Tuesday, January 21, 2020

"Ang Anak sang Tawo amo ang Ginoo sang Adlaw nga Inugpahuway"

Liturhiya sang Pulong
(Martes, Enero 21, 2020) 
Santa Ines, Birhen kag Martir
Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Libro ni:
Samuel nga Propeta 16:1-13
   Ang Ginoo nagsiling kay Samuel, “Daw ano pa kalawig ang imo pagpangasubo tungod kay Saul? Ginsikway ko sia subong hari sang Israel. Kuha ka sing lana sang olibo kag dalha ini, kay pakadtuon ko ikaw sa Betlehem sa isa ka tawo nga ginahingalanan kay Jese. Ginpili ko ang isa sang iya mga anak nga lalaki nga manginhari."
   Nagpamangkot si Samuel,"Paano ang paghimo ko sina? Kon mabatian ini ni Saul, pagapatyon niya ako!" 
   Ang Ginoo nagsabat, "Dala ka sing tinday nga baka kag magsiling, 'Nagkari ako sa pagdulot sang halad sa Ginoo.' Agdaha si Jese sa imo paghalad, kag tudloan ko ikaw sang imo pagahimuon. Haplason mo subong hari ang tawo nga isiling ko sa imo.”
   Gintuman ni Samuel ang ginsiling sa iya sang Ginoo kag nagkadto sia sa Betlehem, sa diin ginsugata sia sang mga pangulo sang siyudad nga nagakurog kag nagpamangkot, "Nagkari ka bala sa paghidait?"
   Nagsabat sia, “Huo, nagkari ako sa pagdulot sing halad sa Ginoo. Magpakabalaan kamo sang inyo kaugalingon kag mag-upod sa akon." Ginpakabalaan man niya si Jese kag ang iya mga anak nga lalaki, kag gin-agda sila sa paghalad.
   Sang mag-abot sila, nakita ni Samuel ang anak nga lalaki ni Jese nga si Eliab, kag nagsiling sia sa iya kaugalingon, "Ini nga tawo nga nagatindog sa atubangan sang Ginoo amo gid ang ginpili niya." Pero ang Ginoo nagsiling sa iya, "Indi ang iya kataas ukon ka guwapo ang imo tan-awon. Ginsikway ko sia, kay ang akon pagtan-aw indi pareho sang pagtan-aw sang tawo. Ang tawo nagatulok sa gwa nga dagway pero ako nagatulok sa tagipusoon.”
   Dayon gintawag ni Jese ang iya anak nga si Abinadab kag gindala kay Samuel. Pero si Samuel nagsiling,"Ang Ginoo wala magpili sa iya." Dayon gindala ni Jese si Sama. Si Samuel nagsiling, "Ang Ginoo wala man magpili sa iya.” Sa sini nga paagi gindala ni Jese ang iya pito ka mga anak nga lalaki sa kay Samuel, kag si Samuel nagsiling sa iya, “Ang Ginoo wala sing may ginpili sa ila." Kag ginpamangkot sia ni Samuel, "May iban pa bala ikaw nga mga anak nga lalaki?" 
   Nagsabat si Jese, "May ara pa, angkamanghuran, pero wala sia diri kay nagabantay sia sang mga karnero.”
   Nagsabat si Samuel, "Pakadtoa sia diri, kay indi kita magdulot sang halad tubtob indi sia mag-abot." Gani ginpatawag sia ni Jese. Guwapo sia, maayo sing lawas kag manayanaya sing nawong. Ang Ginoo nagsiling kay Samuel, "Amo ina sia, haplasa sia!” Ginkuha ni Samuel ang lana sang olibo kag ginhaplas niya si David sa atubangan sang iya mga utod nga lalaki. Ang espiritu sang GINOO naggahom kay David kag nagpabilin sa iya sugod sadto nga adlaw. Dayon nagbalik si Samuel sa Rama.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 89:20, 21-22, 27-28
(S) Ginhimo ko nga hari si David nga akon alagad.

Sa isa ka palanan-awon sang una nagsiling ikaw sa imo matutom nga mga alagad, “Ginkoronahan ko ang isa ka bantog nga soldado; ginhatag ko ang trono sa isa nga pinili sa mga tawo. (S) 
Ginhimo ko nga hari si David nga akon alagadpaagi sa paghaplas sa iya sing balaan nga lana. Ang akon kusog manginyara sa iya sa gihapon, ang akon gahom magapabakod sa iya.  (S)
Magasiling sia sa akon, ‘Ikaw ang akon amay kag akon Dios;ikawang akon mangangapin kag manlulowas.’ Pagahimuon ko sia nga akon panganay nga anak nga lalaki, ang labing gamhanan sa tanan nga mga hari. (S)

Aleluya:
Efeso 1:17-18
    Nagapangamuyo ako sa Dios sang aton Ginoong Jesukristo, ang mahimayaon nga Amay, nga Iya ihatag sa inyo ang Espiritu, nga amo ang magahatag sa inyo sing kaalam kag magapahayag sa inyo sang Dios, agod nga makilala ninyo Sia.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 2:23-28
   Sang isa ka Adlaw nga Inugpahuway, si Jesus nag-agi sa tunga sang kaumhan sang trigo. Sang nagalakat ang iya mga gintuton-an upod sa iya, nagsugod sila sa pagpangutol sang mga uhay. Gani ang mga Fariseo nagsiling kay Jesus, “Hoy, kontra sa aton Kasugoan ang ginahimo sang imo mga gintuton-an sa Adlaw nga Inugpahuway!” Si Jesus nagsabat sa ila, “Wala gid bala ninyo mabasahi ang ginhimo ni David sang nagkinahanglan sia sing pagkaon? Sia kag ang iya mga tinawo gingutom, gani nagsulod sia sa balay sang Dios kag nagkaon sang tinapay nga nahalad sa Dios. Natabo ini sang si Abiatar ang Pinakamataas nga Pari. Suno sa aton Kasugoan ang mga pari lang amo ang makakaon sini nga tinapay, pero si David nagkaon sini, kag ginhatagan pa niya ang iya mga tinawo.” Kag si Jesus nagsiling pa gid, “Ang Adlaw nga Inugpahuway ginhimo para sa kaayuhan sang tawo kag ang tawo wala paghimoa para sa Adlaw nga Inugpahuway. Gani, ang Anak sang Tawo amo ang Ginoo bisan pa sang Adlaw nga Inugpahuway.”

No comments:

Post a Comment