Sunday, November 3, 2019

"Si Zaqueo Ginbaton si Jesus sa Daku nga Kalipay"

Liturhiya sang Pulong
(Domingo, Nobyembre 3, 2019)
San Martin de Porres, Relihiyoso
1. Ang Pagbasa gikan sa Libro sang:
Kaalam ni Salomon 11:22 - 12:2
   Sa imo atubangan, ang bug-os nga kalibutan kasubong sa isa ka bilog nga balas nga indi makapahulag sang timbangan; isa ka tulo sang tun-og nga makita sa duta sa kaagahon. May tumbas ka nga gahom sa pagbuhat sang bisan ano, pero maluloy-on ikaw sa tanan; ginakalipatan mo ang amon mga sala sa paghatag sa amon sing tinion sa paghinulsol. Palangga mo ang tanan nga nagakabuhi kay wala mo ginapakanubo ang imo gintuga. Kon wala mo maluyagi ang imo mga gintuga, kuntani wala mo na lamang ini gintuga. Paano ang pagpadayon sang mga butang kon indi ikaw luyag? Paano ang pagpadayon sini kon wala mo ina gintuga? Gintugot mo nga magkabuhi ini, O Ginoo, tungod kay imo ini kag palangga mo ang tanan nga nagakabuhi. Ang imo dili mamalatyon nga espiritu yara sa tagsa kag isa sa ila, gani imo ginasabdong sing matuto ang mga nakapakasala batok sa imo. Ginapahanumdom mo sila sang ila ginabuhat kag imo sila ginapaandaman natungod sini agod nga ila bayaan ang ila malaut nga pagginawi kag magsalig sila sa imo, ang Ginoo.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 145:1-2, 8-9, 10-11, 13, 14
(S) Bendisyunan ko ang imo ngalan sa wala katubtoban, O Dios ko kag Hari ko.

Ibantala ko ang imo pagkagamhanan, O Dios ko kag hari ko; magapasalamat ako sa imo sa wala sing katubtoban. Sa tagsa ka adlaw magapasalamat ako sa imo; dayawon ko ikaw sa wala sing katubtoban. (S)
Ang Ginoo mahigugmaon kag maluloy-on, indi madali mangakig kag puno sang mapinadayunon nga paghigugma. Maayo sia sa tanan kag maluloy-on sa tanan nga iya ginhimo. (S)
Ang tanan mo nga mga tinuga, O Ginoo, magadayaw sa imo, kag ang imo mga tawo magapasalamat sa imo! Magahambal sila sang himaya sang imo ginharian, kag magasugid sila sang imo gahom. (S)
Ang imo ginharian wala sing katapusan, kag ikaw hari sa walay katubtoban. Ang Dios matutom sa iya mga saad, kag maayo sa tanan nga iya ginahimo. (S)
Ginabuligan niya ang tanan nga yara sa kalisdanan, ginabayaw niya ang tanan nga ginapaubos.  (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Ikaduha nga Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Tesalonica 1:11 - 2:2
   Tungod sini nagapangamuyo kami sa gihapon para sa inyo. Ginapangayo namon sa Dios nga nagtawag sa inyo sa sini nga pagkabuhi nga himuon niya nga mangintakos kamo sini. Kabay nga sa iya gahom, iya matigayon ang inyo handom sa paghimo sing maayo kag mahimpit ang inyo buhat sang pagtuo. Sa sini nga paagi ang ngalan sang aton Ginoong Jesus pagahimayaon ninyo, kag kamo himayaon niya, paagi sa grasya sang aton Dios kag ni Ginoong Jesu-Cristo. Nahanungod sang pagkari sang aton Ginoong Jesu-Cristo kag sang pagtipon sa aton sing tingob sa pag-upod sa iya: nagapakiluoy ako sa inyo, mga kautoran, nga indi kamo dayon magsalangisag sa inyo mga panghunahona ukon magkatublag sa mga nagasiling nga ang Adlaw sang Ginoo nag-abot na. Ayhan may nagtagna ukon nagwali sini, ukon may nagsiling nga kami ang nagsulat sini.

Aleluya:
Juan 3:16
   Kay ginhigugma gid sang Dios ang kalibutan sa bagay nga ginhatag niya ang iya bugtong nga Anak, agod nga ang tagsatagsa nga nagatuo sa iya indi na mapatay, kundi may kabuhi nga wala sing katapusan.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 19:1-10
   Si Jesus nagsulod sa banwa sang Jerico kag nag-agi man lang sia didto. May pangulo sang manugsokot sang buhis didto nga manggaranon nga ginahingalanan kay Zaqueo. Nagtinguha sia sa pagtan-aw kon sin-o ini si Jesus, ugaling indi sia makakita tungod sang madamo nga mga tawo kay putot sia. Gani nagdalagan sia una sa mga tawo kag nagsaka sa kahoy nga sikomoro, agod makakita sia kay Jesus nga magaagi sa sadto nga dalan. Sang pag-abot ni Jesus sa sadto nga duog nagtangla sia kag nagsiling, “Zaqueo, panaog ka sing dalidali, kay madayon ako sa imo balay karon nga adlaw.” Nagpanaog si Zaqueo sing dalidali kag ginbaton niya si Jesus sa daku nga kalipay. Ang tanan nga mga tawo nga nakakita sini nagkulomuron, “Ini nga tawo nagdayon sa balay sang isa ka makasasala.” Si Zaqueo nagtindog kag nagsiling sa Ginoo, “Karon, Sir, ihatag ko sa mga imol ang katunga sang akon pagkabutang kag kon may gindayaan ako, bayaran ko sia sing apat ka pilo.” Si Jesus nagsiling sa iya, “Ang kaluwasan nag-abot sa sining panimalay karon nga adlaw, kay ini sia kaliwat man ni Abraham. Kay ang Anak sang Tawo nagkari sa pagpangita kag sa pagluwas sang nadula.”

No comments:

Post a Comment