Wednesday, January 15, 2020

Si Jesus Nagpang-ayo sing Madamo nga may mga Balatian

Liturhiya sang Pulong
(Miyerkules, Enero 15, 2020)
Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Libro ni:
Samuel nga Propeta 3:1-10, 19-20
   Ang bata nga si Samuel nagaalagad sa Ginoo sa idalom sang pagdumala ni Eli. Sa sadto nga mga inadlaw talagsa lang mabatian ang GINOO nga nagahambal, kag malaka ang mga palanan-awon halin sa iya. Isa ka gab-i si Eli nga halos na makakita nagakatulog sa iya kuwarto. Si Samuel iya didto nagatulog sa santuaryo, sa diin yadto didto ang Kaban sang Kasugtanan sang Dios. Samtang nagasiga pa ang suga didto ang Ginoo nagtawag kay Samuel, kag nagsabat sia, “Ano, sir!" Dayon nagdalagan sia pakadto kay Eli kag nagsiling, “Gintawag mo ako, kag karon yari na ako."
   Pero si Eli nagsabat, "Wala ako magtawag sa imo, balik ka sa imo higdaan kag magtulog.” Gani si Samuel nagbalik kag nagtulog. 
   Ang Ginoo nagtawag liwat kay Samuel, kag ang bata nagbangon, nagkadto kay Eli kag nagsiling, "Gintawag mo ako, kag yari na man ako.” 
   Pero si Eli nagsabat, "Anak ko, wala ako magtawag sa imo, balik ka sa imo higdaan kag magtulog." Si Samuel wala pa makakilala sa Ginoo, kay ang Ginoo wala pa gid makahambal sa iya. 
   Ang Ginoo nagtawag kay Samuel sa ikatlo ka bes, kag nagbangon sia, nagkadto kay Eli kag nagsiling, "Gintawag mo gid ako, kag karon yari ako." 
   Dayon natalupangdan ni Eli nga ang Ginoo amo ang nagatawag sa bata, gani ginsingganan niya sia, “Balik ka sa imo higdaan, kag kon magtawag sia liwat sa imo magsiling ka, ‘Hambal ka, Ginoo, ang imo alagad nagapamati.'" Gani si Samuel nagbalik sa iya higdaan. 
   Ang Ginoo nag-abot kag nagtindog didto, kag nagpanawag subong sang iya ginhimo, “Samuel! Samuel!" 
   Si Samuel nagsabat, "Hambal ka, ang imo alagad nagapamati."
   Si Samuel nagdaku, kag ang Ginoo nag-upod sa iya, kag ang tanan nga ginsiling ni Samuel ginpamatud-an niya. Gani ang tanan nga mga tawo sa bug-os nga duta sang Israel nakakilala nga si Samuel isa gid ka propeta sang Ginoo.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 40:2 kag 5, 7-8, 8-9, 10
(S) Yari ako, O Ginoo sa pagtuman sang imo kabubot-on.

Ginbatak niya ako gikan sa makatalagam nga buho, gikan sa lunangon nga buho! Ginpahamtang niya ako sa daku nga bato agod indi maano, kag ginpalig-on niya ako. O Ginoo nga akon Dios, madamo ang imo nahimo para sa amon; wala na sing pareho sa imo! Madamo kag makatilingala ang imo mga plano para sa amon. Kon isaysay ko sila tanan, madamo pa sila sangsa akon sarang masugid. (S)
Gani nagsabat ako, “Yari ako! Ang imo mga mando para sa akon yara sa libro sang Kasugoan. Daw ano ang kaluyag ko sa pagtuman sang imo kabubot-on, O Dios ko! (S)
Ginahuptan ko ang imo pagtulon-an sa akon tagipusoon. Sa mga pagtililipon sang tanan nimo nga mga tawo, O Ginoo, ginasugid ko ang maayong balita nga ikaw nagaluwas. Ikaw nakahibalo nga indi ako mag-untat sa pagsugid sini. (S)
Wala ko gintago ang balita sang kaluwasan sa akon kaugalingon; ang imo pagkamatutom kag pagbulig ginasugid ko sa gihapon. Sa pagtililipon sang tanan nimo nga mga tawo, wala ako maghipos nahanungod sang imo mapinadayunon nga gugma kag pagkamainunongon. (S)

Aleluya:
Juan 10:27
   Ang Akon karnero nagapamati sa Akon tingog; siling sang Ginoo, kilala Ko sila, kag nagasunod sila sa Akon.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:

San Marcos 1:29-39
   Naggwa sila sa sinagoga kag nagkadto dayon sa balay ni Simon kag ni Andres nga upod si Santiago kag si Juan. Ang ugangan nga babayi ni Simon nagahigda nga may hilanat, kag sang pag-abot gid ni Jesus ginsugiran sia nahanungod sa iya. Ginpalapitan sia ni Jesus, gin-uyatan sa kamot kag ginpabangon. Nag-ayo sia gilayon kag nag-amuma sa ila. 

Ginpalapitan sia ni Jesus, gin-uyatan sa kamot . . . Nag-ayo sia gilayon. (1:31)
   Sang sirom na, sa tapos matunod ang adlaw, ang mga tawo nagdala kay Jesus sang tanan nga mga masakiton kag sang mga ginagamhan sang yawa. Ang tanan nga mga pumoluyo sang banwa nagtilipon sa atubangan sang balay. Si Jesus nagpang-ayo sing madamo nga may mga nagakalainlain nga mga balatian kag nagtabog sang madamo nga mga yawa. Wala niya pagtugoti nga maghambal ang madamo nga mga yawa, tungod kay nahibal-an nila kon sin-o sia. 
   Madulomdulom pa sang masunod nga aga, si Jesus nagbangon kag naggwa sa balay. Nagkadto sia sa naligwin nga duog sa gwa sang banwa sa diin sia nagpangamuyo. Pero si Simon kag ang iya mga kaupdanan nagpinangita sa iya. Sang makita nila sia nagsiling sila, “Ginapangita ka sang tanan.” 
   Pero nagsabat si Jesus: “Kinahanglan kita magkadto sa kaingod nga mga banwa. Kinahanglan magwali man ako didto tungod kay amo ini ang kabangdanan sang akon pagkari.” 
   Gani ginlibot ni Jesus ang bug-os nga Galilea kag nagwali sa mga sinagoga kag nagtabog sang mga yawa.

No comments:

Post a Comment