Sunday, October 7, 2018

Pagasilutan sa Wala sing Katapusan vs Kabuhi nga Wala sing Katapusan

Liturhiya sang Pulong
(Biernes, Nobyembre 2, 2018)

Ang Pagdumdom sang Tanan nga mga Minatay

1. Ang Pagbasa gikan sa Libro sang:
Kaalam ni Salomon 3:1-9
Ang mga matarong pagaapinan sang Dios kag indi sila nga mas-a mag-antos. Isa ka binuang nga panghunahona nga mapatay ang matarong nga tawo kag ang ila kamatayon isa ka makahaladlok nga butang. Pagabayaan nila kita pero indi ini isa ka kalalat-an. Sa pagkamatuod, ang mga matarong, may paghidait. Ayhan mahanabo nga daw nag-antos sila sang silot, pero may buhi sila nga paglaom sa kabuhi nga wala sing katapusan. Ang ila mga pag-antos tama ka diutay kon ipaanggid sa mga kaayuhan nga ila pagabatunon. Gintilawan sila sang Dios kasubong sang bulawan sa isa ka hornohan kag nasapwan sila nga takos sa pagpakig-upod sa iya. Ginbaton niya sila kasubong sang pagbaton niya sang mga halad nga sinunog sang mga nagasimba sa iya. Sa tion nga magakari ang Dios sa pagbalos sa mga matarong, ini sila magadabdab batok sa mga malaut kasubong sang kalayo sa kigas nga dagami. Magagahom sila sa mga kapungsoran kag katawuhan, kag ang Ginoo mangin-ila hari sa walay katubtoban. Ang mga nagasalig sa Dios makahangop sang kamatuoran natungod sa iya mga padugi.Ang mga matutom magakabuhi upod sa iya paghigugma, kay maluloy-on kag mainawaon sia sa iya mga ginpili.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 115:5, 6, 10-11, 15-16
(S) Magalakat ako sa atubangan sang Ginoo sa kalibutan sang mga buhi.

Ang Ginoo maluloy-on kag maayo, ang aton Dios mainawaon. (S)
Ang Ginoo nagaapin sang mga maluya, sang yara ako sa katalagman, ginluwas Niya ako. (S)
Nagpadayon ako sa pagtuo, bisan nga nagsiling ako, "Daku gid ang pag-antos ko," bisan nga hinadlukan ako kag nagsiling "Wala sing may masaligan." (S)
Daw ano kasakit para sa Ginoo kon ang isa sang iya mga tawo mapatay! Alagad Mo ako, O Ginoo: ginaalagad ko ikaw, ginhilway mo ako. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Roma 6:3-9
Kay nakahibalo gid kamo sini: sang ginbautisohan kita sa paghiusa kay Cristo Jesus, ginbautisohan man kita sa paghiusa sa iya kamatayon. Gani, sa aton pagpabautiso, ginlubong kita upod sa iya, kag nagpakig-ambit sang iya pagkamatay, agod nga, subong nga si Cristo ginbanhaw gikan sa mga minatay sang mahimayaon nga gahom sang Amay, kita man magkabuhi sang isa ka bag-o nga kabuhi. Kay kon nahiusa kita sa iya pagkamatay, sa amo man magahiusa kita upod sa iya, sa iya pagkabanhaw. Kay nakahibalo kita nga ang aton daan nga kinaugali napatay upod kay Cristo sa krus, agod nga malaglag ang gahom sang aton makasasala nga kinaugali, kag agod nga indi na kita mangin-ulipon sang sala.
Indi na kita mangin-ulipon sang sala. (6:6)
Kay kon ang isa ka tawo mapatay, hilway na sia sa gahom sang sala. Kon napatay kita upod kay Cristo, nagatuo kita nga magakabuhi man kita upod sa iya. Kay nakahibalo kita nga ginbanhaw si Cristo gikan sa mga minatay kag indi na gid nga mas-a mapatay—ang kamatayon wala na sing gahom sa iya.

Aleluya:
Mateo 25:34
Kari kamo nga ginpakamaayo sang akon Amay, siling sang Ginoo; panublia ninyo ang Ginharian nga gin-aman sa inyo halin pa sa pagtuga sang kalibutan.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 25:31-46
“Kon ang Anak sang Tawo magkari subong Hari, nga ginaupdan sang tanan nga mga anghel, magalingkod sia sa iya harianon nga trono, kag ang tanan nga mga tawo sa kalibutan pagatipunon sa iya atubangan. Dayon painon niya sila sa duha ka grupo, subong nga ang mga karnero ginapain sang manugbantay sa mga kanding. Ipahamtang niya ang mga karnero sa iya tuo, kag ang mga kanding sa iya wala. Dayon ang Hari magasiling sa mga tawo sa iya tuo, ‘Kari kamo nga ginpakamaayo sang akon Amay. Panublia ninyo ang Ginharian nga gin-aman sa inyo halin pa sa pagtuga sang kalibutan. Kay gingutom ako kag ginpakaon ninyo ako, gin-uhaw ako kag ginpainom ninyo ako, dumoluong ako kag ginpadayon ninyo ako sa inyo mga puloy-an, hubo ako kag ginpabayuan ninyo ako, nagmasakit ako kag gin-atipan ninyo ako, nabilanggo kag ginduaw ninyo ako.’ Ang mga matarong magasabat sa iya, ‘San-o bala Ginoo nga nakita ka namon nga nagutom kag ginpakaon ka namon, ukon nauhaw kag ginpainom ka namon? San-o ka bala namon nakita nga dumoluong kag ginpadayon ka sa amon nga mga balay, ukon hubo kag ginpabayuan ka namon? San-o ka bala namon nakita nga nagmasakit ukon nabilanggo kag ginduaw ka namon?’ Ang Hari magasabat, ‘Nagasiling ako sa inyo, kon inyo ini nahimo sa isa sang labing kubos sining akon mga utod, ginhimo ninyo ini sa akon!’ “Dayon magasiling sia sa mga tawo sa iya wala, ‘Palayo kamo sa akon, mga ginpakamalaut sang Dios! Didto kamo sa kalayo nga wala sing katapusan nga gin-aman sa Yawa kag sa iya mga anghel! Kay gingutom ako kag wala ninyo ako pagpakan-a, gin-uhaw ako kag wala ninyo ako pagpaimna, dumoluong ako kag wala ninyo ako pagpadayuna sa inyo mga balay, hubo ako kag wala ninyo ako pagpabayui, nagmasakit ako kag ginbilanggo pero wala ninyo ako pagduawa.’ Dayon magasabat sila sa iya, ‘Ginoo, san-o ka bala namon nakita nga ginagutom, ukon ginauhaw, ukon dumoluong, ukon hubo, ukon nagamasakit, ukon ginabilanggo kag wala kami magbulig sa imo?’ Ang Hari magasabat sa ila, ‘Matuod gid nagasiling ako sa inyo, kon wala ninyo paghimoa ini sa isa sining labing kubos, wala man ninyo mahimo ini sa akon.’ Ini sila pagasilutan sa wala sing katapusan, kag ang mga matarong magaangkon sang kabuhi nga wala sing katapusan.”

No comments:

Post a Comment