Monday, November 16, 2020

Nobyembre 16, 2020, Lunes sang Ika-33 nga Semana sang Tuig

Liturhiya sang Pulong
Santa Gertrudes, Birhen

Nahauna nga Balasahon - Bugna 1:1-4, 2:1-5
Salmo sa Pagsabat - Mga Salmo 1:1-2, 3, 4, 6
Aleluya - Juan 8:12
Ebanghelyo - Lucas 18:35-43
"Ano ang Luyag mo nga Himuon Ko sa Imo?"

Ang Pagbasa gikan sa Kamunoan sang Libro sang:
Bugna kay San Juan nga Apostol 1:1-4, 2:1-5
    Ini nga libro nahanungod sa mga butang nga ginbugna ni Jesu-Cristo nga ginhatag sang Dios sa iya, agod mapahayag niya sa mga alagad sang Dios kon ano ang dapat magakahanabo sa labing madali. Ini nga mga butang ginpahayag ni Cristo sa iya alagad nga si Juan paagi sa anghel nga iya ginpadala sa iya, kag ginsugid ni Juan ang tanan nga iya nakita. Amo ini ang ginsugid ni Juan nahanungod sang pulong halin sa Dios, kag ang kamatuoran nga ginpahayag ni Jesu-Cristo. Bulahan ang nagabasa sini nga libro, kag bulahan ang mga nagapamati sang mga pulong sini nga tagna kag nagatuman sang nasulat sa sini nga libro! Kay madali na lang ang tion nga ini tanan nga mga butang magakahanabo. 
    Pag-abiabi halin kay Juan sa pito ka mga iglesia sa probinsya sang Asia: 
    Ang grasya kag ang paghidait manginyara sa inyo gikan sa Dios, nga amo karon, amo man anay, kag amo ang magakari, kag gikan sa pito ka mga espiritu nga yara sa atubangan sang iya trono.
    “Sa anghel sang iglesia sa Efeso, isulat ini: 
    “Amo ini ang mensahi gikan sa nagauyat sang pito ka mga bituon sa iya tuo nga kamot, nga nagalakat sa tunga sang pito ka mga kandilerohan nga bulawan. Nahibaluan ko ang imo mga binuhatan. Nahibaluan ko kon daw ano ang imo pagpangabudlay, kag kon daw ano ang pagpailob mo. Nahibaluan ko nga indi ka makapabaya sang malain nga mga tawo kag ginatilawan mo ang mga nagapakaapostoles, pero indi sila mga apostoles, kag imo nasapwan nga mga butigon sila. Mapainulobon ka, nag-antos ka sang mga kabudlayan tungod sa akon, kag wala ka magkataka. Pero amo ini ang nasawayan ko sa imo: wala ka na nagahigugma sa akon subong sang imo paghigugma sa akon sang una. Dumdoma kon daw ano kataas sang imo nahulogan! Magbiya ka sa imo mga sala kag himoa ang imo ginhimo sang una. Kon indi ka magbiya sang imo mga sala, kadtuan ko ikaw kag kuhaon ko ang imo kandilerohan sa iya lugar. 

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 1:1-2, 3, 4, 6
(S) Sa mga nagdaog, tugotan ko sa pagkaon sang bunga sang kahoy sang kabuhi.

Bulahan ang tawo nga nagasikway sang laygay sang mga malaut, nga wala nagasunod sa ginahimo sang mga makasasala, nga wala nagabuylog sa mga nagayaguta sa Dios. Sa baylo, naluyag sia magbasa sang kasugoan sang Ginoo, kag nagatuon sini sa adlaw kag gab-i. (S)
Kaangay sia sang kahoy nga nagatubo sa higad sang sapa, nagapamunga ini sa nagakaigo nga panahon, kag ang iya mga dahon wala nagakalaya. Matigayon niya ang tanan nga iya ginahimo! (S)
Pero indi kaangay sini ang mga malaut! Kaangay sila sang labhang nga ginapalid sang hangin. Ang Ginoo nagatuytoy kag naga-apin sang matarong nga mga tawo, pero ang malaut nagapadulong sa ila kalaglagan. (S)

Aleluya:
San Juan 8:12
   Ako amo ang kapawa sang kalibutan, siling sang Ginoo, ang nagasunod sa akon indi na gid maglakat sa kadudolman kundi may kapawa sang kabuhi.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 18:35-43
   Sadto nga panahon, sang nagahinampot si Jesus sa Jerico, may isa ka bulag nga nagalingkod sa higad sang dalan nga nagapakilimos. Sang pagkabati sang bulag nga may madamo nga mga tawo nga nagaagi nagpamangkot sia, “Ano ang nagakatabo?” 
   Nagsabat sila, “Si Jesus nga taga-Nazaret nagaagi.” 
   Nagsinggit sia, “Jesus! Kaliwat ni David, kaluoyi ako!” 
   Ang mga yara sa una nagsaway sa iya kag ginsingganan sia nga maghipos. Sa baylo sini, nagsinggit pa gid sia sing mabaskog, “Kaliwat ni David, kaluoyi ako!” 
   Gani si Jesus nagdulog kag nagsugo nga ang bulag dalhon sa iya. Sang malapit na sia, si Jesus nagpamangkot sa iya, “Ano ang luyag mo nga himuon ko sa imo?” 
   Nagsabat sia, “Sir, luyag ko nga makakita ako liwat.” 
   Dayon si Jesus nagsiling sa iya, “Makakita ka na! Ang imo pagtuo nag-ayo sa imo.” 
   Sa gilayon makakita na sia, kag nag-upod sia kay Jesus, nga nagahimaya sa Dios. Sang pagkakita sang mga tawo sini, nagdayaw sila tanan sa Dios.

No comments:

Post a Comment