Sunday, August 30, 2020

Magpas-an sang Imo Krus Adlaw-adlaw kag Magsunod sa Akon

Liturhiya sang Pulong
(Domingo, Agosto 30, 2020)
Ika-22 nga Domingo sang Tuig

Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Jeremias nga Propeta 20:7-9
   O GINOO, imo ako ginlimbungan, Kag ako nalimbungan. Makusog ikaw sang sa akon, Kag imo ako gindaog. Ginyaguta ako sang tanan, Kag ginkadlawan nila ako sa bug-os nga adlaw. Kon ako maghambal, nagasinggit ako sing mabaskog “Palugosay! Laglaganay!” O GINOO, ginyagota ako kag gintamay sa tanan nga tion, Kay ginawali ko ang imo pulong. Pero kon magsiling ako, “Kalimtan ko ang GINOO, Kag indi na ako maghambal sa iya ngalan,” Dayon ang imo pulong nagdabdab subong kalayo Sa akon tagipusoon, Yara ini sa sulod sang akon mga tul-an. Ginakapuyan na ako sa pagtago sini, Kag indi ko na ini mapunggan.

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 63:2, 3-4, 5-6, 8-9
(S) Ang akon kalag ginauhaw sa Imo, O Ginoo nga akon Dios.

Tugoti ako nga makita ko ikaw sa santuaryo, ipakita sa akon ang imo pagkagamhanan kag pagkamahimayaon. (S)
Ang imo mapinadayunon nga gugma maayo pa sang sa kabuhi, gani dayawon ko ikaw. Tubtob nga buhi ako magapasalamat ako sa imo; bayawon ko ang akon mga kamot sa pagpangamuyo sa imo. (S)
Ang akon kalag magapaayaw-ayaw kag mabusog, kag magakanta ako sa imo sang masadya nga mga ambahanon sa pagdayaw. Samtang nagahigda ako ginadumdom ko ikaw, sa bilog nga gab-i yara ka sa akon panghunahona. (S)
Nagakapyot ako sa imo, kag ginauyatan mo ako sing malig-on agod indi ako maano. Ang nagatinguha sa pagpatay sa akon magapanaog sa duta sang mga patay. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Roma 12:1-2
   Gani, mga utod, tungod sang daku nga kaluoy sang Dios sa aton, nagapakiluoy ako sa inyo nga ihalad ninyo ang inyo mga kaugalingon subong isa ka buhi nga halad sa Dios, nga natugyan sa pag-alagad sa iya kag iya nahamut-an. Amo ini ang matuod nga pagsimba nga dapat ninyo ihalad.  Indi kamo magsunod sa mga pagginawi sang mga tawo sa sini nga kalibutan, kundi itugyan ninyo ang inyo kaugalingon sa Dios agod nga iya kamo bag-uhon, paagi sa bug-os nga pagbaylo sang inyo panghunahona. Dayon mahibaluan ninyo ang kabubot-on sang Dios, kon ano ang maayo, ang iya nahamut-an, kag himpit. 

Aleluya:
Taga-Efeso 1:17-18
   Ang Amay sang aton Ginoong Jesu-Cristo nagahatag sing kapawa sa inyo agod inyo mahibaluan kon ano ang paglaom sang iya pagtawag sa inyo.

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 16:21-27
   Sugod sadto nga tion naghambal si Jesus sing maathag sa iya mga gintuton-an, “Dapat ako magkadto sa Jerusalem kag mag-antos sing tama sa mga katigulangan sang mga Judio, sa pangulo nga mga pari, kag sa mga manunodlo sang Kasugoan. Pagapatyon ako, kag sa ikatlo nga adlaw pagabanhawon ako.” Gindala sia ni Pedro sa uloonhan kag ginsaway, “Ginoo, ang Dios indi magtugot sini! Indi ini dapat mahanabo sa imo!” Nagbalikid si Jesus kay Pedro kag ginsingganan sia, “Palayo ka sa akon, Satanas! Ginabalabagan mo ako, kay ang imo mga panghunahona iya sang tawo, kag indi iya sang Dios!” Dayon si Jesus nagsiling sa iya mga gintuton-an, “Ang bisan sin-o nga luyag magsunod sa akon, dapat niya kalimtan ang iya kaugalingon, magpas-an sang iya krus kag magsunod sa akon. Kay ang tawo nga buot magluwas sang iya kaugalingon nga kabuhi madula sini, pero ang tawo nga nagadula sang iya kabuhi bangod sa akon makakita sini. Ano bala ang makuha sang tawo kon maangkon niya ang bug-os nga kalibutan kag madula niya ang iya kabuhi? Wala gid! Wala sing sarang mahatag ang tawo agod mabuhi sia liwat. Kay ang Anak sang Tawo madali na lang magkari sa himaya sang iya Amay kaupod sa iya mga anghel, kag dayon magahatag sia sing balos sa tagsa ka tawo suno sa iya mga binuhatan. 

No comments:

Post a Comment