Sunday, October 11, 2020

Oktubre 11, 2020, Ika-28 nga Domingo sang Tuig

Liturhiya sang Pulong

Nahauna nga Balasahon - Isaias 25:6-10A
Salmo sa Pagsabat - Mga Salmo 23:1-3A, 3-4, 5, 6
Ikaduha nga Balasahon - Filipos 4:12-14, 19-20
Aleluya - Efeso 1:17-18
Ebanghelyo - Mateo 22:1-14
Ang mga Inagda Indi Magkadto sa Punsyon

1. Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Isaias nga Propeta 25:6-10A
Diri sa bukid sang Sion ang Ginoo nga Makagagahom magaaman sang isa ka bangkite para sa tanan nga mga kapungsoran sang kalibutan—isa ka bangkite sang labing manamit nga pagkaon kag sang labing maayo nga bino. Diri panason niya ang tanan nga mga gal-om sang kasubo nga nagalikop sang tanan nga mga kapungsoran. Ang Ginoo magadula sang kamatayon sa walay katapusan! Pagapahiran niya ang mga luha sang tagsatagsa sa mga mata kag kuhaon niya ang kahuloy-an nga gin-antos sang iya mga tawo sa bug-os nga kalibutan. Ang Ginoo gid amo ang naghambal! Kon mahanabo ini, ang tagsatagsa magasiling, "Sia amo ang amon Dios! Nagsalig kami sa iya kag ginluwas niya kami. Sia amo ang Ginoo. Nagsalig kami sa iya, kag karon nagakasadya kami kag nagakalipay, kay ginluwas niya kami!” Ang Ginoo magaapin sang bukid sang Sion.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 23:1-3A, 3-4, 5, 6
(S) Ang imo balay mangin-akon puloy-an sa walay katubtoban.

Ang Ginoo amo ang akon manugbantay; yara ang tanan nga ginakinahanglan ko. Iya ako ginapapahuway sa mga latagon nga may malagtom nga hilamon, kag iya ako ginatuytoyan sa mga linaw sang matin-aw nga tubig. Ginahatagan niya ako sing bag-o nga kusog.  (S)
Ginatuytoyan niya ako sa husto nga dalan, suno sa iya ginsaad. Bisan pa nagaagi ako sa dalan nga tama kadulom, indi gid ako mahadlok, O Ginoo, kay ikaw nagaupod sa akon! Ang imo baston kag ang imo sungkod nagaapin sa akon. (S)
Ginabutangan mo ako sa lamisa sing madamo nga pagkaon, sa diin makit-an ako sang tanan ko nga mga kaaway, ginhisuan mo sing lana ang akon ulo sa pag-abiabi sa akon, kag ginpaawas mo ang akon kupa. (S)
Sa pagkamatuod, ang imo kaayo kag gugma mangin-akon samtang nga nagakabuhi pa ako, kag ang imo balay mangin-akon puloy-an sa walay katubtoban. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Filipos 4:12-14, 19-20
Nahibaluan ko ang pagpangabuhi nga mapiot kag ang pagpangabuhi nga hamungaya. Natun-an ko ini tanan, agod nga sa bisan diin kag sa bisan ano nga kahimtangan kuntento ako bisan busog ako ukon gutom, bisan sa kahamungayaan ukon sa kapiutan. Makasarang ako sa pag-atubang sang tanan nga kahimtangan paagi sa gahom nga ginahatag sa akon ni Cristo. Pero kaayo gid sa inyo, kay ginbuligan ninyo ako sa akon mga palaligban. Kag ang akon Dios, sa iya bugana nga manggad kay Cristo Jesus magahatag sa inyo sang tanan ninyo nga mga kinahanglanon. Sa aton Dios kag Amay ihatag ang himaya sa wala sing katubtoban. Kabay pa. 

Aleluya:
Taga-Efeso 1:17-18
Ang amay sang aton Ginoong Jesu-Cristo nagahatag sang kapawa sa inyo agod inyo mahibaluan kon ano ang paglaom sang iya pagtawag sa inyo.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 22:1-14
Si Jesus naghambal liwat sa mga tawo paagi sa mga palaanggiran. “Ang Ginharian sang langit kaangay sa isa ka hari nga naghanda sang isa ka punsyon sa kasal sang iya anak. Ginpadala niya ang iya mga suloguon sa pagtawag sang mga inagda sa punsyon, pero ang mga inagda indi magkadto. Gani ginsugo niya ang iban niya nga mga suloguon kag ginsingganan, ‘Singgana ninyo ang mga inagda nga ang akon punsyon handa na, ang akon mga baka kag mga tinday nga pinatambok naihaw na, kag ang tanan handa na. Gani kari kamo kag mamunsyon!’ Pero ang mga inagda wala magsapak kundi naglakat sila: ang isa sa iya uma, ang isa sa iya baligyaan, samtang ang iban nga mga inagda nagdakop, nagbunal, kag nagpatay sa mga suloguon. Ang hari naakig gid, kag ginpadala niya ang iya mga soldado sa pagpamatay sa mga nagpatay sang iya suloguon, kag sa pagsunog sang ila banwa. Dayon gintawag niya ang iya mga suloguon kag ginsingganan, ‘Ang akon punsyon sa kasal handa na, ugaling ang mga inagda indi takos. Karon kadto kamo sa mga dalan kag agdaha ninyo sa punsyon ang tanan nga inyo masugata.’ Gani ang mga suloguon nagkadto sa mga dalan kag gintipon nila ang tanan nga ila nakita, malain kag maayo. Kag ang kalan-an sa punsyon napuno sang mga inagda. 
    “Nagsulod ang hari sa pagtan-aw sang mga inagda, kag nakita niya ang isa ka tawo nga wala makasuksok sang bayu para sa punsyon. Ginpamangkot sia sang hari, ‘Abyan, ngaa nga nakasulod ka diri nga wala makasuksok sang bayu para sa punsyon?’ Pero wala sia magsabat. Dayon ang hari nagsugo sa mga suloguon, ‘Gapusa ninyo ang iya kamot kag tiil kag ihaboy sa kadudolman sa gwa. Didto magahibi sia kag magabagrot sang iya mga ngipon.’” 
    Kag sa katapusan si Jesus nagsiling, “Kay madamo ang mga gin-agda, pero pila lamang ang mga ginpili.” 

No comments:

Post a Comment