Wednesday, September 30, 2020

Setyembre 30, 2020, Miyerkules sang Ika-26 nga Semana sang Tuig

Liturhiya sang Pulong
San Geronimo, Pari kag Doktor sang Simbahan

Nahauna nga Balasahon - Job 9:1-12, 14-16
Salmo sa Pagsabat - Mga Salmo 88:10-11, 12-13, 14-15
Aleluya - Filipos 3:8-9
Ebanghelyo - Lucas 9:57-62
Takos sa Ginharian sang Dios

Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Job 9:1-12, 14-16
Huo, nabatian ko na ina tanan sang una. Pero paano ang tawo makadaog sang iya kaso batok sa Dios? Paano sia makapakigsuay sa iya? Makapamangkot sia sing isa ka libo ka mga pamangkot nga wala gid sing may makasabat. Ang Dios maalam gid kag gamhanan, wala gid sing tawo nga makatindog batok sa iya. Sa wala sing paandam ginahalin niya ang mga bukid, kag sa iya kaakig ginalaglag niya sila.
Ang Dios nagapadala sing linog kag nagatay-og sang duta, nagauyog sia sang mga haligi nga nagatukod sang kalibutan. Ang Dios makapugong sang pagbutlak sang adlaw, kag sang pagsiga sang mga bituon kon gab-i. Wala sing may nagbulig sa Dios sa paghumlad sang langit, ukon sa pagtapak sa likod sang dragon sa dagat. Ang Dios nagbutang sang mga bituon sa langit, ang Oso, Orion, Pleyades, kag mga bituon sa bagatnan. Indi naton mahangpan ang dalagku nga mga butang nga iya ginahimo. Kag wala sing katapusan ang iya mga milagro.
Ang Dios nagalabay, pero indi ko sia makita. Ginakuha niya ang iya naluyagan, kag wala sing may makapugong sa iya, wala sing may makapamangkot sa iya, "Ano bala ang ginahimo mo?"
Gani paano ang pagsabat ko sa Dios? Bisan ako wala sing sala, ang akon lamang mahimo amo ang pagpakiluoy sa Dios nga akon hukom. Pero bisan tugotan niya ako sa paghambal, indi ako magpati nga pamatian niya ako.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 88:10-11, 12-13, 14-15
(S) O Ginoo, pamatii ang akon pangamuyo.

O Ginoo, adlaw-adlaw nagapanawag ako sa imo, kag nagabayaw ako sang akon mga kamot sa imo sa pangamuyo! Nagahimo ka bala sing mga milagro para sa mga patay? Nagabangon bala sila kag nagadayaw sa imo? (S)
Ginabantala bala ang imo mapinadayunon nga gugma sa lulobngan, ukon ang imo pagkamatutom sa duog sang kalaglagan? Makita bala ang imo mga milagro sa sadto nga duog sang kadudolman, ukon ang imo kaayo sa duta sang nagkawala? (S)
O Ginoo, nagapanawag ako sa imo sa pagpangayo sing bulig, agaaga nagapangmuyo ako sa imo. Ngaa bala ginasikway mo ako, O Ginoo? Ngaa bala nagapanago ka sa akon? Halin sang pamatan-on pa ako nag-antos ako nga yara sa bibi sang kamatayon, nalapyo na gid ako sa kabug-at sang imo mga silot. (S)

Aleluya:
Taga-Filipos 3:8-9
Ang tanan ginakabig ko nga basura, agod maangkon ko si Cristo, kag agod mangin-isa kami sing bug-os.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 9:57-62
Sang nagapadayon sila sa paglakat, may isa ka tawo nga nagsiling kay Jesus, “Maupod ako sa imo bisan diin ka magkadto.” 
Si Jesus nagsiling sa iya, “Ang mga singgalong may mga buho, kag ang mga pispis may mga pugad, pero ang Anak sang Tawo wala gid sing hiligdaan kag palahuwayan.” Nagsiling si Jesus sa isa na man ka tawo, “Upod ka sa akon.” 
Pero ang tawo nagsiling, “Ginoo, tugoti anay ako sa pagpauli kag paglubong sang akon amay.” 
Si Jesus nagsabat, “Pabay-i ang mga patay sa paglubong sang ila mga minatay. Lakat ka kag ibantala ang Ginharian sang Dios.” 
Ang isa pa gid ka tawo nagsiling, “Maupod ako sa imo, Ginoo, pero tugoti ako anay sa pagpaalam sa akon panimalay.” 
Si Jesus nagsiling sa iya, “Ang tawo nga nagaarado kag nagabulobalikid wala sing pulos sa Ginharian sang Dios.”

No comments:

Post a Comment