Wednesday, October 10, 2018

1 SAMUEL - Kapitulo 20

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 
○○○○○
Ginbuligan ni Jonatan si David
1 Karon si David nagpalagyo gikan sa Nayot sa Rama, nagkadto kay Jonatan kag nagsiling sa iya, "Ano bala ang akon nahimo? Ano bala ang sala ko? Ano bala nga sayop ang akon nahimo sa imo amay nga nagatinguha sia sa pagpatay sa akon?"
2 Nagsabat si Jonatan, "Ang Dios indi magtugot nga mapatay ikaw! Ang akon amay wala sing may ginatago sa akon sang tanan nga iya ginahimo importante ukon indi, kag indi niya ini pag-ilikom sa akon. Indi ina matabo!"
3 Pero si David nagsabat, "Ang imo amay nakahibalo gid kon daw ano ang imo pagpalangga sa akon, kag ginpakamaayo niya nga indi ka pagpahibal-on sang iya pagahimuon, kay basi magkalisod ka. Nagasumpa ako sa imo sa ngalan sang buhi nga Ginoo nga yara na ako sa bibi sang kamatayon!"
4 Nagsiling si Jonatan, “Himuon ko ang bisan ano nga imo luyag.”
5 Nagsabat si David, "Buas amo ang Piesta sang Lati, kag dapat ako magkaon upod sa hari. Pero kon tugotan mo, malakat ako kag magpanago sa uma tubtob sa gab-i sang ikatlo nga adlaw.
6 Kon matalupangdan sang imo amay nga wala ako sa lamisa, singgana sia nga nagpangayo ako sing pahanugot sa imo sa pagpauli sa Betlehem, kay amo ini ang tion para sa tuigan nga paghalad didto para sa akon bug-os nga panimalay.
7 Kon magsiling sia, ‘Wala kaso,' wala ako sing katalagman, pero kon maakig sia, pat-od gid nga malain ang iya himuon sa akon.
8 Kon mahimo buligi ako, kag tumana ang imo ginsumpa sa akon. Pero kon may sala ako, ikaw mismo ang magpatay sa akon! Ngaa nga ang imo pa amay maghimo sini?"
9 Nagsabat si Jonatan, "Indi ka maghunahona sina! Kon mapat-od ko nga malain gid ang himuon sang akon amay sa imo, sugiran ko ikaw.”
10 Dayon nagpamangkot si David, “Paano ang pagpahibalo mo sa akon kon ang imo amay magsabat sa imo nga may kaakig?"
11 Nagsabat si Jonatan, "Dali makadto kita sa uma." Gani naglakat sila,
12 kag si Jonatan nagsiling kay David. “Kabay ang Ginoong Dios sang Israel mangin-aton saksi! Buas ukon sa isa ka buas sa sini nga oras magapamangkot ako sa akon amay. Kon ang iya panimuot sa imo maayo, pahibaluon ko ikaw.
13 Kon may malain sia nga tuyo sa imo, kabay ang Dios magpatay sa akon kon indi ko ikaw pagpahibal-on agod makapalagyo. Kabay nga ang Dios mag-upod sa imo subong sang iya pag-upod sa akon amay!
14 Kag karon, samtang buhi pa ako, kon mahimo tumana ang imo ginsumpa sa akon kag mag-unong ka sa akon, pero kon mapatay ako,
15 ipakita mo ang amo man nga kaayo sa akon panimalay sa wala sing katapusan. Kag kon malaglag na sang Ginoo ang tanan mo nga mga kaaway,
16 kabay nga ang aton saad sa isa kag isa matuman gid. Kon indi ini matuman, ang GINOO magasilot sa imo."
17 Sa liwat ginpasumpa ni Jonatan si David sa paghigugma sa iya, tungod kay ginhigugma niya si David subong sang paghigugma niya sang iya kaugalingon.
18 Dayon si Jonatan nagsiling sa iya, "Buas amo ang Piesta sang Lati, kag matalupangdan gid kon wala ka didto.
19 Sa isa ka buas matalupangdan pa gid kon wala ka didto, gani kadto ka sa ginpanawan mo anay, kag magpanago ka sa tinumpokan sang mga bato didto.k
20 Dayon magapana ako sing tatlo ka baslay pakadto didto, nga daw may iguon ako.
21 Dayon magasiling ako sa akon suloguon nga kadtuan kag pangitaon ang baslay. Kag kon magsiling ako sa iya, 'Ang mga baslay diri lang nayon sa imo, kuhaa sila,' kon sayuron nga wala ikaw sing katalagman kag sarang ka makagwa sa imo ginapanaguan. Nagasumpa ako sa Ginoo nga wala ikaw sing katalagman.
22 Pero kon magsiling ako sa iya, 'Ang mga baslay yara sa unhan nimo,' maglakat ka dayon, kay ang Ginoo nagapapalagyo sa imo.
23 Kon nahanungod sa saad nga aton ginhimo nga duha, ang GINOO magabulig nga aton gid ini tumanon sa walay katubtoban."
24 Gani nagpanago si David sa uma. Sa tion sang Piesta sang Lati si Haring Saul naglingkod sa lamisa sa pagkaon,
25 kag didto sia nagpungko sa iya pirme nalingkuran malapit sa dingding. Si Abner naglingkod sa Iuyo niya, kag si Jonatan naglingkod sa iya naatubangan. Ang lingkuran ni David wala sing may nagalingkod,
26 pero wala sing may ginhambal si Saul sadto nga adlaw, kay naghunahona sia nga may nahanabo sa iya, kag indi pa sia matinlo.
27 Sa madason nga adlaw, sa tapos ang Piesta sang Lati, ang lingkuran ni David wala gihapon sing may nagalingkod, gani si Saul nagpamangkot kay Jonatan, "Ngaa nga wala magkari si David sa pagkaon kahapon kag karon nga adlaw?”
28 Nagsabat si Jonatan, "Naglisensya sia sa akon nga makadto sia sa Betlehem.
29 Nagsiling sia nga kon mahimo tugotan ko sia sa paglakat kay ang iya panimalay magahalad sa banwa, kag ang iya utod nga lalaki nagsiling sa iya nga magtambong gid sia. Kag nagsiling sia nga kon abyan ko sia, tugotan ko sia sa paglakat kag magpakigkita sa iya mga paryente. Amo ina nga wala sia diri sa iya lingkuran sa imo lamisa."
30 Naakig gid si Saul kay Jonatan kag nagsiling sa iya, "Unon ka gid nga bata! Karon nahibaluan ko nga nagaapin ka kay David, kag nagapakahuya sang imo kaugalingon kag sang imo iloy!
31 Tubtob nga buhi si David, indi gid ikaw manginhari sini nga pungsod. Karon kuhaa sia didto kag dalha diri, dapat sia mapatay!"
32 Nagsabat si Jonatan, "Ngaa bala dapat sia patyon? Ano ang iya nahimo?"
33 Pagsiling niya sini, ginbangkaw sia ni Saul sa pagpatay sa iya, kag nahibaluan ni Jonatan nga ang iya amay nagtapat sa pagpatay kay David.
34 Naghalin si Jonatan sa lamisa nga naakig gid kag wala magkaon sa sina nga adlaw, ang ikaduha nga adlaw sang Piesta sang Lati. Nagkalisod gid sia nahanungod kay David kay si Saul nagpakahuya kay David.
35 Sang madason nga aga si Jonatan nagkadto sa uma sa pagpakigkita kay David, suno sa ila ginkaisahan. Nagdala sia sing bata nga lalaki,
36 kag nagsiling sa iya, "Dalagan ka kag pangitaon ang mga baslay nga akon ipana." Ang bata nagdalagan kag si Jonatan nagpana sang baslay sa unhan niya.
37 Sang pag-abot sang bata sa duog nga natup-an sang baslay, nagsinggit si Jonatan sa iya, "Ang baslay yara sa unhan mo!
38 Indi ka maghinayhinay! Dalidalia!" Ginpulot sang bata ang baslay kag ginhatag sa iya agalon,
39 nga wala kahibalo kon ano ang kahulogan sadto kay si Jonatan lamang kag si David ang nakahibalo.
40 Ginhatag ni Jonatan ang iya mga hinganiban sa bata kag ginsingganan sia nga dalhon ini pabalik sa banwa.
41 Sang makalakat na ang bata, naggwa si David gikan sa iya ginapanaguan nga tinumpokan sang mga bato,l nagluhod sa duta kag nagsaludo sing makatlo. Sia kag si Jonatan naghibi kag naghaksanay. Ang kasubo ni David sobra pa sang sa kay Jonatan.
42 Dayon si Jonatan nagsiling kay David, "Kabay ang Dios magaupod sa imo. Ang Ginoo magabulig sa imo kag sa akon, kag sa aton mga kaliwat sa pagtuman sang aton ginsumpaan."Dayon naglakat si David, kag si Jonatan nagbalik sa banwa.


ksa tinumpokan sang mga bato didto; sa Hebreo ang Bato sa Esel.
lnga tinumpokan sang mga bato; sa Hebreo ang bagatnan.


No comments:

Post a Comment