Thursday, September 17, 2020

Setyembre 17, 2020, Huwebes sang Ika-24 nga Semana sang Tuig

 Liturhiya sang Pulong
San Roberto Belarmino
Obispo kag Doktor sang Simbahan

Nahauna nga Balasahon - 1 Corinto 15:1-11
Salmo sa Pagsabat - Mga Salmo 118:1-2, 16-17, 28
Aleluya - Mateo 11:28
Ebanghelyo - Lucas 7:36-50
"Diin ang Magahigugma sing Labi"

Ang Pagbasa gikan sa Nahauna nga Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Corinto 15:1-11
   Karon, mga utod, luyag ko ipahanumdom sa inyo ang Maayong Balita nga ginwali ko sa inyo, nga inyo ginbaton kag sa sini ang inyo pagtuo napasad sing malig-on. Amo ina ang Maayong Balita nga ginwali ko sa inyo. Naluwas kamo paagi sa Maayong Balita kon ginhuptan ninyo ini sing malig-on, luas kon nagtuo kamo sing pasapayan. 
   Ginpaalinton ko sa inyo ang isa ka butang nga labi ka importante nga akon nabaton: si Cristo napatay tungod sang aton mga sala, suno sa mga Kasulatan. Ginlubong sia kag ginbanhaw sa ikatlo ka adlaw, suno sa mga Kasulatan. Nagpakita sia kay Pedro, kag sang ulihi sa dose ka mga apostoles. Sa tapos sini nagpakita sia sa sobra sa 500 sang iya mga sumolunod sing tingob, nga ang kalabanan sa ila buhi pa, kag ang iban patay na. Sang ulihi nagpakita sia kay Santiago kag dayon sa tanan nga mga apostoles. 
   Sa katapusan nagpakita man sia sa akon, bisan nga ako kasubong sang isa nga natawo sa wala pa ang tion. Kay ako ang labing kubos sa mga apostoles. Kon sa bagay, indi gani ako takos nga pagatawgon nga apostol, kay ginhingabot ko ang iglesia sang Dios. Pero sa kaluoy sang Dios nangin-amo ako sini karon, kag ang grasya nga ginhatag niya sa akon indi nanginwalay pulos. Sa baylo, nagpangabudlay ako sing labi pa sa tanan nga mga apostoles, bisan nga indi gid man ako ang nagpangabudlay, kundi ang grasya sang Dios nga yari sa akon. Gani, bisan kon naghalin ini sa akon ukon sa ila man, amo ini ang amon tanan ginawali, kag amo ini ang inyo ginatuohan. 

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 118:1-2, 16-17, 28
(S) Magpasalamat sa Ginoo kay maayo siya.

Magpasalamat sa Ginoo, kay maayo siya, kag ang iya gugma nagapadayon sa gihapon. Magsiling ang mga tawo sang Israel, “Ang iya gugma nagapadayon sa gihapon.” (S)
Ang iya gahom nagpadaog sa aton, ang iya gamhanan nga kusog sa inaway!” Indi ako mapatay, kundi magakabuhi, kag isugid ko ang ginhimo sang Ginoo. (S) 
Ikaw ang akon Dios, kag nagapasalamat ako sa imo; ibantala ko ang imo pagkagamhanan. (S)

Aleluya:
San Mateo 11:28
   Kari kamo sa akon, tanan kamo nga ginabudlayan kag ginabug-atan, kag papahuwayon ko kamo, siling sang Ginoo.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Lucas 7:36-50
   Si Jesus gin-agda sang isa ka Fariseo nga magkaon upod sa iya. Nagkadto si Jesus sa balay sining Fariseo kag nagkaon didto. May isa ka makasasala nga babayi nga nagapuyo sa amo nga banwa. Nakabati sia nga si Jesus yara sa balay sang Fariseo nga nagakaon. Nagkadto sia didto nga may dala nga tibudtibod nga puno sang agwa. Nagtindog sia sa likod nayon ni Jesus malapit sa iya tiil nga nagahibi kag ginbasa niya ang mga tiil ni Jesus sang iya mga luha. Dayon ginpahiran niya ang mga tiil ni Jesus sang iya buhok, iya ginhalukan, kag ginbuboan sang agwa. Sang pagkakita sini sang Fariseo nga nag-agda kay Jesus nagsiling sia sa iya kaugalingon, “Kon matuod nga ining tawo propeta, kuntani nahibal-an niya kon sin-o ining babayi nga nagatandog sa iya kag kon ano kahigko ang iya kabuhi.”
   Si Jesus nagsiling sa iya, “Simon, may isugid ako sa imo.” 
   Si Simon nagsabat, “Huo, Manunodlo, sugiri ako.”
   Si Jesus nagsiling, “May duha ka tawo nga may utang sa isa ka manugpautang. Ang isa nakautang sa iya sing P500 kag ang isa P50. Sila nga duha indi gid makabayad, gani, wala na lang sila ginpabayad sang nagpautang sa ila. Diin sa ila nga duha ang magahigugma sing labi sa nagpautang sa ila?”
   Si Simon nagsabat, “Sa banta ko ang nakautang sing daku kag wala na pagpabayara.” 
   Si Jesus nagsiling, “Husto ang sabat mo.” Dayon ginbalikid niya ang babayi kag nagsiling kay Simon, “Nakita mo ining babayi? Nagsulod ako sa imo balay kag wala ka maghatag sa akon sing tubig para sa akon mga tiil, pero sia naghugas sang akon mga tiil sang iya gid mga luha kag ginpahiran niya sang iya buhok. Wala ka maghalok sa pag-abiabi sa akon, pero sia halin sang akon pag-abot, wala sia mag-untat sa paghalok sang akon mga tiil. Wala mo paghiboi sing lana ang akon ulo, pero sia naghaplas sang akon mga tiil sang agwa. Nagasiling ako sa imo, ang iya daku nga gugma nagapamatuod nga ang iya madamo nga mga sala napatawad na. Ang ginpatawad sing diutay nagahigugma sing diutay.”
   Dayon si Jesus nagsiling sa babayi, “Ang imo mga sala ginpatawad na.”
   Ang iban nga upod nila sa kalan-an nagsiling sa ila kaugalingon, “Sin-o bala sia, nga nagapatawad bisan pa sang mga sala?”
   Pero si Jesus nagsiling sa babayi, “Ang imo pagtuo nagluwas sa imo. Maglakat ka sa paghidait.”

No comments:

Post a Comment