Tuesday, April 7, 2020

Gintagna ni Jesus ang Pagluib sa Iya

Liturhiya sang Pulong
(Martes, Abril 7, 2020)
Martes sang Semana Santa
Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Isaias nga Propeta 49:1-6
   Pamati kamo sa akon, mga kapungsoran sa malayo, kamo nga mga tawo nga nagapuyo sa malayo nga mgaduog! Sa wala pa ako matawo, ang Ginoo nagpili sa akon, kag naghimo sa akon nga mangin-iya alagad. Ginhimo niya ang akon mga pulong nga matalom subong sang espada; gin-apinan niya ako sang iya kaugalingon nga kamot. Ginhimo niya ako kaangay sang baslay, matalom kag handa nga gamiton. Nagsiling sia sa akon, “Israel, ikaw ang akon alagad. Tungod sa imo, ang mga tawo magadayaw sa akon.” 
   Nagsiling ako, “Nagpangabudlay ako, pero wala sing pulos ini. Naurot na ang akon kusog, pero wala gid ako sing nahimo.” Wala sapayan makasalig ako sa Ginoo nga nagatadlong sang tanan nga mga butang; hatagan niya ako sing balos sang akon ginhimo. 
   Sa wala pa ako matawo, ang Ginoo nagpili sa akon; ginhimo niya ako nga iya alagad sa pagpabalik sang iya mga tawo, sa pagpabalik sang nag-alaplaag nga mga tawo sang Israel. Ang Ginoo nagpadungog sa akon; sia ang ginahalinan sang akon kusog. 
   Ang Ginoo nagsiling sa akon, “May daku ako nga bulohaton para sa imo, alagad ko: Indi lamang nga ipabalik mo sa pagkagamhanan ang mga tawo sang Israel nga nagkalabilin nga buhi, kundi himuon ko man ikaw nga isa ka kapawa sa mga kapungsoran—agod ang bug-os nga kalibutan maluwas.”

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 71:1-2, 3-4, 5-6, 15 kag 17
(S) Magasugid ako sang imo pagkamatarong, O Ginoo.

Upod sa imo, O Ginoo indi ako maano; indi gid pag-itugot nga malutos ako! Tungod kay matarong ka, buligi ako kag tabangi ako! Pamatii ako kag luwasa ako! (S)
Ikaw mangin dalangpan ko nga mapag-on, kag malig-on nga pamakod sa pag-apin sa akon, ikaw akon dalangpan kag mangangapin. O Dios ko, luwasa ako sa malaut nga mga tawo. (S)
Ang akon paglaum, O Ginoo, yara sa imo, nagsalig ako sa imo halin sang pamatan-on pa ako. Nagsalig ako sa imo sa bug-os ko nga kabuhi, gin-apinan mo ako halin pa sang akon pagkatawo. (S)
Dayawon ko ang imo gahom, O Ginoong Dios, ibantala ko ang imo lamang pagkamatarong. Gintudloan mo ako halin sang pamatan-on pa ako, kag tubtob karon ginasugid ko ang imo makatilingala nga mga binuhatan. (S)

Sa Wala pa ang Ebanghelyo:
   Maghimaya ka, O Hari namon! Sa imo pagkamatinumanon sa Amay, gindala ikaw sa Krus nga pagalansangan sa imo, kasubong sang karnero nga ginadala sa ilihawan.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Juan 13:21-33, 36-38
   Sa tapos masiling ini ni Jesus, natublag pa gid sia kag nagpabutyag, “Nagasiling ako sa inyo sang matuod: ang isa sa inyo magaluib sa akon.” 
Ang mga gintuton-an nagtinulokay. (13:22)
   Ang mga gintuton-an nagtinulokay nga nagapalibog kon sin-o ang iya ginatumod. 
Ang isa sang mga gintuton-an nga ginhigugma ni Jesus, nagalingkod sa luyo gid ni Jesus. Ginsinyasan sia ni Simon Pedro kag ginsingganan, “Pamangkuta sia kon sin-o ang iya ginatumod.” 
   Gani ang gintuton-an nagsandiay naman sa kay Jesus kag nagsiling, “Ginoo, sin-o bala sia?” 
   Si Jesus nagsabat, “Ang akon hatagan sining diutay nga pinihak sang tinapay nga natusmog ko, amo ina sia.” Gani nagkuha sia sang diutay nga pinihak sang tinapay, gintusmog niya ini kag ginhatag kay Judas nga anak ni Simon Iscariote. Sang pagbaton ni Judas sang tinapay, sa gilayon ginsudlan sia ni Satanas. Si Jesus nagsiling sa iya, “Dalia kag himoa dayon ang dapat mo himuon!” Sa mga nagpanihapon, wala gid sing may nakahangop sang ginhambal ni Jesus sa iya. Naghunahona ang iban nga mga gintuton-an nga si Jesus nagsugo sa iya sa pagbakal sang mga kinahanglanon para sa piesta, ukon sa paghatag sing limos sa mga imol, kay si Judas amo ang nagauyat sang ila kuwarta. 
   Ginbaton ni Judas ang tinapay kag naggwa sia gilayon. Gab-i na sadto. 
   Sang makahalin na si Judas, si Jesus nagsiling, “Karon ginahimaya ang Anak sang Tawo, kag paagi sa iya, ginahimaya ang Dios. Kag kon ang Dios ginahimaya paagi sa iya, dayon ang Dios mismo magahimaya sang Anak sang Tawo, kag himuon niya ini sa gilayon. Mga anak ko, indi na ako makapakig-upod sa inyo sing madugay. Magapangita kamo sa akon, pero isiling ko sa inyo ang ginsiling ko man sa mga Judio, ‘Kamo indi makakadto sa akon pagakadtuan.’ 
   Si Simon Pedro nagpamangkot sa iya, “Ginoo, diin ka bala makadto?” 
   Si Jesus nagsabat, “Indi ka subong makasunod sa akon kon diin ako makadto, pero sa ulihi, magasunod ka sa akon.” 
   Si Pedro nagpamangkot, “Ginoo, ngaa man indi ako makasunod sa imo karon? Handa ako sa pagpanginmatay para sa imo!” 
   Si Jesus nagsabat, “Handa ka gid bala sa pagpanginmatay para sa akon? Nagasiling ako sa imo sang matuod: sa wala pa magpamalo ang manok, magasiling ka sing makatlo nga ikaw wala makakilala sa akon.”

No comments:

Post a Comment