Friday, June 28, 2019

"Ngaa bala Nagakahadlok gid Kamo, Kadiutay sang Inyo Pagtuo?"

Liturhiya sang Pulong
(Martes, Hulyo 2, 2019)
Ang Pagbasa gikan sa Libro sang:
Genesis 19:15-29
   Sang kaagahon, ang mga anghel nagtinguha sa pagpadalidali kay Lot sa paggwa. Nagsiling sila, “Dalidali ka! Dalha ang imo asawa kag ang imo duha ka bata nga babayi kag maghalin diri, agod nga indi kamo mapatay kon laglagon ang siyudad.” Daw indi pa kuntani maglakat si Lot, pero ang Ginoo naluoy sa iya. Gani, sia, ang iya asawa kag ang iya duha ka anak nga babayi gindala sang duha ka lalaki kag ginpagwa nila sila sa siyudad. Sang napagwa na nila sila sa siyudad, ang isa sang mga anghel nagsiling, “Dalagan kamo agod indi kamo maano! Indi kamo magbulobalikid kag indi magdulog sa patag. Magdalagan kamo didto sa mga bakulod, agod indi kamo mapatay.”
   Pero si Lot nagsabat, “Sir, indi mahimo ina. Daku gid ang imo nahimo sa akon kag ginluwas mo ang akon kabuhi. Pero ang mga bakulod tama kalayo kag malambot pa ako sang kalaglagan sa wala pa ako makaabot didto. Nakita mo bala inang diutay nga banwa? Malapit ina nga lambuton ko.Papalagyuha ako didto. Makita mo nga diutay ina nga duog, kag indi ako maano didto.”
   Nagsabat sia, “Sigi, indi ko paglaglagon ina nga banwa. Hala, dalagan na! Wala ako sing mahimo tubtob makalambot ikaw didto.” 
   Tungod kay gintawag ni Lot ang banwa nga diutay, ginhingalanan ini nga Zoar.
   Nagabutlak gid ang adlaw sang pag-abot ni Lot sa Zoar. Sa hinali ginpaulan sang Ginoo ang nagadabdab nga asupre sa Sodoma kag Gomorra, kag ginlaglag sang Ginoo ini nga mga siyudad kag ang bug-os nga patag, upod ang mga tawo didto, kag ang tanan nga nagatubo sa sadto nga duta. Pero ang asawa ni Lot nagbalikid, kag nahimo sia nga daw haligi nga asin.
Ang asawa ni Lot nagbalikid. (19:26)
   Aga pa gid sang madason nga adlaw si Abraham nagdalidali sa pagkadto sa duog diin sia nagtindog sa atubangan sang Ginoo. Ginlantaw niya ang Sodoma kag Gomorra, kag ang bug-os nga kapatagan, kag nakita niya ang aso nga nagatub-ok halin sa duta, subong sang aso nga nagahalin sa isa ka daku nga hurnohan. Pero sang paglaglag sang Dios sang mga siyudad sang kapatagan sa diin si Lot nagpuyo gindumdom niya si Abraham kag ginpapalagyo niya si Lot agod indi sia maano.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 26:2-3, 9-10, 11-12
(S) Ang imo mapinadayunon nga gugma nagatuytoy sa amon.

Usisaa kag tilawi ako, O Ginoo; hukmi ang akon mga handom kag mga hunahona. Ang imo mapinadayunon nga gugma nagatuytoy sa akon, ang imo pagkamatutom nagaubay sa akon sa gihapon. (S)
Indi man ako paglaglaga upod sa mga makasasala, ilikaw ako sa kapalaran sang mga manugpatay, mga tawo nga nagahimo sing malaut sa tanan nga tion, kag handa sa gihapon sa paghamham. (S)
Ako akon nagahimo sing matarong, kaluoyi man ako kag luwasa. Indi ako maano sa tanan nga mga katalagman, sa katilingban sang mga nagasimba dayawon ko ang Ginoo! (S)

Aleluya:
Mga Salmo 130:5
Nalangkag gid ako sa pagpaabot sang bulig sang Ginoo, kag sa iya mga pulong nagasalig ako.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 8:23-27
   Nagsakay si Jesus sa sakayan kag ang iya mga gintuton-an nag-upod sa iya. Sa hinali nag-abot ang mabaskog nga bagyo sa linaw, sa bagay nga nagdalagku ang mga balod kag ang sakayan ginasudlan sang tubig. Pero si Jesus nagakatulog. Ginpalapitan sia sang iya mga gintuton-an kag ginpukaw nga nagasiling, “Ginoo, luwasa kami! Daw malumos kita!”
   Si Jesus nagsabat, “Ngaa bala nagakahadlok gid kamo? Kadiutay sang inyo pagtuo!” Dayon nagbangon sia, ginmanduan niya ang hangin kag ang balod nga mag-untat, kag naglinaw.
   Ang tanan natingala gid kag nagsiling, “Ano bala nga tawo ini? Bisan pa ang hangin kag ang balod nagatuman sa iya!”

No comments:

Post a Comment