Tuesday, May 10, 2011

RUT - Kapitulo 1

1 2 3 4
♧♧♧♧♧
Si Elimelec kag ang Iya Panimalay Nagpuyo sa Moab
1 Sa panahon nga ang Israel wala pa sing hari, may tiggulotom nga nag-abot sa pungsod. Gani ang isa ka tawo nga taga-Betlehem nga sakop sang Juda nagdala sang iya asawa kag duha ka anak nga lalaki sa Moab sa pagpuyo didto sing pila ka tuig.
2 Ang ngalan sini nga tawo amo si Elimelec, ang iya asawa amo si Noemi kag ang ila duha ka anak amo si Mahalon kag si Quelion. Ini sila katapu sang kabaranggayan ni Efrata. Samtang nagapuyo sila sa Moab,
3 si Elimelec napatay, kag si Noemi na lang kag ang iya duha ka anak ang nabilin.
4 Nagpangasawa sila sang mga dalaga nga taga-Moab nga ang isa ginahingalanan kay Orpa kag ang isa kay Rut. Sa tapos nakapuyo sila didto sing napulo ka tuig,
5 si Mahalon kag si Quelion napatay man, kag si Noemi isahanon na lang nga wala na sing bana ukon kabataan.
Si Noemi kag si Rut Nagbalik sa Bethlehem
6 Samtang didto pa sila sa Moab, si Noemi nakabati nga ang GINOO naghatag sing maayo nga patubas sa iya mga tawo. Gani, nagpanghimos sia sa paghalin sa Moab upod sa iya mga umagad nga babayi.
7 Upod sila naglakat pabalik sa Juda, pero sa dalanon
8 nagsiling sia sa ila, “Pauli kamo kag magpuyo upod sa inyo iloy. Kabay nga ang GINOO magmaayo sa inyo subong nga nanginmaayo gid kamo sa akon kag sa ila nga nagtaliwan.
9 Kag kabay nga buligan kamo sang GINOO agod makapamana kamo liwat kag mapahamtang sa kalinong sa inyo panimalay.” Gani si Noemi naghalok sa ila sa pagpaalam sa ila, pero naghibi sila
10 kag nagsiling sa iya, “Indi kami magpauli, kundi maupod kami sa imo pakadto sa imo mga kasimanwa.”
11 Si Noemi nagsabat, “Mga anak ko, magpuli kamo. Ngaa bala mag-upod pa kamo sa akon? Makabata pa bala ako sing mga lalaki nga inyo mapamana?
12 Magpauli kamo. Indi na ako makapamana kay tigulang na ako. Bisan kon maghunahona ako nga may paglaom pa, kag magpamana karon nga gab-i kag magpamata sing mga lalaki,
13 hulaton bala ninyo nga magdalagku sila kag pamanahon? Punggan bala ninyo ang inyo kaugalingon sa pagpamana sa iban? Mga anak ko, nakahibalo kamo nga indi mahimo ina. Ang GINOO nagsilot sa akon, kag naluoy gid ako sa inyo.”
14 Sa liwat naghibi sila. Dayon si Orpa naghalok sa iya ugangan sa pagpaalam sa iya kag naglakat sa pagpauli, pero si Rut indi maghalin.
15 Gani si Noemi nagsiling sa iya, “Rut, ang imo bilas nagbalik sa iya mga kasimanwa kag sa iya dios. Pauli ka upod sa iya.”
16 Pero si Rut nagsabat, “Indi ako pagpilita sa pagbiya sa imo. Paupda ako sa imo. Maupod ako bisan diin ka makadto; bisan diin ka magpuyo didto man ako magapuyo. Ang imo mga tawo mangin-akon nga tawo, kag ang imo Dios mangin-akon Dios.
17 Kon diin ka mapatay, didto man ako mamatay, kag didto ako ilubong. Kabay nga ang labing mabug-at nga silot sang Dios mangin sa akon kon ako magbiya sa imo sa iban nga kabangdanan luas sa kamatayon.”
18 Sang Makita ni Noemi nga maupod gid si Rut sa iya, wala na sia maghambal pa.
19 Nagpadayon sila sa paglakat tubtob nakaabot sila sa Bethlehem. Sang pag-abot nila ang bug-os nga banwa nagkinagula, kag ang mga babayi nagsiling, “Si Noemi gid bala ini?”
Nagpadayon sila sa paglakat. (1:19)
20 Nagsabat sia, “Indi ninyo ako pagtawga nga Noemi ang Malipayon, kundi tawga ninyo ako kay Mara,a ang Masinulob-on kay ang Dios nga Makagagahom nagpaantos sa akon.
21 Bugana ako sang paghalin ko diri, pero karon ginbalik ako sang GINOO diri nga wala wala gid. Ngaa tawgon pa ninyo ako nga Malipayon nga ang GINOO nga Makagagahom nagpakalain sa akon kag nagsilot sa akon?”
22 Gani, amo ini ang pagbalik ni Noemi halin sa Moab nga upod si Rut, ang iya umagad nga babayi nga taga-Moab. Sang pag-abot nila sa Bethlehem nagasugod gid ang tig-alani sang sebada.


aNOEMI . . . MARA: Sa Hebreo ang Noemi nagakahulogan "manami" kag ang Mara "mapait."


No comments:

Post a Comment