Tuesday, January 29, 2019

Si Herodes Nakonsensya

Liturhiya sang Pulong
(Biyernes, Pebrero 8, 2019)
Santa Josefina Bakhita, Birhen
Ang Pagbasa gikan sa Sulat sa mga:
Hebreo 13:1-8
Magpadayon kamo sa paghigugmaanay subong mga mag-ulotod sa kay Cristo. Indi kamo magkalipat sa pagbaton sang mga dumoluong sa inyo mga balay. May pila nga nakahimo sini kag sa wala nila mahibaloi nakabaton sila sang mga anghel. Dumdoma ninyo ang mga yara sa bilangguan, subong nga daw nabilanggo man kamo upod sa ila. Dumdoma ninyo ang mga nagaantos, nga daw nagaantos man kamo upod sa ila. Dapat padunggan sang tanan ang pag-asawahay, kag ang mga bana kag mga asawa indi magluib sa isa kag isa. Pagahukman sang Dios ang tanan nga mga makihilawason kag ang mga nagapanginbabayi ukon nagapanginlalaki. Likawi ninyo ang paghigugma sa kuwarta, kag manginkuntento kamo sang yara sa inyo. Kay ang Dios nagsiling, “Indi gid ako magbiya kag magpatumbaya sa inyo.” Gani magpakaisog kita kag magsiling: “Ang Ginoo amo ang akon manugbulig, Wala ako sing kahadlukan. Ano ang mahimo sang tawo sa akon?” Dumdoma ang inyo anay mga pangulo, nga nagwali sa inyo sang pulong sang Dios. Dumdoma ninyo kon paano sila nagkabuhi kag napatay, kag iluga ang ila pagtuo. Si Jesu-Cristo amo man kahapon, karon kag sa gihapon.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 27:1, 3, 5, 8-9
(S) Ang Ginoo mo ang akon kapawa kag ang akon kaluwasan.

Ang Ginoo amo ang akon kapawa kag kaluwasan; wala ako sing sin-o nga kahadlukan, ang Ginoo nagaapin sa akon sa tanan nga katalagman; wala ako sing kahadlukan. (S)
Bisan pa ginalibutan ako sang bug-os nga hangaway, wala ako sing kahadlukan, bisan pa nga salakayon nila ako. Sa gihapon nagasalig ako sa Dios. (S)
Taguon niya ako sa iya palanaguan sa tion sang kinagamo, iya ako tipigan nga indi maano sa sulod sang iya templo, kag iya ako ipahamtang sing malig-on sa ibabaw sang mataas nga bato. (S)
Sa daku nga kasadya magadulot ako sing mga halad sa iya Templo, magaamba kag magadayaw ako sa Ginoo! Indi ka magpanago sa akon! Indi ka magkaakig sa akon, indi man pagsikwaya ang imo alagad. (S)

Aleluya:
Lucas 8:15
Bulahan ang mga nagapmati sang pulong sang Dios kag nagatipig sini sa maayo kag masinulondon nga tagipusoon tubtob nga magpamunga sila.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Marcos 6:14-29
Karon ini tanan nabatian ni Herodes nga hari tungod kay ginbantog si Jesus sa tanan nga duog. May mga tawo nga nagsiling, “Nabanhaw si Juan Bautista! Amo ini ang kabangdanan kon ngaa makatilingala ang ginahimo niya.” Pero ang iban nagsiling, “Si Elias sia.” Kag ang iban pa gid nagsiling, “Isa sia ka propeta subong sang mga propeta sang una anay.” Sang pagkabati ni Herodes sini nagsiling sia, “Si Juan Bautista sia! Ginpapugotan ko sia, pero karon nabanhaw!” Si Herodes mismo amo ang nagmando nga ipadakop si Juan, ipagapos kag ipabilanggo. Ginhimo niya ini tungod kay Herodias nga iya ginpangasawa bisan ini sia asawa sang iya utod nga si Felipe. Pirme lang sia ginahambalan ni Juan Bautista, “Indi matarong ang imo pagpangasawa sang asawa sang imo utod!” Gani gindumtan ni Herodias si Juan kag gintuyo niya nga patyon, pero indi sia makahimo sini tungod kay Herodes. Nahadlok si Herodes sa kay Juan tungod kay nahibal-an niya nga si Juan matarong kag balaan nga tawo. Gani, gin-apinan niya si Juan nga indi maano. Naluyag sia magpamati kay Juan wala sapayan nga nagakatublag sia sa kada pagpamati niya sa iya. Sang ulihi nag-abot gid ang kahigayunan nga ginahulat ni Herodias. Kaadlawan yadto ni Herodes kag naghiwat sia sing isa ka punsyon para sa mataas nga mga punoan sang banwa, mga opisyales sang mga soldado kag lutaw nga mga pumoluyo sang Galilea. Ang anak nga babayi ni Herodias nagsulod kag nagsaot, kag naglingaw sa kay Herodes kag sang iya mga dinapit. Gani ang hari nagsiling sa dalagita, “Pangayo ka sang bisan ano kay ihatag ko sa imo.” Kag nagsiling pa sia, “Ginasumpa ko nga ihatag ko sa imo ang bisan ano nga pangayuon mo, bisan pa ang katunga sang akon ginharian.” Tungod sini naggwa ang dalagita kag nagpamangkot sa iya iloy, “Ano bala ang pangayuon ko?” Ang iloy nagsabat, “Ang ulo ni Juan Bautista.” Gilayon nagdalidali sa pagbalik ang dalagita sa hari kag nagsiling, “Gusto ko nga ihatag mo sa akon sa gilayon ang ulo ni Juan Bautista sa isa ka bandihado!” Nagpasubo gid ini sa hari, pero indi na sia makabalibad tungod kay nagpanumpa sia sa atubangan sang iya mga dinapit. Gani ginsugo niya sa gilayon ang isa ka soldado sa pagdala sa iya sang ulo ni Juan. Nagkadto ang soldado sa prisuhan kag ginpugotan si Juan. Kag gindala niya ang ulo nga natungtong sa isa ka bandihado kag ginhatag ini sa dalagita nga amo ang naghatag sini sa iya iloy. Sang mabatian ini sang mga gintuton-an ni Juan, ginkadtuan nila kag ginkuha ang iya bangkay kag ginlubong.

No comments:

Post a Comment