Monday, October 5, 2020

Oktubre 5, 2020, Lunes sang Ika-27 nga Semana sang Tuig

Liturhiya sang Pulong

Nahauna nga Balasahon - Galacia 1:6-12
Salmo sa Pagsabat - Mga Salmo 111:1-2, 7-8, 9 kag 10
Aleluya - Juan 13:34
Ebanghelyo - Lucas 10:25-37
"Lakat ka kag Himoa ang subong man"

Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Galacia 1:6-12
Natingala gid ako nga kadali sa inyo magbiya sa Dios nga nagtawag sa inyo paagi sa grasya ni Cristo, kag magsunod sa iban nga maayong balita. Kon sa bagay, wala na sing “iban pa nga maayong balita,” pero ginasiling ko ini sa inyo tungod kay may iban nga mga tawo nga nagatublag sa inyo kag luyag magpatiko sang Maayong Balita ni Cristo. Pero bisan kami, ukon ang isa ka anghel gikan sa langit, ang magwali sing isa ka maayong balita nga lain sang sa amon ginwali sa inyo, kabay nga kondenahon sia sa impiyerno! Ginsiling na namon ini sang una, kag karon akon ginasiling liwat: ang bisan sin-o nga nagawali sang isa ka maayong balita nga lain sang sa inyo nabaton, kabay nga kondenahon sia sa impiyerno! 
    Nagakahulogan bala ini nga luyag ako mahamut-an sang mga tawo? Indi! Luyag ako nga mahamut-an sang Dios! Nagatinguha bala ako sa pagpaayon sa mga tawo? Kon amo pa ini ang ginahimo ko, kuntani indi ako alagad ni Cristo. 
    Ginasugiran ko kamo, mga utod, nga ang Maayong Balita nga akon ginawali wala nagikan sa tawo. Wala ko ini nabaton sa bisan kay sin-o, ukon may nagtudlo sini sa akon, kundi si Jesu-Cristo mismo amo ang nagpahayag sini sa akon. 

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 111:1-2, 7-8, 9 kag 10
(S) Ang Ginoo wala nagakalipat sang Iya kasugtanan.

Sa bug-os ko nga tagipusoon magapasalamat ako sa Ginoo, sa pagtilipon sang iya mga tawo. Daw ano ka makatilingala sang mga butang nga ginahimo sang Ginoo! Ang tanan nga nalipay sang iya nga binuhatan naluyag maghangop sini. (S)
Matutom sia kag matarong sa tanan nga iya ginahimo, masaligan ang tanan niya nga mga sugo. Nagapadayon ini sa tanan nga panahon, ginhatag ini suno sa kamatuoran kag katarungan. (S)
Ginluwas niya ang iya mga tawo, kag naghimo sia sing walay katapusan nga kasugtanan sa ila. Balaan kag gamhanan sia! Dapat sia dayawon sa walay katapusan! (S)

Aleluya:
San Juan 13:34
   Ginahatag ko sa inyo ang isa ka bag-o nga sugo; siling sang Ginoo, maghigugmaanay kamo subong nga ako nagahigugma sa inyo.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 10:25-37
   Dayon may isa ka manunodlo sang Kasugoan nga nagtindog sa pagdakupdakop kay Jesus paagi sa isa ka pamangkot, “Manunodlo, ano bala ang himuon ko agod maangkon ko ang kabuhi nga wala sing katapusan?”
   Si Jesus nagsabat, “Ano bala ang ginasiling sang mga Kasulatan? Ano bala ang kahulogan sini sa imo?”
   Ang tawo nagsabat, “ ‘Higugmaa ang Ginoo nga imo Dios sa bug-os mo nga tagipusoon, sa bug-os mo nga kalag, sa bug-os mo nga kusog, kag sa bug-os mo nga hunahona,’ kag, ‘Higugmaa ang imo isigkatawo subong sang imo kaugalingon.’ ”
   Si Jesus nagsabat, “Husto ang imo sabat. Himoa ini kag magakabuhi ka.”
   Pero ang manunodlo sang Kasugoan buot magpakamatarong sang iya kaugalingon, gani ginpamangkot niya si Jesus, “Sin-o bala ang akon isigkatawo?”
   Si Jesus nagsabat, “May isa ka tawo nga nagdulhog pakadto sa Jerico halin sa Jerusalem nga ginbanggaan sang mga buyong. Ginkuha nila ang iya tanan nga pagkabutang pati ang iya bayu, ginbakol sia kag ginbayaan nga daw sa patay na. May nag-agi nga isa ka pari sa sina nga dalan. Sang pagkakita niya sang tawo, naglikaw sia sa pihak sang dalan. Sa amo man nga dalan may nag-agi nga isa ka Levita, kag sang pagkakita niya sang tawo iya lang gintan-aw kag naglikaw sia sa pihak sang dalan. Pero may isa ka Samariahanon nga nakaagi sa amo nga dalan. Sang pagkakita niya sang tawo naluoy gid sia. Ginpalapitan niya ang tawo, ginhaplasan niya sing lana kag bino ang iya sini mga pilas kag ginbugkosan. Dayon ginpasakay niya sia sa iya kaugalingon nga asno, gindala sa dalayunan kag gin-atipan niya sia. Sang madason nga adlaw nagkuha sia sing P40 kag ginhatag niya ini sa tag-iya sang dalayunan. Nagsiling sia sa iya, ‘Tatapa sia, kag sa akon pagbalik bayaran ko ikaw sang tanan nga magasto mo sa iya.’ ”
   Dayon si Jesus nagpamangkot, “Ti, sa imo abi, sin-o bala sa sining tatlo, ang nangin-isigkatawo sining tawo nga ginbanggaan sang mga buyong?”
   Nagsabat sia, “Yadtong nagkaluoy gid sa iya.”
   Si Jesus nagsiling, “Ti, lakat ka kag himoa ang subong man.”

No comments:

Post a Comment