Thursday, January 23, 2020

Ang Tanan Nagpanagil-ot sa kay Jesus agod Makatandog sa Iya

Liturhiya sang Pulong
(Huwebes, Enero 23, 2020)

Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Libro ni:
Samuel nga Propeta 18:6-9; 19:1-7
    Sang pagbalik ni David upod sa mga hangaway sa tapos niya mapatay si Goliat, naggwa ang mga babayi sa tagsa ka banwa sang Israel sa pagsugata kay Haring Saul. Nagakinanta sila sing masinadyahon, nagasinaot, kag nagatinukar sing mga bumbo kag mga lira. Amo ini ang ila ginkanta:
     "Si Saul nagpatay sing mga linibo, 
     pero si David nagpatay sing mga 
     tig-napulo ka libo."
   Wala ini maluyagi ni Saul kag naakig gid sia. Nagsiling sia,"Kay David ginpahanungod nila ang linaksa, pero sa akon linibo lamang. Ang kulang na lamang sa iya amo ang pagkahari!" Kag halin sadto nagpanilag sia kay David.
   Ginsugiran ni Saul si Jonatan ngaiya anak nga lalaki kag ang tanan niya nga mga opisyales nga nagaplano sia sa pagpatay kay David. Pero si David palangga gid ni Jonatan, gani ginsugiran niya si David,"Ang akon amay nagatinguha sa pagpatay sa imo. Gani buas sa aga mag-andam ka, magpanago ka sa duog nga indi mahibal-an kag magpabilin ka didto. Magalakat ako kag magatindog sa tupad sang akon amay sa uma sa diin ikaw nagapanago kag hambalon ko sia nahanungod sa imo. Kon ano ang mahibal-an ko, sugiran ko ikaw."
   Karon gindayaw ni Jonatan si David sa kay Saul kag nagsiling,"Tatay, indi ka maghimo sing malain sa imo alagad nga si David. Wala sia sing nahimo nga sayop sa imo, sa baylo ang tanan nga iya ginhimo nakahatag sing daku nga kaayuhan sa imo. Gintaya niya ang iya kabuhi sang pagpatay niya kay Goliat, kag ang Ginoo naghatag sing daku nga kadalag-an sa Israel. Nakita mo ini kag nagkasadya ikaw. Ngaa, karon himuan mo sing malain ang isa ka tawo nga wala sing sala kag patyon si David nga wala gid sing kabangdanan?" 
   Nagpamati si Saul sa ginsiling ni Jonatan kag nagsumpa sa ngalan sang GINOO nga indi niya pag-ipapatay si David. Gani gintawag ni Jonatan si David kag ginsugiran sia sang tanan, dayon gindala niya sia kay Saul, kag si David nag-alagad sa hari subong sang pag-alagad niya sang una.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 56:2-3, 9-10, 10-12, 13-14
(S) Nagasalig ako sa Ginoo, kag indi na ako magkahadlok.

Kaluoyi ako, O Dios, kay ginagubat ako; wala untat ang paghingabot sa akon sang akon mga kaaway! Sa bug-os nga adlaw ginagubat ako sang akon mga kasumpong. Madamo ang mga nagaaway sa akon. (S) 
Nakahibalo ikaw kon daw ano ang akon pagkatublag, gintandaan mo ang akon mga paghibi. Sa adlaw nga magpanawag ako sa imo, magaisol ang akon mga kaaway.  (S) 
Nahibaluan ko ini, kay ang Dios nagadampig sa akon! Nagasalig ako sa Dios kag nagadayaw sang iya saad, pagadayawon ko ang saad sang Ginoo. (S)
Nagasalig ako sa iya, kag indi na ako magkahadlok. Ano ang mahimo sa akon sang ahaw nga tawo? Ihalad ko sa imo, O Dios, ang akon ginsaad, ihatag ko sa imo ang akon halad sa pagpasalamat. (S)

Aleluya:
2 Timoteo 1:10
   Gindula ni Kristo ang gahom sang kamatayon, kag paagi sa Maayong Balita Iya ginpahayag ang kabuhi nga wala sing katapusan.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 3:7-12
   Si Jesus kag ang iya mga gintuton-an nagkadto sa Linaw sang Galilea, kag ginsunod sia sang madamo nga mga tawo. Ini sila halin sa Galilea, sa Judea, sa Jerusalem, sa kadutaan sang Idumea, sa kadutaan sa tabok sang Jordan kag sa palibot sang mga siyudad sang Tiro kag Sidon. Ini nga mga tawo nagdugok kay Jesus, kay nakabati sila sang mga butang nga iya ginapanghimo. Tungod sang tama kadamo nga mga tawo, si Jesus nagsugo sa iya mga gintuton-an sa pag-aman sang sakayan para sa iya, agod indi sia maipit sang mga tawo.
. . . tama kadamo nga mga tawo. (3:9)
Madamo nga mga tawo ang iya gin-ayo, kag tungod sini ang tanan nga may balatian nagpanagil-ot sa pagpalapit kay Jesus, agod makatandog sa iya. Kag kon makita sia sang mga tawo nga may malaut nga mga espiritu, nagahapa sila sa atubangan niya kag nagasinggit, “Ikaw ang Anak sang Dios!” Ginpaandaman gid ni Jesus ang malaut nga mga espiritu nga indi magpanugid kon sin-o sia. 

No comments:

Post a Comment