalik sia kay Eliseo upod ang iya mga tinawo kag nagsiling, “Karon nakahibalo ako nga wala sing dios, kundi ang Dios sang Israel.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 42:2, 3; 43:3, 4
(S) Ang akon kalag nauhaw sa Dios nga buhi; san-o pa bala ako makatan-aw sang nawong sang Dios?

Subong sang usa nga ginahidlaw sang mabugnaw nga tubig sa sapa, subong man ang pagkahidlaw ko sa imo, O Dios. (S)
Ginauhaw ako sa imo, O Dios nga buhi, san-o pa bala ako makakadto sa pagsimba sa imo atubangan? (S)
Ipadala ang imo kapawa kagkamatuoran, kabay nga magtuytoy ini sa akon kag dalhon ako pabalik sa Sion, ang imobalaan nga bukid, kag sa imo Templo, sa diin ikaw nagapuyo! (S)
Dayon magakadto ako sa imo altar, O Dios, kay ikawnagahatag sa akon sang kalipay kag kasadya, magatukar ako sang akonarpa kag magaamba sing pagdayaw sa imo, O Dios nga akon Dios! (S)

Sa wala pa ang Ebanghelyo:
Mga Salmo 130:5, 7
   Nagalaum ako sa Ginoo; nagasalig ako sa iya pulong; kay ang Ginoo mainawaon kag maalwan sia sa pagluwas.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 4:24-30
   Kag nagsiling pa gid si Jesus, “Nagasiling ako sa inyo: wala sing propeta nga ginakilala sa iya kaugalingon nga banwa! Pamatii ninyo ako: matuod gid nga madamo ang mga babayi nga balo sa Israel sang panahon ni Elias, sang wala gid mag-ulan sa sulod sang tatlo ka tuig kag anom ka bulan kag may daku nga tiggulotom sa bug-os nga duta, pero si Elias wala ginpadala sa bisan sin-o sa ila, kundi sa babayi nga balo sa Sarepta didto sa Sidon. Kag may madamo nga mga aruon sa Israel sang panahon ni Eliseo nga propeta, pero wala gid sing isa sa ila nga gin-ayo, kundi si Naaman lang nga taga-Siria.”
   Ang tanan nga mga tawo sa sinagoga naakig gid sang pagkabati nila sini. Tumindog sila kag ila ginganoy si Jesus pa gwa sa banwa, kag gindala nila sia sa ibabaw sang bakulod sa diin ang ila banwa napasad, agod ila sia itiklod sa pil-as. Pero si Jesus nag-agi sa tunga nila, kag naglakat.

No comments:

Post a Comment