Sunday, September 13, 2020

Setyembre 13, 2020, Ika-24 nga Domingo sang Tuig

Liturhiya sang Pulong

Nahauna nga Balasahon - Sirac 27:30-28:7
Salmo sa Pagsabat - Mga Salmo 103:1-2, 3-4, 9-10, 11-12
Ikaduha nga Balasahon - Roma 14:7-9
Aleluya - Juan 13:34
Ebanghelyo - Mateo 18:21-35
Ginoo, Makapila bala Ako Magapatawad sa Akon Utod

1. Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Sirac 27:30-28:7
   Ang aligutgot kag ang kaakig, akon man ginakangil-aran, Pero ini sila yara sa makasasala. Ang tawo nga nagatimalos magaantos sang pagtimalos sang Ginoo, Nga nagalista sing maid-id sang iya mga sala. Patawara ang imo kaingod sang iya mga sayop; Dayon kon mangamuyo ka, Ang imo mga sala patawaron. Kon ang isa ka tawo nagahupot sing kaakig sa isa, Magapaabot bala sia sing kaluoy sa Ginoo? Kon wala sia sing kaluoy sa iya kapareho, Makapangayo bala sia sing kapatawaran Tungod sang iya kaugalingon nga mga sala? Kon ang isa ka mamalatyon nga tawo Nagahupot sing kaakig, Sin-o bala ang magapatawad sa iya sang iya mga sala? Dumdoma kon ano ang imo maabotan, Kag untati ang pagdumot; Panumdoma ang pagkadunot kag ang kamatayon Kag magkabuhi ka suno sa mga sugo. Talupangda ang mga sugo, kag indi ka magkaakig Sa imo isigkatawo. Dumdoma ang kasugtanan sang Labing Mataas, Kag kalimti ang sayop. 

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 103:1-2, 3-4, 9-10, 11-12
(S) Ang Ginoo maluloy-on kag mahigugmaon, indi madali mangakig, kag puno sang mapinadayunon nga gugma.

Dayawa ang Ginoo, O kalag ko! Dayawa ang iya balaan nga ngalan, bug-os ko nga tagipusoon! Dayawa ang Ginoo, O kalag ko, kag indi pagkalimti kon daw ano ang iya kaayo. (S)
Ginapatawad niya ang tanan ko nga mga sala kag ginaayo niya ang tanan ko nga mga balatian; ginaluwas niya ako sa lulobngan kag ginalikupan niya ako sang gugma kag kaluoy. (S)
Wala sia nagasabdong sing dalayon; ang iya pagpangakig wala nagapadayon. Ang iya silot kulang pa sang nagakabagay sa aton, ukon nagabalos sa aton tungod sang aton mga sala kag kasaypanan. (S)
Subong sang kataas sang langit sa ibabaw sang duta, amo man kadaku ang iya paghigugma sa mga nagatahod sa iya. Subong sang kalayo sang sidlangan sa nakatundan, amo man kalayo ang iya pagpahilayo sang aton mga sala sa aton. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Roma 14:7-9
   Kay wala sing bisan isa sa aton nga nagakabuhi ukon nagakamatay para sa iya lamang kaugalingon. Kon nagakabuhi kita, ini tungod kay nagakabuhi kita para sa Ginoo. Kag kon mapatay kita, ini tungod kay nagakamatay kita para sa Ginoo. Gani, bisan nagakabuhi kita ukon nagakamatay, iya kita sang Ginoo. Kay si Cristo nagpakamatay kag nabanhaw, agod nga mangin-Ginoo sia sang mga buhi kag sang mga patay. 

Aleluya:
San Juan 13:34
   Ginahatag ko sa inyo ang isa ka bag-o nga sugo, siling sang Ginoo; maghigugmaanay kamo subong nga ako nagahigugma sa inyo.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 18:21-35
   Nagpalapit si Pedro kay Jesus kag nagpamangkot, “Ginoo, makapila bala makasala ang akon utod sa akon kag ako magapatawad sa iya? Tubtob bala sa makapito?” Si Jesus nagsabat, “Wala ako magsiling sa imo nga tubtob sa makapito, kundi 70 ka pito.” Kay ang Ginharian sang langit kaangay sang isa ka hari nga luyag maghusay sang mga utang sang iya mga suloguon sa iya. Sang nagahusay sia sang ila mga utang, may gindala sa iya nga nakautang sing minilyon ka pisos. Tungod nga indi makabayad ang suloguon sang iya utang, nagsugo ang iya agalon nga ibaligya sia, ang iya asawa, ang iya mga kabataan kag ang tanan niya nga pagkabutang agod mabayaran niya ang iya mga utang. Nagluhod ang suloguon sa atubangan sang iya agalon kag nagpakiluoy, ‘Amoy, hulatholata lang ako anay, kay bayaran ko ikaw sang tanan!’ Ang agalon naluoy sa iya, gani ginpalakat niya sia kag wala na pagpabayara sang iya utang. “Karon naggwa sia kag nasugata niya ang isa man ka suloguon nga nakautang sa iya sing pila lamang ka pisos. Ginliab niya sia kag ginkuga nga nagasiling, ‘Bayari ang utang mo sa akon!’ Ang iya pareho nga suloguon nagluhod nga nagapakiluoy sa iya, ‘Hulatholata lang ako anay, kay bayaran ko ikaw!’ Pero indi gid sia makahulat. Sa baylo ginpabilanggo niya sia tubtob mabayaran niya ang iya utang. Sang pagkakita sini sang iban nga mga suloguon, naglain gid ang buot nila kag ginkadtuan nila ang ila agalon kag ginsugiran sang nahanabo. Gani ginpatawag sang agalon yadtong suloguon kag ginhambalan, ‘Walay pulos ka nga suloguon! Ginpatawad ko ang imo mga utang kay nagpakiluoy ka sa akon. Kuntani magkaluoy ka man sa pareho mo nga suloguon subong sang pagkaluoy ko sa imo.’ Naakig gid ang iya agalon kag ginpabilanggo sia agod masilutan tubtob nga bayaran niya ang tanan niya nga utang.” Sa katapusan si Jesus nagsiling, “Amo man ini ang himuon sa inyo sang akon Amay sa langit kon ang tagsa sa inyo indi magpatawad sang inyo utod sa inyo tagipusoon.”

No comments:

Post a Comment