Tuesday, November 17, 2020

Nobyembre 17, 2020, Martes sang Ika-33 nga Semana sang Tuig

Liturhiya sang Pulong
Santa Isabel de Hungaria, Relihiyosa

Nahauna nga Balasahon - Bugna 3:1-6; 14-22
Salmo sa Pagsabat - Mga Salmo 15:2-3, 3-4, 5
Aleluya - 1 Juan 4:10
Ebanghelyo - Lucas 19:1-10
"Ginbaton ni Zaqueo si Jesus sa Daku nga Kalipay"

Ang Pagbasa gikan sa Libro sang:
Bugna kay San Juan nga Apostol 3:1-6; 14-22
“Sa anghel sang iglesia sa Sardis, isulat ini: “Amo ini ang mensahi gikan sa iya nga may pito ka espiritu sang Dios kag may pito ka mga bituon. Nahibaluan ko kon ano ang imo ginahimo. Nahibaluan ko nga nabantugan ka nga buhi, bisan nga ikaw patay! Gani, magmata ka, kag palig-una ang nabilin pa sa imo, sa wala pa ini mapatay sing bug-os. Kay nasapwan ko nga ang imo mga binuhatan indi pa himpit sa atubangan sang akon Dios. Gani, dumdoma kon ano ang gintudlo sa imo kag kon paano mo ini nabatian. Tumana ini, kag bayai ang imo mga sala. Kon indi ka magmata, kadtuan ko ikaw subong sang isa ka makawat, kag indi ka makahibalo kon san-o ako maabot. Pero ang pila sa inyo dira sa Sardis wala magmansa sang inyo nga mga bayu. Magalakat kamo upod sa akon, nga may bayu nga puti, kay takos kamo sa paghimo sini. Ang mga nagadaog pabayuan sing puti nga kaangay sini kag indi ko pagpanason ang ila mga ngalan sa libro sang kabuhi. Ipakilala ko sa atubangan sang akon Amay kag sa iya mga anghel nga akon sila. 
    “Gani, ang may dulonggan, magpamati sa ginasiling sang Espiritu sa mga iglesia!”
    “Sa anghel sang iglesia sa Laodicea, isulat ini: 
    “Amo ini ang mensahi gikan sa iya nga ginatawag Amen, ang matutom kag matuod nga saksi, ang ginhalinan sang tanan nga gintuga sang Dios. Nahibaluan ko ang imo mga binuhatan. Nahibaluan ko nga indi ikaw mabugnaw ukon mainit. Luyag ko kuntani nga mabugnaw ka ukon mainit! Pero tungod kay maalabaab ka lang, indi mainit kag indi man mabugnaw, akon ikaw ibuga! 
    Nagasiling ka, ‘Manggaranon ako kag may madamo nga mga pagkabutang. Wala sing nakulang sa akon.’ Pero wala ka makahibalo kon daw ano ikaw ka makalulooy kag kailo! Imol ka, wala sing bayu kag bulag. Gani, nagalaygay ako sa imo sa pagbakal sa akon sing puraw nga bulawan agod nga magmanggaranon ka. Magbakal ka man sing puti nga bayu nga imo isuksok kag itabon sa imo makahuloya nga pagkahublas. Magbakal ka man sing bulong para sa imo mga mata, agod makakita ka. Ginasabdong ko kag ginasilutan ang tanan nga akon ginahigugma. Gani, magmapisan ka, kag magbiya sa imo mga sala. Pamati ka! Nagatindog ako sa puwertahan kag nagapanuktok. Kon may makabati sang akon tingog kag mag-abri sang puwertahan, magasulod ako sa iya balay, kag magakaon upod sa iya, kag sia magakaon upod sa akon. Ang mga nagadaog papungkoon ko sa akon luyo sa trono, subong nga ako nagdaog, kag karon nagalingkod sa luyo sang Amay sa iya trono. 
    “Gani, ang may dulonggan, magpamati sa ginasiling sang Espiritu sa mga iglesia!”

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 15:2-3, 3-4, 5
(S) Ang mga nagdaog papungkuon ko sa akon luyo sa trono.

Ang tawo nga nagatuman sa Dios sa tanan nga bagay, kag nagahimo sa gihapon sing matarong, nga nagahambal sing matuod kag tinagipusoon, kag wala nagabutangbotang sa iban. (S)
Wala sia nagahimo sing malain sa iya mga abyan, kag wala nagapatupato sing malain sa iya isigkatawo. Ginatamay niya ang mga ginasikway sang Dios, pero iya ginapadunggan ang mga nagatuman sa Ginoo. (S)
Nagapahulam sia nga wala nagapasaka, kag indi sia mahamhaman sa pagpanaksi batok sa wala sing sala.  Ang tawo nga nagahimo sini indi gid malingkang. (S)

Aleluya:
1 San Juan 4:10
   Ang Dios naghigugma sa aton kag nagpadala sa aton sang iya Anak agod nga paagi sa iya, mapatawad ang aton mga sala. 

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 19:1-10
   Si Jesus nagsulod sa banwa sang Jerico kag nag-agi man lang sia didto. May pangulo sang manugsokot sang buhis didto nga manggaranon nga ginahingalanan kay Zaqueo. Nagtinguha sia sa pagtan-aw kon sin-o ini si Jesus, ugaling indi sia makakita tungod sang madamo nga mga tawo kay putot sia. Gani nagdalagan sia una sa mga tawo kag nagsaka sa kahoy nga sikomoro, agod makakita sia kay Jesus nga magaagi sa sadto nga dalan. Sang pag-abot ni Jesus sa sadto nga duog nagtangla sia kag nagsiling, “Zaqueo, panaog ka sing dalidali, kay madayon ako sa imo balay karon nga adlaw.”
   Nagpanaog si Zaqueo sing dalidali kag ginbaton niya si Jesus sa daku nga kalipay. Ang tanan nga mga tawo nga nakakita sini nagkulomuron, “Ini nga tawo nagdayon sa balay sang isa ka makasasala.” 
   Si Zaqueo nagtindog kag nagsiling sa Ginoo, “Karon, Sir, ihatag ko sa mga imol ang katunga sang akon pagkabutang kag kon may gindayaan ako, bayaran ko sia sing apat ka pilo.” 
   Si Jesus nagsiling sa iya, “Ang kaluwasan nag-abot sa sining panimalay karon nga adlaw, kay ini sia kaliwat man ni Abraham. Kay ang Anak sang Tawo nagkari sa pagpangita kag sa pagluwas sang nadula.”

No comments:

Post a Comment