Tuesday, July 16, 2019

"Indi mga Halad nga Sapat ang Luyag Ko, kundi ang Pagkaluoy"

Liturhiya sang Pulong
(Biyernes, Hulyo 19, 2019)
Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Libro ni:
Exodo 11:10–12:14
   Ginhimo ni Moises kag ni Aaron ini tanan nga mga milagro sa atubangan ni Paraon, pero ang Ginoo nagpatig-a sang tagipusoon ni Paraon, kag wala niya pagtugoti ang mga Israelinhon sa paghalin sa iya pungsod.
   Amo ini ang ginhambal sang Ginoo kay Moises kag kay Aaron sa duta sang Egipto, “Ini nga bulan amo ang manginnahauna nga bulan sang tuig para sa inyo. Ipahibalo ninyo sa bug-os nga katilingban sang Israel nga sa ikanapulo nga adlaw sini nga bulan, ang tagsa ka tawo magpili sang isa ka cordero ukon tinday nga kanding para sa iya panimalay, isa ka sapat para sa isa ka panimalay. Kon ang isa ka panimalay tama ka diutay nga indi makaurot sang isa ka bilog, sia kag ang iya kaingod suno sa ila kadamuon, magtingob kag magkuha sang isa ka cordero ukon tinday nga kanding. Pat-uron ninyo kon pila ka tawo ang makakaon sang isa ka bilog, suno sa pagbanabana ninyo nga makaon sang isa katawo. Kinahanglan ang cordero ukon kanding wala wala sing depekto, isa ka lalaki nga isa pa lang ka tuig; magpili kamo sa karnero ukon sa kanding. Bukoton ninyo ini tubtob sa ika-14 nga adlaw sang bulan kag sa sini nga adlaw ang bug-os nga Israel mag-ihaw sini sa kahapunanon. Dayon magakuha sila sing dugo kag ila ipalhit ini sa mga bakalan sang puwerta kag sa ibabaw sang puwertahan sang mga balay sa diin pagakaunon nila ang kordero ukon kanding. Sa sina nga gab-i litsunon nila ini, kag kaunon nila upod sa tinapay nga wala sing lebadora, kag sa mapait nga mga tanom. Indi ninyo pagkaunon ini nga hilaw ukon linaga, kundi litsunon ini nga bilog upod ang iya ulo, mga tiil kag mga kasudlan. Uroton ninyo ini sing kaon kag kon may mabilin gid man sa aga, sunogon ninyo ini. Sa inyo pagkaon sini magwagkos kamo sang inyo mga hawak, kag magsuksok sang inyo mga sandalyas, kag mag-uyat kamo sang inyo mga sungkod, kag kauna ninyo ini sing dalidali. Amo ini ang Piesta sang Pascua sang Ginoo.
   Sa sina gid nga gab-i magaagi ako sa duta sang Egipto, kag pamatyon ko ang tagsa ka lalaki nga panganay sa duta, sang mga tawo kag sang mga kahayupan. Silutan ko ang tanan nga diosdios sang Egipto. Ako amo ang Ginoo. Ang dugo amo ang tanda sa mga balay nga inyo ginpuy-an. Kon makita ko ang dugo sa inyo mga balay magaligad lang ako sa inyo, kag ang kalaglagan tungod sang akon pagsilot sa duta sang Egipto indi makalambot sa inyo. Ini nga adlaw inyo gid pagadumdomon. Dapat ninyo ini saulogon subong isa ka piesta sa Ginoo. Dapat ninyo ini saulogon tuigtuig subong piesta sa tanan nga mga kaliwatan nga palaabuton.”

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 116:12-13, 15 kag 16, 17-18
(S) Magadala ako sing halad nga ilimnon sa Ginoo sa pagpasalamat sang pagluwas niya sa akon.

Ano bala ang mahatag ko sa Ginoo tungod sang tanan niya nga kaayo sa akon? Magadala ako sing halad nga ilimnon sa Ginoo, sa pagpasalamat sa iya sang pagluwas niya sa akon. (S)
Daw ano kasakit para sa Ginoo kon ang isa sang iya mga tawo mapatay! Alagad mo ako, O Ginoo; ginaalagad ko ikaw, subong sang ginhimo sang akon iloy. Ginhilway mo ako. (S)
Magadulot ako sa imo sang halad sang pagpasalamat, kag magapangamuyo ako sa imo. Sa pagtilipon sang tanan mo ngamga tawo, sa sulod sang imo Templo sa Jerusalem, ihatag ko sa imo ang akon ginsaad. (S)

Aleluya:
Juan 10:27
Ang akon karnero nagapamati sa akon tingog, siling sang Ginoo; kilala ko sila kag nagasunod sila sa akon.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 12:1-8
   Isa sadto ka tion sa Adlaw nga Inugpahuway, si Jesus nag-agi sa tunga sang kaumhan sang trigo. Ginutom ang iya mga gintuton-an, gani nagpangutol sila sang mga uhay kag ginkaon. Sang makita ini sang mga Fariseo nagsiling sila kay Jesus, “Tan-awa bala, ang ginhimo sang imo mga gintuton-an batok sa Kasugoan sa Adlaw nga Inugpahuway!” 
   Si Jesus nagsabat, “Wala gid bala ninyo mabasahi ang ginhimo ni David sang sia kag ang iya mga kaupdanan ginutom? Nagsulod sia sa balay sang Dios, kag ginkaon niya upod sang iya mga tinawo ang tinapay nga nahalad sa Dios, bisan pa batok sa Kasugoan para sa ila ang pagkaon sadto nga tinapay. Kay yadto nga tinapay para lamang sa mga pari. Kag wala man bala ninyo mabasahi sa Kasugoan ni Moises nga sa Adlaw nga Inugpahuway, ang mga pari sa templo nagalapas sang Kasugoan sa tagsa ka Adlaw nga Inugpahuway, pero wala man sila makasala? Nagasiling ako sa inyo, may yari diri nga daku pa sa templo. Kon inyo lamang nahibaluan kon ano ang kahulogan sini nga kasulatan, ‘Indi mga halad nga sapat ang luyag ko, kundi ang pagkaluoy,’ wala ninyo kuntani paghukmi ang mga wala sing sala. Kay ang Anak sang Tawo amo ang Ginoo sang Adlaw nga Inugpahuway.” 

No comments:

Post a Comment