Sunday, July 26, 2020

Ang Manggad sang Ginharian sang Dios

Liturhiya sang Pulong
(Domingo, Hulyo 26, 2020)
San Joaquin kag Santa Ana, Ginikanan sang Mahal nga Birhen Maria

1. Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Libro sang:
Mga Hari 3:5, 7-12
   Sadto nga gab-i ang Ginoo nagpakita sa iya sa isa ka damgo kag ginpamangkot sia, “Ano ang luyag mo nga ihatag ko sa imo?”
   O Ginoong Dios, ginpabulos mo ako sa akon amay subong nga hari, bisan pamatan-on pa ako kag indi pa makahibalo maggahom. Yari ako upod sa mga tawo nga ginpili mo nga mangin-imo, mga tawo nga madamo gid nga indi sarang maisip. Gani, hatagi ako sing kaalam sa paggahom sing matarong kag sa paghibalo sang maayo kag sang malain. Kay kon indi mo ako paghatagan, ano bala ang paggahom ko sining imo mga tawo nga tama kadamo?”
   Ang Ginoo nalipay nga si Salomon nagpangayo sini, gani nagsiling sia sa iya, “Tungod kay nagpangayo ka sing kaalam sa paggahom sing matarong, sa baylo sang malawig nga kabuhi para sa imo kaugalingon, ukon kamanggaran, ukon kamatayon sang imo mga kaaway, ihatag ko ang ginapangayo mo. Hatagan ko ikaw sing kaalam kag paghangop labaw sa bisan kay sin-o sang una ukon sa ulihi man.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 119:57, 72, 76-77, 127-128, 129-130
(S) O Ginoo, daw ano ang paghigugma ko sang imo kasugoan!

Ikaw gid lang, O GINOO, ang akon ginahandom; nagasaad ako sa pagtuman sang imo mga kasugoan. Ang kasugoan nga imo ginahatag labi pa sa akon sang sa tanan nga pilak sa kalibutan. (S)
Lipaya ako sang imo mapinadayunon nga gugma, suno sa imo ginsaad sa akon nga imo alagad. Kaluoyi ako, kag ako magakabuhi, kay nagakalipay ako sa imo kasugoan. (S)
Ginahigugma ko ang imo mga sugo sing labi pa sa bulawan, labi pa sa pinakapuraw nga bulawan. Gani ginasunod ko ang tanan mo nga mga pagtudlo, kag ginapakalain ko ang di-matarong nga mga pagginawi. (S)
Ang imo mga pagtulon-an maayo gid; ginatuman ko ini sa bug-os ko nga tagipusoon. Ang kasaysayan sang imo mga pagtulon-an nagahatag sing kapawa, kag nagahatag sing kaalam sa mga wala sing tinun-an. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Roma 8:28-30
   Kay nakahibalo kita nga ang tanan nga mga butang ginahimo sang Dios para sa kaayuhan sang mga nagahigugma sa iya, kag sa mga gintawag niya suno sa iya tinutoyo. Kay ang mga ginpili na sang Dios, iya man ginpain, agod manginkaangay sila sang iya Anak, agod nga ang Anak manginpanganay sang madamo nga mga kautoran. Gani, gintawag sang Dios ang iya mga ginpain; kag ang iya mga gintawag, iya man sila ginpakamatarong; kag ang iya ginpakamatarong iya man ginpaambit sang iya himaya. 

Aleluya:
Mateo 11:25
   Bulahan ikaw, O Amay, Ginoo sang langit kag duta, kay ginpahayag mo sa mga di-maalam ang misteryo sang ginharian.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 13:44-52
   “Ang Ginharian sang langit kaangay sang manggad nga ginlubong sa uma. Nasapwan ini sang isa ka tawo kag iya liwat gintampukan. Sa daku nga kalipay naglakat sia kag ginbaligya niya ang tanan niya nga mga pagkabutang, kag nagbalik sa pagbakal sadto nga uma.”
   “Subong man, ang Ginharian sang langit kaangay sang isa ka negosyante nga nagpangita sang malahalon nga perlas. Sang pagkakita niya sang isa ka perlas nga malahalon, naglakat sia kag ginbaligya niya ang tanan niya nga mga pagkabutang kag ginbakal ang perlas.” 
   “Subong man, ang Ginharian sang langit kaangay sang isa ka sahid nga ginladlad sa dagat, kag nagakuha sang sarisari nga mga isda. Sang puno na ang sahid ginbutong ini sang mga mangingisda pa higad kag naglingkod sila sa pagpili sang mga isda. Ang mga maayo ginsulod sa batulang kag ang mga malain ginpilak. Manginsubong man ini sa katapusan sang panahon. Ang mga anghel sang Dios magakari kag magapain sang malaut nga mga tawo sa mga matarong, kag ang mga malaut ila itagbong sa kalayo nga nagadabadaba. Didto magahinibi sila kag magabagrot sang ila mga ngipon.” 
   Si Jesus nagpamangkot sa ila, “Nahangpan bala ninyo ini tanan?” 
   Nagsabat sila, “Huo.” 
   Gani si Jesus nagsiling, “Ini nagakahulogan, nga ang tagsa ka manunodlo sang Kasugoan nga nangingintuton-an sang Ginharian sang langit kaangay sang tag-iya sang balay nga nagakuha sang bag-o kag daan nga mga butang sa iya talaguan.” 

No comments:

Post a Comment