Friday, September 13, 2019

"Sin-o bala si Jesus suno sa imo?

Liturhiya sang Pulong
(Biyernes, Setyembre 27, 2019)
San Vicente de Paul, Pari
Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Hageo nga Propeta 2:1-9
   Sa ika-21 nga adlaw sang ikapito nga bulan sang amo nga tuig, ang Ginoo naghambal paagi kay Hageo nga propeta. Ginsingganan niya si Hageo sa paghambal kay Zorobabel nga gobernador sang Juda, kay Josue nga Pinakamataas nga Pari, kag sa mga tawo. Amo ini ang isiling niya sa ila, "May yara bala sa inyo nga makadumdom pa kon daw ano ka mahimayaon sang Templo sang una? Ano bala ang pagtan-aw ninyo sini karon? Daw wala na gid ini sing pulos. Pero indi magpakaluya ang bisan sin-o sa inyo. Sugori ninyo ang pag-obra, kay ako kaupod ninyo. Sang paggwa ninyo sa Egipto, nagsaad ako nga indi ako magbiya sa inyo. Ako kaupod ninyo sa gihapon, gani indi kamo magkahadlok.
   "Sa indi madugay uyogon ko ang langit kag ang kalibutan, ang duta kag ang dagat. Uyogon ko ang tanan nga mga pungsod, kag ang ila mga manggad pagadalhon diri kag pun-on ang Templo sang manggad. Ang tanan nga pilak kag bulawan sang kalibutan akon. Ang bag-o nga templo magamahimayaon pa sang sa daan. Kag didto hatagan ko ang akon mga tawo sing kauswagan kag kalinong." Ang Ginoo nga Makagagahom naghambal sini.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 43:1, 2, 3, 4
(S) Magalaom ako sa Dios, kag sa liwat dayon ko sia Manlulowas ko kag Dios ko.

O Dios, ipakilala man nga wala ako sing sala, kag apini ang akon kaso batok sa mga di-diosnon, luwasa ako sa butigon kag malaut nga mga tawo! (S)
Ikaw ang akon mangangapin, ngaa bala ginpatumbayaan mo ako? Ngaa bala nga magpadayon ako sa pag-antos sa kapintas sang akon mga kaaway? (S)
Ipadala ang imo kapawa kag kamatuoran, kabay nga magtuytoy ini sa akon kag dalhon ako pabalik sa Sion, ang imo balaan nga bukid, kag sa imo Templo, sa diin ikaw nagapuyo! (S)
Dayon magakadto ako sa imo altar, O Dios, kay ikaw nagahatag sa akon sang kalipay kag kasadya, magatukar ako sang akon arpa kag magaamba sing pagdayaw sa imo, O Dios nga akon Dios! (S)

Aleluya:
Marcos 10:45
   Ang Anak sang Tawo wala magkari agod alagaron, kundi sa pag-alagad kag sa paghatag sang iya kabuhi sa pagtubos sang madamo nga mga tawo.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 9:18-22
   Sang isa ka adlaw sang nagapangamuyo si Jesus nga isahanon lang, ang iya mga gintuton-an nagpalapit sa iya. Si Jesus nagpamangkot sa ila, “Sin-o bala ako suno sa mga tawo?”
   Nagsabat sila, “May mga tawo nga nagasiling nga si Juan Bautista ikaw. Ang iban nagasiling nga si Elias ikaw, kag ang iban pa gid nagasiling nga isa ikaw sang mga propeta sang una nga nabanhaw.”
   Ginpamangkot niya sila, “Pero suno sa inyo, sin-o bala ako?” 
   Si Pedro nagsabat, “Ikaw ang Cristo sang Dios.”
   Dayon ginmanduan sila ni Jesus nga indi magpanugid sini sa bisan kay sin-o. Kag nagsiling pa gid sia, “Kinahanglan mag-antos gid ang Anak sang Tawo kag pagasikwayon sang mga katigulangan sang mga Judio, sang pangulo nga mga pari, kag sang mga manunodlo sang Kasugoan. Pagapatyon sia kag pagabanhawon sa ikatlo nga adlaw.”

No comments:

Post a Comment