Wednesday, February 5, 2020

Natingala gid si Jesus tungod kay Wala sila sing Pagtuo

Liturhiya sang Pulong
(Miyerkules, Pebrero 5, 2020)
Santa Agueda, Birhen kag Martir

Ang Pagbasa gikan sa Ikaduha nga Libro ni:
Samuel nga Propeta 24:2, 9-17
   Gani si David nagsiling kay Joab nga pangulo sang iya mga hangaway, “Lakat ka upod sa imo mga opisyales sa tanan nga mga tribo sang Israel, sa bug-os nga pungsod kag isipa ang mga tawo. Luyag ko mahibaluan kon daw ano sila kadamo.”
   Ginsugid nila sa hari ang bug-os nga kadamuon sang mga tawo nga sarang makapakig-away: 800,000 sa Israel kag 500,000 sa Juda. Pero sa tapos maisip ni David ang mga tawo, ginbasol sia sang iya konsyensya kag nagsiling sia sa Ginoo, “Nakasala gid ako sing daku sa akon paghimo sini, kon mahimo patawara ako. Binuang ang ginhimo ko.”
   Ang Ginoo nagsiling kay Gad nga palamangkutan ni David, “Lakat ka kag singgana si David nga ginapapili ko sia sa tatlo ka mga butang. Ang isa nga iya pagapilion amo ang akon pagahimuon.” Sang madason nga aga sang makabangon si David, ginkadtuan sia ni Gad kag ginsugiran sang ginsiling sang Ginoo kag ginpamangkot sia kon ano ang iya pilion: “Tatlo ka tuig nga gutom sa duta, ukon tatlo ka bulan nga pagpalagyo sa inyo mga kaaway, ukon tatlo ka adlaw nga peste sa imo duta.” Ginsingganan sia ni Gad, “Karon panghunahonai kag sugiri ako kon ano ang imo isabat nga dalhon ko sa Ginoo.”
   Si David nagsabat, “Nabutang ako sa ital-ital! Indi ako luyag nga ang mga tawo amo ang magsilot sa akon. Ang Ginoo lang pasiluta sa akon kay maluloy-on sia.” Gani ang Ginoo nagpadala sing peste sa Israel halin sa aga tubtob sa tion nga iya ginpat-od. Sa bug-os nga pungsod 70,000 ka mga Israelinhon ang nagkalamatay. Sang buot na laglagon sang anghel sang Ginoo ang Jerusalem, ang Ginoo nagbaylo sang iya hunahona sa pagsilot sa mga tawo, kag ginsingganan niya ang anghel nga nagpamatay sa ila, “Untati na! Husto na ina!” Ang anghel yara sa duog sang linasan ni Arauna nga Jebusnon.
   Nakita ni David ang anghel nga nagapamatay sang mga tawo kag nagsiling sia sa Ginoo, “Ako ang nakasala. Ako ang naghimo sing sayop. Ano bala ang nahimo sining makalulooy nga mga tawo? Ako kag ang akon panimalay ang dapat silutan.”

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 32:1-2, 5-6, 7
(S) Nagtapat ako sa pagtuad sang akon mga sala sa imo, O Ginoo, kag ginpatawad mo ang akon mga paglapas.

Bulahan ang tawo nga ang iya mga sala ginpatawad, nga ang iya mga paglapas ginpanas. Bulahan ang tawo nga wala ginasumbong sang Ginoo nga nakahimo sing malaut nga binuhatan, nga hilway sa tanan nga paglimbong. (S)
Dayon ginkilala ko ang akon mga sala sa imo, wala ko gintago ang akon mga kasaypanan. Nagtapat ako sa pagtuad sang akon mga sala sa imo, kag ginpatawad mo ang akon mga paglapas. (S) 
Gani ang imo matutom nga mga tawo dapat magpangamuyo sa imo sa tion sang kinawad-on; kon ang daku nga baha mag-abot nga nagasagana, indi ini makalambot sa ila. (S)
Ikaw ang akon palanaguan; imo ako pagaluwason sa kalalat-an. Nagakanta ako sing mabaskog sang imo kaluwasan, kay imo ako ginaapinan. (S) 

Aleluya:
Juan 10:27
   Ang akon mga karnero nagapamati sa akon tingog, siling sang Ginoo; kilala ko sila kag nagasunod sila sa akon.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 6:1-6
   Naghalin si Jesus sa sadto nga duog upod sa iya mga gintuton-an kag nagkadto sa iya banwa. Sang Adlaw nga Inugpahuway nagpanudlo sia sa sinagoga. May madamo nga mga tawo didto, kag sang pagkabati nila sa iya natingala gid sila kag nagpamangkot, “Diin bala niya kinuha ini tanan? Ano bala ini nga kaalam ang ginhatag sa iya? Paano ang paghimo niya sining mga milagro? Indi bala ini sia ang panday nga anak ni Maria kag utod nanday Santiago, Jose, Judas kag Simon? Indi bala nga ang iya mga utod nga babayi tagadiri?” Gani nahisa sila sa iya.
   Si Jesus nagsiling sa ila, “Ang isa ka propeta ginatahod bisan diin luas lang sa iya kaugalingon nga banwa kag sa iya mga himata kag panimalay.”
   Wala sia didto makahimo sang mga milagro luas lang sa pag-ayo sang pila ka mga masakiton paagi sa pagtandog sa ila. Natingala gid sia tungod kay wala sila sing pagtuo. Dayon nagkadto si Jesus sa palibot nga mga baryo nga nagapanudlo sa mga tawo.

No comments:

Post a Comment