Thursday, September 27, 2018

JOSUE - Kapitulo 24

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 
♡♡♡♡♡
Si Josue Naghambal sa mga Tawo sa Sikem
1 Gintipon ni Josue sa Sikem ang tanan nga mga tribo sang Israel. Gintawag niya ang mga katigulangan, mga pangulo, mga hukom, kag ang mga opisyales sang Israel, kag nagpalapit sila sa atubangan sang Dios.
2 Nagsiling si Josue sa tanan nga mga tawo, “Amo ini ang ginasiling sang Ginoo nga Dios sang Israel: 'Sang una anay ang inyo mga katigulangan nagpuyo sa tabok sang Suba sang Euprates, kag nagsimba sa iban nga mga dios. Ang isa sadtong inyo mga katigulangan amo si Tera, ang amay ni Abraham kag ni Nahor.
3 Ginkuha ko si Abraham halin sa tabok sang Euprates kag gindala ko sia sa bug-os nga duta sang Canaan. Ginhatagan ko sia sing madamo nga mga kaliwat. Ginhatag ko sa iya si Isaac,
4 kag sa kay Isaac, ginhatag ko si Jacob kag si Esau. Ginhatag ko kay Esau ang kabakuloran sang Seir nga mangin-iya kaugalingon, pero si Jacob kag ang iya mga kaanakan nagdulhog pa Ehipto.
5 Dayon ginpadala ko si Moises kag si Aaron, kag ginpadalhan ko sing daku nga kalalat-an ang Ehipto. Pagkatapos ginpagwa ko kamo.
6 Ginpagwa ko ang inyo mga ginikanan sa Egipto, kag nakaabot sila sa Dagat nga Mapula. Ginlagas sila sang mga Ehiptohanon sang ila mga karuwahi kag mga soldado nga nagasakay sa kabayo pakadto sa dagat.
7 Sang magpangamuyo sila sa akon, ginbutangan ko sing kadudolman sa tunga nila kag sa mga Ehiptohanon. Ginpalapaw ko ang dagat sa mga Ehiptohanon kag gintabunan sila. Nakita ninyo kon ano ang akon ginhimo sa Ehipto, kag nagpuyo kamo sa desierto sa malawig nga panahon.
8 “ ‘Akon kamo dayon gindala sa duta sang mga Amornon, nga nagpuyo sa sidlangan nga bahin sang Jordan. Nagpakig-away sila sa inyo, kag ginpadaog ko kamo batok sa ila. Gin-agaw ninyo ang ila duta, kag ginlaglag ko sila sa atubangan ninyo.
9 Dayon si Balak, ang anak nga lalaki ni Sipor nga hari sang Moab nagpakig-away batok sa Israel. Nagpatunda sia kay Balaam, ang anak nga lalaki ni Beor, kag nagpangabay sa iya sa pagpakamalaut sa inyo.
10 Wala ko pagpamatii si Balaam, gani ginbendisyunan niya kamo, kag ginluwas ko kamo kay Balak.
11 Nagtabok kamo sa Jordan, kag nakaabot sa Jerico. Ang mga taga-Jerico nagpakig-away batok sa inyo, kag Subong man ang mga Amornon, ang mga Peresnon, ang mga Canaanhon, ang mga Hethanon, ang mga Gergesnon, ang mga Hebhanon, kag ang mga Jebusnon. Ginpadaog ko kamo batok sa ila.
12 Ginpadala ko ang kahadlukan sa una ninyo sa pagtabog sang duha ka hari nga Amornon, kag wala ninyo magamit ang inyo mga espada kag mga pana.
13 Ginhatagan ko kamo sing duta nga wala gid ninyo ginpangabudlayi, kag mga siyudad nga wala ninyo ginpatindog. Nagapuyo kamo didto, kag nagakaon sang mga ubas kag sang mga olibo nga wala ninyo gintanom.’
14 “Gani karon, simbaha ninyo ang Ginoo kag alagara ninyo sia sing maminatud-on kag matutom. Kalimti ninyo ang mga dios nga ginsimba anay sang inyo mga katigulangan didto sa Mesopotamia kag sa Ehipto, kag alagara ninyo ang GINOO.
15 Kon indi kamo luyag mag-alagad sa Ginoo, pat-ura ninyo karon nga adlaw kon sin-o ang inyo alagaron, ang mga dios bala nga gin-alagad sang inyo mga katigulangan sa duta sang Mesopotamia, ukon ang mga dios sang mga Amornon, nga sa ila duta nagapuyo kamo. Pero ako kag ang akon panimalay magaalagad sa Ginoo.”
16 Nagsabat ang mga tawo, "Indi gid kami maghunahona sa pagbiya sa Ginoo kag mag-alagad sa iban nga mga dios!
17 Ang Ginoo nga amon Dios nagluwas sa amon mga ginikanan kag sa amon gikan sa pagpaulipon didto sa duta sang Ehipto, kag nakita namon ang dalagku nga mga butang nga iya ginhimo. Iya kami gin-apinan bisan diin kami magkadto sa tunga sang mga kapungsoran nga amon ginpang-agyan.
18 Samtang nagapadayon kami sa paglakat, ang Ginoo nagtabog sang mga tawo, nga mga Amornon nga nagpuyo sa duta. Gani magaalagad man kami sa Ginoo, kay sia amo ang amon Dios."
19 Nagsiling si Josue sa mga tawo, "Indi kamo makaalagad sa Ginoo, kay sia balaan kag maimon nga Dios. Indi niya pagpatawaron ang inyo mga sala kag mga paglapas.
20 Kon magbiya kamo sa Ginoo kag mag-alagad sa iban nga mga dios, sumpongon kamo sang Ginoo kag silutan niya kamo. Pagalaglagon niya kamo, bisan nga sang una nanginmaayo sia sa inyo."
21 Ang mga tawo nagsiling kay Josue, "Indi mahimo! Magaalagad kami sa Ginoo."
22 Si Josue nagsiling sa ila, "Kamo ang mga saksi sang inyo kaugalingon sa sining kamatuoran nga nagpamat-od kamo sa pag-alagad sa Ginoo." Nagsiling sila, "Huo kami mga saksi."
23 Nagsiling si Josue, "Gani sikwaya ninyo ang iban nga mga dios nga yara sa tunga ninyo, kag magsaad kamo nga magmainunongon sa Ginoo, ang Dios sang Israel."
24 Nagsiling ang mga tawo kay Josue, "Magaalagad kami sa Ginoo nga amon Dios, kag tumanon namon ang iya mga sugo.”
25 Gani si Josue naghimo sing kasugtanan paraj sa mga tawo sadto nga adlaw, kag didto sa Sikem ginhatag niya sa ila ang mga kasugoan kag mga pagsulondan.
26 Ginsulat ni Josue ini nga mga sugo sa libro sang kasugoan sang Dios. Nagkuha sia sing daku nga bato, kag ginpahamtang ini didto sa idalom sang kahoy nga teribento sa santuaryo sang Ginoo.
27 Kag nagsiling si Josue sa tanan nga mga tawo, "Tan-awa ninyo ini nga bato! Amo ini ang manginsaksi naton. Nakabati ini sang tanan nga mga pulong nga ginhambal sang GINOO sa aton. Gani manginsaksi ini batok sa inyo agod indi kamo magrebelde batok sa inyo Dios.”
28 Gani ginpapauli ni Josue ang mga tawo, kag ang tagsatagsa nagbalik sa iya kaugalingon nga duta.
Napatay si Josue kag si Eleasar
29 Sa tapos sadto, si Josue, ang anak ni Nun, nga alagad sang Ginoo, napatay sa edad nga 110 ka tuig.
30 Ginlubong nila sia sa iya kaugalingon nga duta sa Temnatsera, sa kabakuloran sang Efraim, sa aminhan sang bukid sang Gaas.
31 Ang mga Israelinhon nag-alagad sa Ginoo sang buhi pa si Josue, kag sang mapatay sia nagpadayon sila sa pag-alagad sa Ginoo tubtob nga nagkabuhi pa ang mga pangulo nga nakahibalo sang tanan nga ginhimo sang Ginoo para sa Israel.
32 Ang mga tul-an ni Jose nga gindala sang mga Israelinhon halin sa Ehipto, ginlubong sa Sikem, sa isa ka puna nga duta nga ginbakal ni Jacob sing isa ka gatos ka mga pilak sa mga anak nga lalaki ni Hamor, ang amay ni Sikem. Ang duta ginpanubli sang mga kaliwat ni Jose.
33 Si Eleasar nga anak nga lalaki ni Aaron napatay, kag ginlubong sa Gibea, sa banwa sang iya anak nga lalaki nga si Pines, nga ginhatag sa iya sa kabakuloran sang Efraim.


jpara; ukon upod.


No comments:

Post a Comment