Sunday, November 22, 2020

Nobyembre 22, 2020, Piesta ni Kristo nga Hari

Liturhiya sang Pulong

Nahauna nga Balasahon - Ezequiel 34:11-12, 15-17
Salmo sa Pagsabat - Mga Salmo 23:1-2, 2-3, 5, 6
Ikaduha nga Balasahon - 1 Corinto 15:20-26, 28
Aleluya - Marcos 11:9, 10
Ebanghelyo - Mateo 25:31-46
Kari Kamo.. Panublia ang Ginharian nga Gin-aman sa Imo

Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Ezequiel nga Propeta 34:11-12, 15-17
    "Ako, ang Ginoo nga Gamhanan, nagasiling sa inyo nga ako gid ang magausisa kag magatatap sang akon mga karnero subong sang pagtatap sang manugbantay sang iya karnero nga nag-alaplaag kag gintipon liwat. Pabalikon ko sila halin sa tanan nga mga duog sa diin sila nag-alaplaag sa sadtong madulom kag makatalagam nga adlaw.
    Ako gid ang magabantay sang akon karnero, kag pangitaan ko sila sing duog nga palahuwayan. Ako, ang GINOO, amo ang naghambal sini. 
    "Pangitaon ko ang mga nagkaladula, pabalikon ko ang mga nagtalang, bugkosan ko ang mga may bali, ayuhon ko ang mga nagamasakit, kag pamatyon ko ang mga matambok kag mga mabakod, kay ako amo ang manugbantay nga nagahimo sing matarong. 
    “Gani karon,  akon panong, ako, ang GINOO nga Gamhanan, nagasiling sa inyo nga hukman ko ang tagsatagsa sa inyo, kag painon ko ang maayo sa malain, ang mga karnero sa mga kanding.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 23:1-2, 2-3, 5, 6
(S) Ang Ginoo amo ang akon manugbantay; yara ang tanan nga ginakinahanglan ko.

Ang Ginoo amo ang akon manugbantay; yara ang tanan nga ginakinahanglan ko. Iya ako ginapapahuway sa mga latagon nga may malagtom nga hilamon. (S)
Kag iya ako ginatuytoyan sa mga linaw sang matin-aw nga tubig. Ginahatagan niya ako sing bag-o nga kusog. Ginatuytoyan niya ako sa husto nga dalan, suno sa iya ginsaad. (S)
Ginabutangan mo ako sa lamisa sing madamo nga pagkaon, sa diin makit-an ako sang tanan ko nga mga kaaway, ginhisuan mo sing lana ang akon ulo sa pag-abiabi sa akon, kag ginpaawas mo ang akon kupa. (S)
Sa pagkamatuod, ang imo kaayo kag gugma mangin-akon samtang nga nagakabuhi pa ako, kag ang imo balay mangin-akon puloy-an sa walay katubtoban. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Corinto 15:20-26, 28
    Mga utod: Matuod gid nga si Cristo ginbanhaw gikan sa mga minatay, kag sia amo ang garantiya nga ang mga minatay pagabanhawon. Kay subong nga ang kamatayon nag-abot paagi sa isa ka tawo, sa amo man nga bagay, ang pagkabanhaw gikan sa kamatayon magaabot paagi sa isa ka tawo. Kay subong nga ang tanan nga mga tawo nagkalamatay tungod sang ila kaangtanan kay Adam, sa amo man nga bagay, ang tanan pagabanhawon tungod sang ila kaangtanan kay Cristo. Pero ini pasunod: nahauna si Cristo, kag ang madason amo sila nga iya ni Cristo sa tion sang iya pagkari. Dayon ang katapusan magaabot. Si Cristo magadaog sang tanan nga espirituhanon nga mga gahom, mga awtoridad kag mga kagamhanan kag itugyan niya ang Ginharian sa Dios nga Amay. Kay kinahanglan nga si Cristo maghari, tubtob malutos sang Dios ang tanan nga mga kaaway kag mabutang niya sila sa idalom sang iya mga tiil. Ang katapusan nga kaaway nga pagadag-on amo ang kamatayon. 
    Pero kon mabutang na ang tanan sa idalom sang paggahom ni Cristo, ti, ang Anak mismo magapasakop sang iya kaugalingon sa Dios nga nagbutang sang tanan sa idalom niya. Dayon ang Dios magagahom sing bug-os sa tanan.

Aleluya:
San Marcos 11:9, 10
    Dayawon ang nagakari sa ngalan sang Ginoo! Dayawon ang palaabuton nga ginharian sang aton Amay nga si David.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 25:31-46
    “Kon ang Anak sang Tawo magkari subong Hari, nga ginaupdan sang tanan nga mga anghel, magalingkod sia sa iya harianon nga trono, kag ang tanan nga mga tawo sa kalibutan pagatipunon sa iya atubangan. Dayon painon niya sila sa duha ka grupo, subong nga ang mga karnero ginapain sang manugbantay sa mga kanding. Ipahamtang niya ang mga karnero sa iya tuo, kag ang mga kanding sa iya wala. Dayon ang Hari magasiling sa mga tawo sa iya tuo, ‘Kari kamo nga ginpakamaayo sang akon Amay. Panublia ninyo ang Ginharian nga gin-aman sa inyo halin pa sa pagtuga sang kalibutan. Kay gingutom ako kag ginpakaon ninyo ako, gin-uhaw ako kag ginpainom ninyo ako, dumoluong ako kag ginpadayon ninyo ako sa inyo mga puloy-an, hubo ako kag ginpabayuan ninyo ako, nagmasakit ako kag gin-atipan ninyo ako, nabilanggo kag ginduaw ninyo ako.’ Ang mga matarong magasabat sa iya, ‘San-o bala Ginoo nga nakita ka namon nga nagutom kag ginpakaon ka namon, ukon nauhaw kag ginpainom ka namon? 
    San-o ka bala namon nakita nga dumoluong kag ginpadayon ka sa amon nga mga balay, ukon hubo kag ginpabayuan ka namon? San-o ka bala namon nakita nga nagmasakit ukon nabilanggo kag ginduaw ka namon?’ Ang Hari magasabat, ‘Nagasiling ako sa inyo, kon inyo ini nahimo sa isa sang labing kubos sining akon mga utod, ginhimo ninyo ini sa akon!’
    “Dayon magasiling sia sa mga tawo sa iya wala, ‘Palayo kamo sa akon, mga ginpakamalaut sang Dios! Didto kamo sa kalayo nga wala sing katapusan nga gin-aman sa Yawa kag sa iya mga anghel! Kay gingutom ako kag wala ninyo ako pagpakan-a, gin-uhaw ako kag wala ninyo ako pagpaimna, dumoluong ako kag wala ninyo ako pagpadayuna sa inyo mga balay, hubo ako kag wala ninyo ako pagpabayui, nagmasakit ako kag ginbilanggo pero wala ninyo ako pagduawa.’ Dayon magasabat sila sa iya, ‘Ginoo, san-o ka bala namon nakita nga ginagutom, ukon ginauhaw, ukon dumoluong, ukon hubo, ukon nagamasakit, ukon ginabilanggo kag wala kami magbulig sa imo?’ Ang Hari magasabat sa ila, ‘Matuod gid nagasiling ako sa inyo, kon wala ninyo paghimoa ini sa isa sining labing kubos, wala man ninyo mahimo ini sa akon.’ Ini sila pagasilutan sa wala sing katapusan, kag ang mga matarong magaangkon sang kabuhi nga wala sing katapusan.”

No comments:

Post a Comment