Sunday, August 23, 2020

Ang mga Yabi sang Ginharian sang Langit

Liturhiya sang Pulong
(Domingo, Agosto 23, 2020)
Ika-21 nga Domingo sang Tuig

Ang Pagbasa gikan sa Libro ni:
Isaias nga Propeta 22:19-23
   Pahalinon ka sang GINOO sa imo obra, kag kuhaon ka sa imo mataas nga palangakuan!” Ang GINOO nagsiling kay Sibna, “Kon mahanabo ini, ipadala ko ang akon alagad nga si Eliaquim nga anak ni Helcias. Ipasuksok ko sa iya ang imo kapa kag ihatag ko sa iya ang tanan nga kagamhanan nga imo anay sang una. Manginkaangay sia sang amay sa mga tawo sang Jerusalem kag Juda. Hatagan ko sia sing bug-os nga kagamhanan sa idalom sang hari, ang kaliwat ni David. Sia ang magauyat sang mga yabi sang opisina; ang iya abrihan wala sing may magasira, kag ang iya masirhan wala sing magaabri. Akon sia palig-unon kaangay sang palpal, kag magahatag sia sing kadungganan sa bug-os niya nga panimalay. 

Salmo sa Pagsabat:
Mga Salmo 138:1-2, 2-3, 6, 8
(S) O Ginoo, ang Imo gugma nagapadayon sa walay katapusan. Tapusa ang hilikuton nga Imo ginsugoran.

Nagapasalamat ako sa imo, O Ginoo, sa bug-os ko nga tagipusoon; nagakanta ako sing pagdayaw sa imo sa atubangan sang mga dios. Nagasimba ako sa atubangan sang imo balaan nga Templo kag nagadayaw sang imo ngalan. (S)
Tungod sang imo mapinadayunon nga gugma kag katutom, kay nagpahayag ka nga ikaw kag ang imo mga sugo labaw sa tanan. Ginsabat mo ako sang nagpanawag ako sa imo; ginpabakod mo ako sang imo kusog. (S)
Bisan pa nga ang Ginoo yara sa kahitaasan, pero nagakabalaka sia sa mga kubos, kag ang mga bugalon indi makapanago sa iya. O Ginoo, ang imo gugma nagapadayon sa walay katapusan. Tapusa ang hilikuton nga imo ginsugoran. (S)

2. Ang Pagbasa gikan sa Sulat ni San Pablo nga Apostol, sa mga:
Taga-Roma 11:33-36
   Daw ano kadamo sang mga manggad sang Dios! Daw ano kadalom sang iya kaalam kag ihibalo! Sin-o bala ang makasaysay sang iya mga paghukom? Sin-o bala ang makahangop sang iya mga paagi? Ang kasulatan nagasiling:
   “Sin-o bala ang makahibalo Sang hunahona sang Ginoo? Sin-o bala ang makalaygay sa iya? Sin-o bala ang may ginhatag sa Dios, Nga ang Dios dapat magbayad sa iya?” 
   Kay ang tanan nga mga butang naghalin sa Dios, kag ini tanan gintuga tungod sa iya kag para sa iya—sa iya ang himaya nga wala sing katapusan! Kabay pa.

Aleluya:
San Mateo 16:18
   Ikaw si Pedro, ‘Ang Bato’ kag sa sini nga bato pagatukoron ko ang akon simbahan. Bisan ang gahom sang kamatayon indi makadaog sa iya. 

Ang Pagbasa sang Santos nga Ebanghelyo suno kay:
San Mateo 16:13-20
   Nagkadto si Jesus sa kadutaan sang Cesarea Filipo sa diin nagpamangkot sia sa iya mga gintuton-an, “Sin-o bala ang Anak sang Tawo suno sa mga tawo?” 
   Nagsabat sila, “May nagasiling nga si Juan Bautista. May iban nga nagasiling nga si Elias kag may iban pa gid nga nagasiling nga si Jeremias ukon iban nga mga propeta.” 
   Si Jesus nagpamangkot sa ila, “Pero suno sa inyo, sin-o bala ako?” 
   Si Simon Pedro nagsabat, “Ikaw ang Cristo, ang Anak sang Dios nga buhi.” 
   Si Jesus nagsabat, “Bulahan ka, Simon, anak ni Juan! Kay ini nga kamatuoran wala ginpahayag sa imo sang tawo, kundi sang akon Amay sa langit. Kag ako nagasiling sa imo, ikaw si Pedro nga kon sayuron ‘Bato’ kag sa sini nga bato pagatukoron ko ang akon iglesia. Bisan ang gahom sang kamatayon indi makadaog sa iya. Ihatag ko sa imo ang mga yabi sang Ginharian sang langit, kag kon ano ang imo ginadumilian sa duta pagadumilian man didto sa langit, kag kon ano ang imo ginatugotan sa duta pagatugotan man didto sa langit.”
   Dayon nagpaandam si Jesus sa iya mga gintuton-an, nga indi nila pag-isugid sa kay bisan sin-o nga sia amo ang Cristo. 

No comments:

Post a Comment