Tuesday, January 29, 2019

"Magapanahid ikaw sang mga Tawo para sa Ginharian sang Dios"

Liturhiya sang Pulong
(Domingo, Pebrero 10, 2019)
1. Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Isaias nga Propeta 6:1-2, 3-8
Sang tuig nga napatay si Haring Uzias nakita ko ang Ginoo. Nagapungko sia sa iya trono, mataas kag mahimayaon, kag ang iya kapa naghil-ob sang bug-os nga Templo. Nagatindog sa palibot niya ang nagadabdab nga tinuga nga ang tagsatagsa sa ila may anom ka mga pakpak. Ang tagsa ka tinuga nagatabon sang iya guyasang iyaduha ka pakpak, sang iya lawassang iyaduha ka pakpak,kag ang duha pa gid ka pakpak ginagamit sa paglupad. Nagasiling sila sa isa kag isa:“Balaan, balaan, balaan!Ang Ginoonga Makagagahombalaan! Ang iya himaya nagapuno sang duta.” Ang gahod sang ila mga tingognag-uyog sang sadsaran sang Templo, kag ang Templonapuno sang aso. Nagsiling ako, “Wala na ako sing paglaom! Tapos na ako! Ang tagsa ka pulong nga ginamitlang sang akon mga bibig malaut, kag nagapuyo ako sa tunga sang mga tawo nga ang tagsa ka pulong nga ila ginahambalmalaut kag mahigko. Kag karon, nakita gid sang akon mga mata ang Hari, ang Ginoo nga Makagagahom!” Dayon ang isa sang mga tinuga naglupad pakadto sa akon, nga nagadala sing baga nga iya ginkuha sang kimpit halin sa altar. Gintandog niya ang akon mga bibig singbaga kag nagsiling, “Ining baga nagtandog sang imo mga bibig, kag karon ang imo kalautan nakuha na kag ang imo mga sala ginpatawad.” Dayon nabatian ko ang Ginoo nga nagasiling, “Sin-o bala ang akon ipadala? Sin-o bala ang amon manginmanugbalita?” Nagsabat ako, “Handa ako sa paglakat! Ipadala ako!”

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 138:1-2, 2-3, 4-5, 7-8
(S) O Ginoo, nagakanta ako sing pagdayaw sa imo sa atubangan sang mga anghel.

Nagapasalamat ako sa imo, O Ginoo, sa bug-os ko nga tagipusoon; nagakanta ako sing pagdayaw sa imo sa atubangan sang mga anghel. Nagasimba ako sa atubangan sang Imo balaan nga Templo kag nagadayaw sang imo ngalan. (S)
Nagadayaw ako sang imo ngalan tungod sang imo mapinadayunon nga gugma kag katutom, kay nagpahayag ka nga ikaw kag ang imo mga sugo labaw sa tanan. Ginsabat mo ako sang nagpanawag ako sa imo; ginpabakod mo ako sang imo kusog. (S)
Ang tanan nga mga hari sang duta magadayaw sa imo, O Ginoo, kay nakabati sila sang imo mga saad. Magakanta sila nahanungod sang ginhimo sang Ginoo kag nahanungod sang iya daku nga himaya. (S)
Ginluwas mo ako paagi sa imo gahom. Tumanon mo ang tanan nga imo ginsaad sa akon, O Ginoo, ang imo gugma nagapadayon sa walay katapusan. Tapusa ang hilikuton nga imo ginsugoran. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Corinto 15:1-11
Karon, mga utod, luyag ko ipahanumdom sa inyo ang Maayong Balita nga ginwali ko sa inyo, nga inyo ginbaton kag sa sini ang inyo pagtuo napasad sing malig-on. Amo ina ang Maayong Balita nga ginwali ko sa inyo. Naluwas kamo paagi sa Maayong Balita kon ginhuptan ninyo ini sing malig-on, luas kon nagtuo kamo sing pasapayan. Ginpaalinton ko sa inyo ang isa ka butang nga labi ka importante nga akon nabaton: si Cristo napatay tungod sang aton mga sala, suno sa mga Kasulatan. Ginlubong sia kag ginbanhaw sa ikatlo ka adlaw, suno sa mga Kasulatan. Nagpakita sia kay Pedro, kag sang ulihi sa dose ka mga apostoles. Sa tapos sini nagpakita sia sa sobra sa 500 sang iya mga sumolunod sing tingob, nga ang kalabanan sa ila buhi pa, kag ang iban patay na. Sang ulihi nagpakita sia kay Santiago kag dayon sa tanan nga mga apostoles. Sa katapusan nagpakita man sia sa akon, bisan nga ako kasubong sang isa nga natawo sa wala pa ang tion. Kay ako ang labing kubos sa mga apostoles. Kon sa bagay, indi gani ako takos nga pagatawgon nga apostol, kay ginhingabot ko ang iglesia sang Dios. Pero sa kaluoy sang Dios nangin-amo ako sini karon, kag ang grasya nga ginhatag niya sa akon indi nanginwalay pulos. Sa baylo, nagpangabudlay ako sing labi pa sa tanan nga mga apostoles, bisan nga indi gid man ako ang nagpangabudlay, kundi ang grasya sang Dios nga yari sa akon. Gani, bisan kon naghalin ini sa akon ukon sa ila man, amo ini ang amon tanan ginawali, kag amo ini ang inyo ginatuohan.

Aleluya:
Mateo 4:19
Upod kamo sa akon, siling sang Ginoo, kag tudloan ko kamo sa pagpanahid sang mga tawo sang Dios.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 5:1-11
Isa sadto ka adlaw, si Jesus nagatindog sa ubay sang linaw sang Genezaret. Ang mga tawo nagdinaguso pakadto sa iya sa pagpamati sang pulong sang Dios. May nakita sia nga duha ka sakayan nga yara na sa higad, kag ang mga mangingisda nakapanaog na sa paghugas sang ila sahid. Ang isa ka sakayan iya ni Simon. Ginsakyan ini ni Jesus kag ginpangabay niya si Simon nga itulak sing diutay ang sakayan. Nagpungko si Jesus sa sakayan kag nagpanudlo sa mga tawo. Sa tapos sia makahambal, nagsiling sia kay Simon, “Magpalawod ka kag iladlad ang inyo sahid, agod makakuha kamo sang mga isda.” Si Simon nagsabat, “Manunodlo, nagpanahid kami sa bug-os gid nga gab-i kag wala gid kami sing may nakuha. Pero kon amo ina ang siling mo, iladlad ko ang sahid.” Ginladlad nila ang sahid kag nakakuha sila sing madamo nga isda sa bagay nga ang ila sahid daw magisi na. 
Nakakuha sila sing madamo nga isda. (5:6)
Gani ginpaypay nila ang ila kaupod sa isa ka sakayan sa pagbulig sa ila. Nagpalapit ini sila kag ginpuno nila ang duha ka sakayan sang isda tubtob nga daw malunod na sila.
 Sang makita ni Simon Pedro ang natabo, nagluhod sia sa atubangan ni Jesus kag nagsiling, “Palayo ka sa akon, Ginoo, kay makasasala ako nga tawo.” Sia kag ang iya kaupdanan natingala gid sa kadamo sang isda nga ila nakuha. Ang mga kaupod ni Simon nga si Santiago kag si Juan, nga mga anak ni Zebedeo, natingala man. Si Jesus nagsiling kay Simon, “Indi ka mahadlok. Sugod karon magapanahid ikaw sang mga tawo.” Ginpatakas nila ang mga sakayan, ginbayaan nila ang tanan kag nag-upod kay Jesus.

No comments:

Post a Comment