Sunday, March 22, 2020

Ginhilway Kita ni Jesus sa Pagkabulag kag Sala

Liturhiya sang Pulong
(Domingo, Marso 22, 2020)
Ika-4 nga Domingo sang Kwaresma
Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Libro ni:
Samuel 16:1, 6-7, 10-13
   Ang Ginoo nagsiling kay Samuel, "Kuha ka sing lana sang olibo kag dalha ini, kay pakadtuon ko ikaw sa Betlehem sa isa ka tawo nga ginahingalanan kay Jese. Ginpili ko ang isa sang iya mga anak nga lalaki nga manginhari."
   Sang mag-abot sila, nakita ni Samuel ang anak nga lalaki ni Jese nga si Eliab, kag nagsiling sia sa iya kaugalingon,"Ini nga tawo nga nagatindog sa atubangan sang Ginoo amo gid ang ginpili niya." Pero ang Ginoo nagsiling sa iya, "Indi ang iya ka taas ukon ka guwapo ang imo tan-awon. Ginsikway ko sia, kay ang akon pagtan-aw indi pareho sang pagtan-aw sang tawo. Ang tawo nagatulok sa gwa nga dagway pero ako nagatulok sa tagipusoon.”
   Sa sini nga paagi gindala ni Jese ang iya pito ka mga anak nga lalaki sa kay Samuel, kag si Samuel nagsiling sa iya, “Ang Ginoo wala sing may ginpili sa ila." Kag ginpamangkot sia ni Samuel, "May iban pa bala ikaw nga mga anak nga lalaki?" 
   Nagsabat si Jese, "May ara pa, ang kamanghuran, pero wala sia diri kay nagabantay sia sang mga karnero.”
   Nagsabat si Samuel, "Pakadtoa sia diri, kay indi kita magdulot sang halad tubtob indi sia mag-abot." Gani ginpatawag sia ni Jese. Guwapo sia, maayo sing lawas kag manayanaya sing nawong. Ang Ginoo nagsiling kay Samuel, "Amo ina sia, haplasa sia!” Ginkuha ni Samuel ang lana sang olibo kag ginhaplas niya si David sa atubangan sang iya mga utod nga lalaki. 

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 23:1-3, 3-4, 5-6
(S) Ang Ginoo amo ang akon manugbantay; yara ang tanan nga ginakinahanglan ko.

Ang Ginoo amo ang akon manugbantay; yara ang tanan nga ginakinahanglan ko. Iya ako ginapapahuway sa mga latagon nga may malagtom nga hilamon, kag iya ako ginatuytoyan sa mga linaw sang matin-aw nga tubig. Ginahatagan niya ako sing bag-o nga kusog. (S)
Ginatuytoyan niya ako sa husto nga dalan, suno sa iya ginsaad. Bisan pa nagaagi ako sa dalan nga tama kadulom, indi gid ako mahadlok, O Ginoo, kay ikaw nagaupod sa akon! Ang imo baston kag ang imo sungkod nagaapin sa akon. (S)
Ginabutangan mo ako sa lamisa sing madamo nga pagkaon, sa diin makit-an ako sang tanan ko nga mga kaaway, ginhisuan mo sing lana ang akon ulo sa pag-abiabi sa akon, kag ginpaawas mo ang akon kupa. Sa pagkamatuod, ang imo kaayo kag gugma mangin-akon samtang nga nagakabuhi pa ako, kag ang imo balay mangin-akon puloy-an sa walay katubtoban. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Efeso 5:8-14
   Kamo anay yara man sa kadudolman, pero karon kay iya na kamo sang Ginoo yara na kamo sa kapawa. Gani magkabuhi kamo subong nga mga anak sang kapawa. Kay ang kapawa nagapatubas sing bugana sang tanan nga sahi sang kaayo, pagkamatarong, kag kamatuoran. Tinguhai ninyo ang paghibalo kon ano ang naluyagan sang Ginoo. Indi kamo magpakigbahin sa mga wala sing pulos nga mga butang nga ginahimo sang mga tawo nga iya sang kadudolman, kundi ipakilala nga malain ini. Makahuloya gid bisan hambalon lang ang mga likom nga mga butang nga ginahimo nila. Kon ang tanan nga mga butang madala sa kapawa, ang matuod nila nga kinaugali mapahayag. Kay ang bisan ano nga ginapahayag manginkapawa. 
   Gani ginsiling: “Magmata ka, palatulog, Kag bangon gikan sa mga minatay! Kag si Cristo magasilak sa imo.”

Sa wala pa ang Ebanghelyo:
Juan 8:12
   Ako amo ang kapawa sang kalibutan, siling sang Ginoo; ang nagasunod sa akon may kapawa sang kabuhi.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Juan 9:1-41
   Sang nagalakat si Jesus, nakita niya ang isa ka tawo nga bulag halin pa sang iya pagkatawo.
   Sang makasiling sia sini, si Jesus nagdupla sa duta kag naghimo sing lunang sa dupla kag ginhamlitan niya sing lunang ang mga mata sang tawo, kag nagsiling sia, “Kadto ka sa punong sang Siloe kag magpanghilam-os.” (Ang Siloe nagakahulogan “Ginpadala.”) Gani naglakat ang tawo, nanghilam-os kag nagbalik nga makakita na.
   Gani, ang iya mga kasilingan kag ang mga nakakita anay sa iya nga nagapakilimos, nagpamangkot, “Indi bala amo ini ang tawo nga sang una nagalingkod kag nagapakilimos?”
   Ang iban nagsiling, “Amo ina sia,” pero may iban nga nagsiling, “Indi ina sia, kundi pareho lang ang ila hitsura.” 
   Gani ang tawo mismo nagsiling, “Ako amo sia.”
   Dayon gindala nila sa mga Fariseo ang tawo nga sadto anay bulag. Adlaw nga Inugpahuway sadto sang paghimo ni Jesus sang lunang kag pag-ayo sang mga mata sang tawo. Dayon ginpamangkot liwat sang mga Fariseo kon paano nga makakita na sia. Ginsugiran niya sila, “Ginhamlitan niya sing lunang ang akon mga mata, nanghilam-os ako kag karon makakita na ako.”
   May mga Fariseo nga nagsiling, “Ang tawo nga naghimo sini wala nagikan sa Dios, kay wala sia nagatuman sang kasugoan sa Adlaw nga Inugpahuway.” 
   Pero ang iban nagsiling, “Ano bala ang pagkahimo sang isa ka tawo nga makasasala sang gamhanan nga mga buhat kaangay sini?” Kag nagbinahinbahin sila.
   Gani ginpamangkot pa gid liwat sang mga Fariseo ang tawo nga sadto anay bulag, “Siling mo nga gin-ayo niya ang imo mga mata, karon ano ang masiling mo nahanungod sa iya?” 
   Nagsabat sia, “Isa sia ka propeta.”
   Ginsabat nila sia, “Natawo ikaw kag nagdaku sa sala, kag karon tudloan mo pa kami?” Kag ginpagwa nila sia sa sinagoga.
   Nakabati si Jesus nga ginpagwa nila ang tawo. Nakita sia ni Jesus kag ginsingganan, “Nagatuo ka bala sa Anak sang Tawo?”
   Ang tawo nagsabat, “Sir, sugiri ako kon sin-o sia agod makatuo ako sa iya!”
   Si Jesus nagsiling sa iya, “Nakita mo na sia, kag sia amo ang nagahambal sa imo subong.”
   Ang tawo nagsiling, “Ginoo, nagatuo ako!” Dayon nagluhod sia sa atubangan ni Jesus.

No comments:

Post a Comment