Monday, July 27, 2020

Ano Kaangay ang Ginharian sang Langit

Liturhiya sang Pulong
(Lunes, Hulyo 27, 2020)
Lunes sang Ika-17 nga Semana sang Ordinaryo nga Panahon

Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Jeremias nga Propeta 13:1-11
   Ang Ginoo nagsugo sa akon sa paglakat kag sa pagbakal sang karsonsilyo nga lino para sa akon kaugalingon kag isuksok ini. Pero ginsingganan niya ako nga indi ini pag-itum-oy sa tubig. Gani nagbakal ako sing karsonsilyo, kag ginsuksok ko ini. Dayon naghambal liwat ang Ginoo sa akon, kag nagsiling, “Kadto ka sa Suba sang Eufrates. Dalha ang karsonsilyo nga imo ginasuksok, kag tagoa ini sa isa ka gikab sa mga bato.” Gani naglakat ako kag gintago ini malapit sa Eufrates.
   Sang makaligad ang pila ka adlaw, ang Ginoo nagsugo sa akon sa pagbalik sa Eufrates kag sa pagkuha sang karsonsilyo. Gani nagbalik ako sa Eufrates. Ginpangita ko ang duog nga akon gintaguan sang karsonsilyo kag akon sila nakita. Nakita ko nga gabok, kag indi na mapuslan.
   Dayon ang Ginoo naghambal sa akon liwat. Nagsiling sia, “Sa sini nga paagi pagalaglagon ko ang bugal sang Juda kag ang daku nga bugal sang Jerusalem. Ining malaut nga mga tawo indi luyag magtuman sang akon mga pulong, kag sila matig-a sing ulo kag malaut sa gihapon. Ginsimba nila kag gin-alagad ang iban nga mga dios. Gani, manginkaangay sila sa sining karsonsilyo nga indi na mapuslan. Subong nga ang karsonsilyo nagahugot sa hawak sang isa ka tawo, amo man ini ang luyag ko sa tanan nga mga tawo sang Israel kag sa tanan nga mga tawo sang Juda nga mag-uyat sila sing hugot sa akon. Ginhimo ko ini agod nga sila mangin-akon mga tawo, kag sila magdayaw kag maghimaya sang akon ngalan, pero indi sila magtuman sa akon.”

Kalantahon sa Pagsabat:
Deuteronomio 32:18-19, 20, 21
(S) Nalimtan nila ang Dios nga naghatag sa ila sing kabuhi.

Nalimtan nila ang ila Dios, ang ila gamhanan nga manlulowas, ang isa nga naghatag sa ila sing kabuhi. “Sang makita ini sang Ginoo, naakig sia, kag ginsikway niya ang iya mga anak nga lalaki kag babayi. (S)
Nagsiling sia, ‘Indi ko na sila pagbuligan, dayon tan-awon ko kon ano ang maabutan nila, yadtong malimbungon kag indi masaligan nga mga tawo. (S)
Ginpaakig nila ako sang ila mga diosdios, ginpaimon nila ako sang ila di-matuod nga mga dios. Gani, paakigon ko sila sa isa ka pungsod nga mga buangboang, paimunon ko sila sa isa ka pungsod nga walawala gid. (S)

Aleluya:
Santiago 1:18
   Sa iya kaugalingon nga kabubot-on, ginhimo niya kita nga iya mga anak paagi sa pulong sang kamatuoran, agod nga manginnahauna kita sa tanan niya nga mga tinuga. 

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 13:31-35
   Si Jesus nagsugid sa ila sing isa naman ka palaanggiran, “Ang Ginharian sang langit kaangay sang binhi sang mostasa, nga ginkuha sang isa ka tawo kag ginpanggas sa iya uma. Ini labing diutay sa tanan nga binhi, pero kon magtubo ini magataas sia sa tanan nga kahuykahoy kag mangindaku nga kahoy, sa bagay nga ang mga pispis nagadapo kag nagapugad sa iya mga sanga.” 
   Si Jesus nagsugid sa ila sing isa pa gid ka palaanggiran, “Ang Ginharian sang langit kaangay sang lebadora. Ginakuha ini sang isa ka babayi kag ginalamas sa tatlo ka sukob nga arina, tubtob nga maghabok ang bug-os nga linamas.” 
   Si Jesus naggamit sang mga palaanggiran sa pagtudlo sini nga mga butang sa mga tawo. Wala sia sing may ginhambal sa ila nga indi paagi sa palaanggiran. Ginhimo niya ini agod matuman ang ginsiling sang propeta: 
     “Magahambal ako sa ila
     Paagi sa mga palaanggiran,
     Magasugid ako sang mga butang
     Nga wala pa mahibal-i
     Halin sa pagtuga sang kalibutan.” 

No comments:

Post a Comment